Joefmarloes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opwaarderen bij porteren nummer

Mijn moeders nummer wordt dinsdag 11-06 geporteerd van T-Mobile naar Vodafone. Ze heeft ook een nieuw (prepaid) toestel waar nu dus nog een ander nummer op zit. Kan ik al wel haar beltegoed opwaarderen voor haar eigen nummer? Ze vertrekt dinsdag namelijk ook op vakantie...
3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @Joefmarloes

Het volgende staat te lezen op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud/



  • Je kunt geen tegoed overzetten naar een andere prepaid-simkaart. Maak daarom altijd eerst je tegoed op.
  • Zorg dat je nieuwe simkaart op de dag van omzetten in Nederland is.
  • Nummerbehoud werkt alleen voor Nederlandse nummers.
Het lijkt me dus niet verstandig om nu tegoed op te waarderen, ook wordt de kaart pas actief op het moment dat ze op een Nederandse mast aangemeld is. Nummerbehoud gebeurt vanaf 9 uur 's ochtends, dus ik weet niet of het op tijd zal zijn voor haar 😞

Joefmarloes
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,
dank voor je reactie! Betekent het dat mijn moeder haar telefoon beter helemaal thuis kan laten? Of is er wel kans dat ze hem later kan gaan gebruiken (dat er wat vertraging in de portering zit omdat ze in het buitenland zit)?
Of mislukt het proteren helemaal als haar telefoon op de dag van portering niet in Nederland is? Ik bedoel: als ze hem toch meeneemt, gaat de protering dan pas in op de dag dat ze weer terug is in NL?

Groeten, Marloes
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Joefmarloes
Nummerportering gaat inderdaad niet lukken op het moment dat het toestel niet in Nederland is. We kunnen nooit een definitief tijdstip zeggen dat de portering plaatsvindt. Dus het lijkt mij inderdaad het beste als je moeder het toestel niet meeneemt (of ter plekke een prepaid kaartje koopt for the time being). Als de nummerportering is afgerond en je moeder het eerste gesprek op Nederlandse bodem opstart wordt alles geactiveerd. Dit zal dus pas na de vakantie zijn. Als je ma het teostel meeneemt zal het bereik met haar oude provider vandaag wegvallen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic