CarloN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oproep geweigerd; ongevraagde sms van Vodafone

Beste,

Als ik een oproep bewust weiger (omdat ik bijv. aan het werk ben) krijg ik ongevraagd een sms van Vodafone dat ik een oproep gemist heb. Het is fijn dat Vodafone een smsje doet, maar dat is in dit geval niet nodig omdat ik de oproep zelf weiger. Kan ik dit ergens uitzetten?

BVD!

Groet Carlo
53 Reacties 53
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Vem,

Op klacht.nl zijn we in ieder geval niet actief, op onze website staat ook nergens vermeld dat dit een van de contactopties is. Het volledige overzicht hiervan kun je vinden op deze site. Daar staat ook vermeld bij Forum: "Deel informatie met andere bezoekers over diensten, producten of toestellen.". Via het Forum kan ik je dan ook helaas niet verder helpen.

Wel kun is het mogelijk om dit formulier op onze website te gebruiken voor klachten maar ook complimenten.
yvonc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IK heb net 12330 gebeld om voicemail uit te zetten, maar kreeg via bandje bericht dat dit niet mogelijk is op dit moment.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Briljant Vem..
Na meer dan een jaar is het nog steeds niet opgelost en nog steeds zie ik van die domme antwoorden langskomen dat het forum Voor&Door gebruikers is en dat de Vodafone-medewerkers/moderators hier eigenlijk alleen maar zijn in hun vrije tijd en dat ze hier geen problemen kunnen oplossen, alleen veroorzaken.

Zelfs ik heb in een FullCustomerContactServiceCentre gewerkt.. als daar antwoorden werden gegeven die ik hier Voda-mensen zie geven dan volgde toch echt ff een 1-op-1 gesprek en een refresh-training.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@xevious

We kunnen wel problemen oplossen, maar we hebben hier geen toegang tot persoonlijke gegevens. In mijn ogen is het ook logisch dat je klachten die al langer lopen niet via een forum gaat bespreken waar iedereen je 06nummer zou kunnen lezen. Daar is de klantenservice voor. We willen natuurlijk ook de privacy van onze klanten beschermen. 😉
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Nou, precies het domme praatje waar iedereen over struikelt. Dom en dom gelul. Bijna alle providers leveren service via een forum. En dat achterlijke gelul over "privacy": Voda heeft maling aan privacy. Logisch ook, want het kost nogal wat om Privacy te kunnen garanderen. Bovendien spannen jullie de kroon met het smoesje.
Op twitter (httpS en dus beveiligd) vragen jullie om tig zaken om zogenaamd iemand te verifieren. Weten jullie wel om hoeveel zaken je mag vragen? Nee, weten jullie niet. Befehl ist Befehl, en als het al kraakt bij het begin volgt de rest. Yeach.
Ik ben al klant vanaf het begin en nog NOOIT een blijk van waardering gehad. Zogenaamde aanbiedingen wel, maar op https://directsales.vodafone.nl/anwb staan pas de betere aanbiedingen..voor iedereen. Kansloos. Maar goed, rotzooi hou je toch, overstappen is zinloos.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @xevious ,

Voordat er bijvoorbeeld en aanpassing wordt gedaan in het systeem is het belangrijk dat degene met de goede persoon spreekt en niet met en fraudeur of misdadiger die zich voordat als iemand anders en zorgt voor aanpassingen die persoon A bijvoorbeeld nooit wou. Want dat wilt natuurlijk niemand?

Daarbij zie ik je klacht op het forum en gaat het toch echt niet verder dan alleen en verwijzing naar de klantenservice. Lees hier wat wel op het forum beantwoordt kan worden en wat niet.
De sale afdeling kan bijvoorbeeld en aanbod doen met en bepaald abonnement en toestel ook winkels verschillen om de tijd met prijzen en abonnement deze kunnen dalen of stijgen.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Als jij denkt dat ik het niet begrijp: lekker in je eigen wereldje blijven jongen.
Enneh:
...en gaat het toch echt niet verder dan alleen een verwijzing naar de klantenservice.

Precies wat ik bedoel.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Als je niet vriendelijk wilt zijn prima.

Jongen? Jup ben en jongen en ik geniet in en jonge wereld zonder problemen heerlijk ;)!
Camiel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed bezig
je kunt hier je voicemail uitzetten. Dat was niet de vraag! Ik wil dat stomme sms'je bij een gemiste oproep weg hebben...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Camiel , in een eerdere reactie staat uitgelegd hoe je de Gemiste Oproep Service kunt uitzetten. Lees hiervoor even de berichten in dit topic ;).
Camiel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je het nummer (1333) zelf al gebeld? Heb je dit topic zelf al eens teruggelezen? Heb je enige behoefte om daadwerkelijk een nuttig antwoord te geven? Als je blijft antwoorden dat het ergens op het forum wel te vinden is, hou daar dan maar mee op. Laat dan iemand antwoorden die echt een antwoord wil geven

De opties achter het menu:

Voor Nederlands toets 1
Voor English press 2
-> Ik kies voor 1

Dan:
Activeren of deactiveren van nummerweergave: 1
ontvangen sms voor insstellingen MMS of internet: 2
Persoonlijke doorschakelingen van de 'gemiste oproepservice': 3
Taalinstelling: 4
-> kies dus 3

Hier zijn de enige keuzes:
Informatie gemiste oproepservice: 1
Voicemail weer aanzetten:2

Voicemail is uitgezet bij een vorige poging en kan nu niet meer aan. Ik kan dus nu de voicemail niet meer activeren! En nee, nergens in het menu: een optie als "toets 4 om het zinloze sms'je te deactiveren"

En ik zou graag mijn voicemail weer aan hebben
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Camiel , zaken als: "Heb je enige behoefte om daadwerkelijk een nuttig antwoord te geven?..." mag je voortaan weglaten uit berichten op ons forum. Dat voegt verder niets toe en is alleen vervuilend voor dit topic en is ook niet toegestaan volgens onze huisregels.

Ik heb het voor je getest, als je kiest voor de voicemail aan te zetten dan zet je de Gemiste Oproep Service (GOS) automatisch uit. Lukt het aanzetten van de voicemail ook niet door te bellen met 12331? Je kunt je voicemail ook aanzetten via je My Vodafone. Mocht dit nu allemaal niet lukken, neem dan contact op met de klantenservice. Dan kunnen we de voicemail via het interne klantsysteem aanzetten. De GOS staat daarna dus uit.
Camiel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voicemail staat nu aan. Maar krijg het bericht nog steeds
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Camiel , was dat nog vlak na de activatie van voicemail? Het kan zijn dat er nog een sms op de sms centrale stond of dat het activeren van voicemail nog niet helemaal was verwerkt. Als je nu nog steeds berichten ontvangt kun je contact opnemen met de klantenservice. Dan wordt het verder onderzocht.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic