jenniedo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opwaarderen prepaid met een buitenlandse creditcard?

Ik ben Canadese, sinds 2012 prepaid-klant van Vodafone in Nederland (toen ik er woonde). Omdat ik nog steeds vrij vaak naar Nederland kom, heb ik mijn vroegere simkaart behouden om er gebruik van te maken als ik er weer ben.

In februari probeerde ik vanuit Wenen (Oostenrijk) via internet op te waarderen met een buitenlandse (Canadese) creditcard. Dit lukte vroeger altijd, maar deze keer stond er grappig genoeg opeens een laatste stap: ik moest mijn Canadese bankgegevens invullen en wachten. Nou goed, maar de opwaardering (van februari!) is nog steeds niet gelukt. Ik heb ook nooit een foutmelding gekregen of dergelijks.

Omdat ik vrijdag terugga naar Nederland, probeerde ik net nog een keer vanuit Canada via internet op te waarderen met mijn Canadese creditcard. Precies hetzelfde is gebeurd. Canadese bankgegevens invullen en wachten. (En wachten en wachten.)

Natuurlijk kan ik in Nederland langs een Vodafonewinkel gaan en een opwaarderbon kopen, maar ik heb op de eerste dag heel weinig tijd, en het zou heel prettig zijn om er van tevoren voor te zorgen dat mijn simkaart het ook meteen doet als ik in Nederland aankom. Ik heb geen Nederlandse bankrekening of creditcaard. Kan dat nu niet meer met een buitenlandse?

Alvast bedankt voor alle reacties.
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey jenniedo

Hoe lang is de simkaart niet neer gebruikt en stond er nog te goed op?
Wat je eens kunt proberen is de cookies te legen van de browser en evt een andere browser proberen.
Mocht het dan nog niet werken dien je contact op te nemen met de klantenservice.
De afdeling prepaid kan dan in de systemen kijken of er iets niet correct staat en of de simkaart nog geldig is etc.
jenniedo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De simkaart is nog helemaal geldig--in Wenen had ik er zelfs gewoon gebruik van gemaakt tot mijn beltegoed op was. Daar heeft het dus niets mee te maken. Het is gewoon een kwestie van betaling van de opwaardering--van deze laatste stap die ineens toegevoegd is voor buitenlandse creditcards.

"Contact opnemen met de klantenservice" is bovendien moeilijk vanuit Canada...
Anonymous
Niet van toepassing
Via www.vodafone.nl/support/contact zie je op welke manieren je contact kunt opnemen. Echter vanuit hier kan ik niet in de systemen van Vodafone. Dit is omdat hier geen privacy gevoelige gegevens worden gedeeld (zie ook de regels van het forum hiervoor)
Je zou het eventueel kunnen proberen via de chat of via de klantenservice.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic