Erna27

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opslagruimte

Al een aantal weken geeft mijn wildfire de mededeling dat de opslagruimte te weinig is.
Inmiddels heb ik alle muziek eraf gehaald de meeste foto's en ik heb maat een stuk of 8 apps.
Nog steeds geeft hij die melding, bij beschibare rumte geeft hij 15 mb.

Erna
8 Reacties 8
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Erna27,

Is dit een melding vanuit het toestel geheugen of vanuit de sd card?

Als het het toestel geheugen mocht zijn, heb je dan ook al eens gedacht aan je sms inbox op te schonen?

hoop je hiermee wel al een duwtje in de rug te hebben gegeven. Laat me maar weten of het gelukt is en of je nog vragen hebt.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
Erna27
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De melding komt vanuit het toestel geheugen en mijn sms inbox heb ik al leeg gehaald.

Erna
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Erna27,

Bedankt voor je snelle reactie!

kun je op de galaxy s via instellingen het telefoongeheugen nakijken waar het meeste geheugen naar toe gaat? zoals applicaties e.d. ?

eventuele 3de partij navigatie zou ook nog wel eens veel geheugen in beslag kunnen nemen.

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Geeft eens de informatie die je onderaan siet bij: menu - instellingen - SD kaart & geheugen.  En dan de onderste 2 getallen bij "Intern telefoongeheugen".
 
Daarnaast kun je via: '[menu] - instellingen - toepassingen - toepassingen beheren', gevolgd door: '[menu] - Sorteren op grootte' zien wat er de meeste ruimte in beslag neemt.  Door op een toepassing te klikken, en vervolgens "verplaats naar SD kaart" te selecteren kun je een deel van het gebruikte geheugen vrijmaken. Let wel op: Dit werkt niet goed bij programma's waar je widgets van gebruikt.
 
Daarnaast zijn er alternatieve oplossingen als Apps2SD en  data2SD (Die laatste heb ik zelf in gebruik) Maar dat is nog niet zo simpel, en daarvoor moet je minimaal root-rechten hebben.
Erna27
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Htc Wilfire ff voor de duidelijkheid.

Bij intern telefoon geheugen staat beschikbare ruimte 15,41 mb
Bij SD en telefoon geheugen staat: totale ruimte 1,86 mb en beschikbare ruimte 1,79 mb

Heb inmiddels mijn hyves app verplaats naar de Sd kaart die nam veel ruimte in.
En de telefoon aan en uit gezet kijken of het werkt.

Erna
Erna27
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas geen resultaat

Erna
Willem1

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Erna  Als ik jou was zou ik app2sd installeren. Dit programma'tje ziet welke apps er vanuit het interne geheugen naar de sd kaart kunnen worden gezet. Tevens maakt hij je cache (tijdelijke opslag) schoon en laat hij zien welke programma's er veel ruimte in nemen.
App2sd is niet moeilijk om mee te werken en je hebt geen root toegang nodig om het te kunnen gebruiken.
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Verplaats nog een paar applicaties. 15Mb vrij is nog steeds op het randje. Ik neem an dat je bij de andere 2 getallen Gb ipv Mb bedoelt en een 2Gb SD kaartje hebt?
 
Op het scherm waar je programma's naar de SD kaart kunt verplaatsen kun je ook nog kiezen voor "cache wissen" en "gegevens wissen" Bij programma's als een browser, of hyves/facebook app kan dit ook nogal wat ruimte schelen.
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic