CarloN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oproep geweigerd; ongevraagde sms van Vodafone

Beste,

Als ik een oproep bewust weiger (omdat ik bijv. aan het werk ben) krijg ik ongevraagd een sms van Vodafone dat ik een oproep gemist heb. Het is fijn dat Vodafone een smsje doet, maar dat is in dit geval niet nodig omdat ik de oproep zelf weiger. Kan ik dit ergens uitzetten?

BVD!

Groet Carlo
53 Reacties 53
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waardeloos. Toch maar weer gebeld. Maar ook deze medewerker wist niet wat "gemiste oproepservice" was.

En nee nog geen resultaat! Welkom bij Vodafone.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gemiste oproepservice kan niet meteen geactiveerd worden. Betekent dat k alweer 3 maanden moet wachten. In totaal 8maanden wachten om een service te activeren. Ik heb een bedrijfje en daarom, omdat sowieso t bereik hier in huis erg slecht is, deze oproepservice nodig.
Ik ga m'n abo opzeggen, helaas. Ik ga niet nog eens 3 maanden afwachten. Te kijken of t nu wel lukt te activeren.

Bedankt voor alle reacties!
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een bagger bij Vodafone!! Maanden later nog steeds geen gemiste oproep service. Of ik weer 1333 kan bellen om t te activeren. Welk tijdperk leven we heren en dames Vodafone???? Waardeloos. Ik heb een bedrijfje en wil weten wanneer ik gebeld ben. Zonder voicemail
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Vem, begrijp dat het vervelend is als het nog steeds niet is opgelost. Als onze collega's van de klantenservice/technische afdeling het niet opgelost krijgen, kunnen wij het helaas ook niet voor je oplossen. Raad je aan om hierover (nogmaals) contact met ze op te nemen.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ach jah anno 2014 is het niet mogelijk deze service die vroeger in 1 tel geregeld was, niet meer te activeren op mijn telefoonnummer. Iedere klant van Vodafone kan deze service krijgen, behalve ik.

Hoe is dit mogelijk? En dan is uw antwoord dat u niets voor mij kan doen? Nog maals bellen? Hallo! We zijn inmiddels 8 maanden verder heren en dames Vodafone!!

Een service waar mee geadverteerd wordt? Daar betaal ik voor!! Toch?
Afijn geen probleem hoor. Heb inmiddels opgezegd, en dat gaat ook met de andere abo's gebeuren. Als je zo je klanten behandeld?

Heb inmiddels weer contact op genomen, want er was een case aangemaakt, maar na 2 weken had ik nog niets gehoord.

Maar nee, zelfs daarvoor moet je 3 weken wachten!!! Bedankt Vodafone!! Wat een geweldige service!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Vem,

Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is dat het niet kan worden opgelost!

Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken, kijk voor meer informatie hierover in dit topic. Via het Forum kunnen we je klacht dan ook niet oppakken.

Ik hoop dat het nog kan worden opgelost door contact op te nemen met onze klantenservice.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marc,

Jammer zou fijn zijn als iemand die wel iets zou kunnen betekenen de zaak zou opnemen. Ik ben ondernemer en wordt verplicht voicemail aan te zetten. Wat ik absoluut niet wil!

Ik heb eerder in april contact gehad met Maarten Dreyer, heb hem gister een email gestuurd. Maar nog niets op terug gehad. Zal nog komen. Naar ik heb er geen vertrouwen meer in. Mede omdat collega's weer m'n voicemail zonder gevraagd te hebben aan mij, aan hebben gezet. Betekent in praktijk dat ik weer, jah niet lachen!, max 3 maanden moet wachten. Welkom bij Vodafone!
Bedankt voor uw reactie.
pbot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sind 8 september 2014 ook een Vodafone abonnement en het zelfde probleem. Al met klantenservice gebeld en gehoord dat ik drie maanden moet wachten? Is hier geen andere realistische oplossing voor? De voicemail staat uit en de instelling voor gemiste oproepservice staat aan. Toch werkt het niet. Is er niet een soort telefoonnummer wat er ingesteld kan worden in mijn telefoon bij doorschakelen bij ingesprek. Hier staat nu namelijk niks en bij mijn vorige abonnement van Simyo stonden daar wel telefoonnummers. Ik hoor het graag.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @pbot,

Het is me niet helemaal duidelijk wat nu precies niet werkt. Dit topic gaat namelijk erom dat men een ongevraagde sms ontvangt. Als ik het goed begrijp heb jij de service wel aan staan maar ontvang je juist geen sms?

Je kunt wel instellen dat het gesprek wordt doorverbonden wanneer je in gesprek bent. Kijk hiervoor in de instructie in deze handleiding. De instructie kun je vinden op pagina 15 bij 'Indirect Doorschakelen bij ’in gesprek’'.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Volgens mij begrijpen zelfs de mods niet wat er nu eigenlijk aan de hand is.
En daar ze hier op het forum blijkbaar niets kunnen oplossen gaat het bestaansrecht van dit forum mij toch behoorlijk mijn pet te boven. Twintig keer inloggen, verifieren hier en daar èn nòg weten ze niet welk abo je hebt met welk nummer.
Service komt volgens mij niet voor in het Vodafone-woordenboek. "Afwimpelen" is overigens het eerste woord in hun woordenboek. Daarna komt "Doorsturen" ...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@xevious

Het Forum is vóór klanten, dóór klanten. We kunnen via deze weg je gegevens niet inzien, dus kunnen we ook niet specifiek op jouw geval ingaan. Hier hebben we andere kanalen voor zoals onze Facebook en Twitter pagina. Het is dus niet helemaal terecht wat je zegt. Als je 1 op 1 support wilt, kun je je beter tot een ander kanaal wenden.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Vodafone medewerkers. Bedankt voor het alweer ongevraagd m'n voicemail aan te zetten. Zodat ik nu alweer 3 maanden lang kan wachten op de gemiste oproepservice!! Geweldig 10 maanden bezig hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd Vodafone met t behaalde resultaat. Een simpele bediening een service dat vroeger dagelijks aan en uit geschakeld kon worden, nu anno 2014 nog steeds onbehoorlijk of te wel niet werkt. BEDANKT!!!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Vem

De voicemail kan nog steeds eenvoudig worden uitgeschakeld door te bellen naar 12330. Kun je uitleggen wat je precies met je bericht bedoelt? Dat wordt me namelijk niet helemaal duidelijk.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Maartje bovenstaand in m'n andere berichten staat t allemaal beschreven. Ben 10 maanden bezig gemiste oproepen door Vodafone te activeren. Tot heden niet gelukt. Wanneer ik contact op neem met Vodafone, wordt m'n voicemail standaard weer aangezet. Deze moet uitstaan voor gemiste oproepservice.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer................. Geen antwoord meer :S En nog steeds niet opgelost.............
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Vem,

Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers, het is dus niet helemaal te vergelijken met de klantenservice. Gemiste Oproep Service gaat automatisch aan als je de voicemail meer dan 3 maanden geleden uit hebt gezet, daarnaast kun je deze instellen via 1333.

Werkt dit niet? Individuele problemen kunnen hier niet worden opgelost. Wel heel jammer dat het via de klantenservice ook nog niet is gelukt, ik raad je toch aan om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan ook via Twitter of Facebook. Je kunt eventueel verwijzen naar dit topic zodat je niet alles opnieuw hoeft uit te leggen.
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tja maar meneer Marc.... Als je al 10 maanden bezig bent en niemand van de klantenservice pikt t probleem DAADWERKELIJK op?

Dan mot je wat hè?

Rare is dat bij m'n man de gemiste oproepservice t wel perfect doet vanaf t begin. En jah zelfs nu hij z'n contract heeft vernieuwd! Z'n voicemail ook natuurlijk weer stond ingeschakeld, maar bij t uitschakelen van z'n voicemail, de gemiste ooroepservice t wel meteen deed. RaRa?

Kunt u of één van uw collega's mij dit uitleggen? Deze service gaat toch in streams? Alleen vergeten ze mij steeds!
Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nogmaals, ik heb een bedrijfje en wil zien wie mij belt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Vem,

Ik begrijp dat het lastig is en dat dit frustrerend is. Echter brengt een bericht op het Forum plaatsen bij individuele je ook geen oplossing. Het Forum is hier namelijk niet voor bedoeld, dit staat ook beschreven in de huisregels.

De precieze technische achtergrond van deze dienst weet ik niet, maar dat er bij jouw nummer iets mis gaat lijkt me duidelijk. Ik raad je daarom opnieuw aan om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan ook via Twitter of Facebook. Je kunt eventueel verwijzen naar dit topic zodat je niet alles opnieuw hoeft uit te leggen.

Vem

Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank Marc, helaas doet de klantenservice niets voor me. Vandaar dan hoop je dat iemand van Vodafone mn klacht wél opneemt!

Ik vraag om n manager, afdellingsleider, maar krijg niemand te spreken die wel wat doet voor me.

Is weer voor de zoveelste x een case aan gemaakt, maar op de vorige 2 moet ook nog steeds gereageerd worden.

Overigens heb ik ook op Klacht.nl een klacht aangemaakt. Maar zelfs daar wordt niet op gereageerd! Hoe waardeloos zijn ze bij Vodafone?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic