MdL

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oproep! Help jij je oma haar eerste appje te sturen?

Hallo allemaal!

Wist je dat het gebruik van smartphones in Nederland in de afgelopen 2 jaar is gestegen met maar liefst 66%? De smartphone is inmiddels zo ingeburgerd in de dagelijkse gang van zaken, dat je bijna zou vergeten dat er ook mensen zijn die hier nog niet zo in thuis zijn!

Daarom wil Vodafone graag aan de slag om ervoor te zorgen dat iedereen ‘smartphone proof’ wordt. En wie kan ons daar nu beter bij helpen dan jij!

Het idee:
We zijn bezig met het opzetten van een initiatief voor beginnende smartphone gebruikers waarbij we deze gebruikers bij de hand nemen. Hopelijk zal de smartphone op deze manier straks geen onbekende meer voor ze zijn! Omdat wij vinden dat jullie mening hierin heel waardevol is, willen we de opbouw en inhoud van dit programma samen met jullie vormgeven.

Hoe kun jij hier bij helpen:
Het Forum zal een centrale plek krijgen binnen dit programma. Gedurende 2 weken krijg je via het Forum verschillende vraagstukken voorgelegd. Je reacties/bevindingen plaats je ook op het Forum. Hoe dit precies werkt hoor je later. Als je nog geen Forum account hebt is het belangrijk dat je deze eerst aanmaakt om mee te kunnen doen.
Om je registratie compleet te maken stuur je een privébericht naar mij. Ga naar je privéberichten inbox (te vinden onder je profielfoto aan de rechter kant) en klik op ‘Nieuw bericht’. Als je mijn alias invult bij ‘ontvanger’ dan komt je bericht in mijn inbox terecht nadat je op verzenden geklikt hebt. In het bericht moeten de volgende gegevens staan:

  • Je voor- en achternaam
  • Je accountnaam
  • Je e-mailadres
  • Je telefoonnummer

Zodra ik je bericht ontvangen heb is je registratie volledig afgerond en ontvang je een bevestiging. Je zult dan ook meer informatie ontvangen over het project en wat er van je verwacht wordt.
Ik ben benieuwd wie hier allemaal aan mee wil doen! Laten jullie in ieder geval weten wat jullie van dit initiatief vinden? Dit kan onder mijn startpost.

Power to you, Marijke
10 Reacties 10
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Wat een goed idee...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Nou @MdL blijkbaar zijn de oude generaties in me familie (oma & ma) dol op Nokia toestellen het zijn niet de koelkasten varianten maar de varianten van ongeveer nu ;).
MdL
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi @SamsungExpert haha, goed om te weten. Zou dit komen omdat deze toestellen relatief gemakkelijk zijn in het gebruik? Of heeft dit een andere reden? En kunnen ze hier gemakkelijk zelf mee overweg of kunnen ze jouw hulp zo nu en dan nog goed gebruiken? Mocht jij (of je moeder of oma) het alsnog leuk vinden om met ons mee te denken over dit initiatief, horen we het graag! In de eerste post kun je lezen hoe je je kunt aanmelden. Alvast dank. Groeten, Marijke
MdL
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi @xsjlo , dank voor je reactie! Goed om te horen dat je het een leuk idee vindt. Heb je toevallig ook interesse om met ons mee te denken over dit initiatief? We zien je aanmelding graag tegemoet:) Hoe je dit moet doen, kun je lezen in mijn eerste post. Thanks en gr, Marijke
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hi@mdl, ik vind het zeker interessant. Ik heb mijn Oma ook al op een smartphone met WhatsApp gekregen en uitleg gegeven.

Als ik kan helpen met ideeën etc ik bied me aan ☺

Groet,
Jan
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@MdL ik heb u een privé bericht verzonden .

Groet.

Jan
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Me schoonvader heeft ook een Nokia en die heeft er nog snel 1 bijgekocht nu Nokia weg is. Die krijg ik ook niet om.
schoonmoeder daarin tegen heb ik ook al op een Samsung gekregen met WhatsApp hahaha.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@xsjlo Omg! Helemaal waar! Natuurlijk het is Amerikaans geworden en tot de naam Microsoft benoemd wat en schande zeg voor die naam Nokia! Naja later vertel ik wel aan me kinderen 'We hadden en toestel dat heette Nokia ging nooit stuk maar heeft geen touchscreen kinderen, als je het wilt haal het maar uit me kist ondergronds'. Het is en stukje geschiedenis. Ken nog die 1e Nokia hihi.

@MdL , Denk niet dat ze alleen gemakkelijk zijn maar ook fijn en klein wat valschade kan zo Nokia echt aan dat kon niemand anders. Me oma heeft geen hulp nodig maar me ma heeft nog soms hulp nodig (die zit nog met sommige dingen in de 90's). Even je bericht opnieuw doorlezen ;).
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@SamsungExpert

Ja helaas maar Nokia zelf maakt geen toestellen meer.
Lumia heet het nu...

Ik heb hem ook ooit gehad en was er blij mee.

Mag ik trouwens zeggen dat de S5 ook erg sterk is qua vallen etc?

Mijn is nog hagel nieuw maar al diverse keren gevallen.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic