Tonie72

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Opwaarderen van OV kaart

Ik wilde net in de Wallet mijn OV kaart zetten. Opzich prima, maar dat ik bezig was kwamen er een aantal vragen naar boven. Is mijn bestaande OV kaart niet hetzelfde als de OV kaart in de Wallet? Moet namelijk al mijn gegevens weer opnieuw invoeren, terwijl er op mijn bestaande OV kaart gewoon een kaartnummer staat die dus gekoppeld is aan mijn persoon.
Ook krijg je na het invoeren van je persoonsgegevens de mogelijkheid om te kiezen uit een opwaarderbedrag van respectievelijk, 10/20/50 euro, maar dat heb ik al gedaan op mijn bestaande kaart. Vervangt de OV kaart in de Wallet in zijn totaal de bestaande OV kaart? Dat zou jammer zijn, want de bestaande OV kaart heb ik automatisch opgewaardeerd met een bepaald bedrag en dat zou ik dus 'kwijt' zijn. Of kan je ze alle 2 blijven gebruiken en zit je dus met 2 opgewaardeerde kaarten, waar je uiteindelijk allebei voor betaald, momenteel nog niet voor de Wallet OV maar dat komt er uiteindelijk wel van.

Het zou makkelijker zijn om de al bestaande OV kaart te kunnen koppelen met de Wallet OV kaart.

Met vriendelijke groet,
Tonie.
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Tonie72, ik begrijp dat dit makkelijker zou zijn, maar het is niet mogelijk om een OV-chipkaart om te zetten naar OV-chip mobiel. Zie ook https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/ik-heb-nu-een-ov-chipkaart-maar-ik-wil-ov-chip-mobi...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic