Prutsert

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Opnieuw onverklaarbaar dataverbruik!

@Cecilia 

Ik richt me even tot jou omdat dit probleem al eerder aan de orde is geweest. 
Opnieuw gaan er opnieuw bakken met data doorheen terwijl ik maar sporadisch gebruik maak van de dataverbinding, ook updates etc worden niet gedownload. Als ik nu buitenshuis ben en ik wil er gebruik van maken is dit niet te doen met de snelheid die je krijgt als je tegoed op is. Ik vind het heel jammer dat jullie dit probleem nog niet hebben opgelost, er is toch een case aangemaakt de laatste keer dat dit gebeurde? Hier heb ik niks meer van gehoord.

7 Reacties 7
Prutsert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat niemand van de klantenservice van dit probleem weet? Er was een case aangemaakt en daar weet niemand wat van. Ik zou graag gebruik willen maken van een dataverbinding als dit nodig is, pfff

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @Prutsert

Net als jou vind ik het ook erg jammer dat het probleem met het forse dataverbruik nog niet is opgelost. Hier staat nog steeds een incident voor open. Ik weet nog dat je toen hebt gebeld, omdat ook jouw vriendin kosten buiten de bundel had. Die kosten zijn toen na het telefoontje vergoed. Ik vermoed dat er toen tijdens dat gesprek alleen een case is aangemaakt onder het nummer van jouw vriendin. Inmiddels zie ik dat er ook bij jou (vandaag) een case is aangemaakt, namelijk case 11462381. Dat is fijn, want dat is weer een extra voorbeeld ter onderzoek en heeft ook als voordeel dat eventuele kosten buiten de bundel snel inzichtelijk zijn. Ik hoop van harte dat dit probleem snel is opgelost, want ik kan mij heel goed voorstellen dat je hier hinder en ongemak van ervaart 😞

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Prutsert Hoi. Ik weet niet welk toestel en welke SW versie jij hebt. Maar dit heb ik afgelopen maand ook gehad. Een enorm data gebruik ±15GB!!!, zonder dat je apps of dingen streamt. Er was bij mij, iPhone 14 Pro Max, een fout in IOS16.0. Tenminste in de icloud backup software daarvan. Daar ging het mis. Toestel nieuwe backup van gemaakt op pc (niet in icloud)en naar fabrieks instellingen gezet. Daarna nieuwe backup erop. Toen kwam IOS 16.1 en alles was opgelost. Heel vreemd, maar zo was het bij mij. Je denkt dat het aan Vodafone ligt, maar het was mijn toestel. Tenminste, de software erop. Ook liep mijn geheugen van de iPhone steeds vol. Dat is nu allemaal weg. Raar maar waar. Dus even heel goed zoeken... Succes.

Prutsert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Ruud001 
Vodafone is bekend met dit probleem, ik kan dit niet oplossen😉

Er zijn heel veel klanten waarbij dit gebeurd, en betreft vooral mensen met een Samsung met Android.

Prutsert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia 

Na een drietal keer bellen kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die mij wel wou doorverbinden naar de juiste afdeling en is er een case aangemaakt. Het is idd enorm klote als je geen gebruik meer kan maken van een fatsoenlijke dataverbinding wanneer dat nodig is, en extra frustrerend als je zelf normaal gesproken hooguit 2a 300mb uit je bundel gebruikt. Degene die dit de vorige keer voor mij en mij vriendin heeft opgelost vertelde dat dit probleem bij veel mensen voorkwam, daarom des te meer verbaasd dat dit nog niet is opgelost. Ik hoop dat wij in de toekomst wel op de hoogte worden gehouden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Cecilia had toch al doorgegeven dat er al een case was aangemaakt voor je?! Zie deze info: Inmiddels zie ik dat er ook bij jou (vandaag) een case is aangemaakt, namelijk case 11462381. Nu ga je dus meerdere mensen laten uitzoeken hoe het zit en dat is ook niet bevordelijk voor de voortgang. Tenminste, dat is mijn ervaring, zeker als er veel mensen mee aan de slag gaan. 

Daarnaast geeft Ruud001 je een hele goede tip om uit te proberen. Uiteraard alleen als je een iPhone hebt 😎. Dan is het zeker het proberen waard wat hij heeft geschreven. Als je een Samsung hebt dan ligt het natuurlijk anders 😁

Prutsert
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk bedankt voor je reactie, zo te zien weet jij precies hoe het zit👍🏻
En zoals ik eerder vermelde, ik heb een Samsung toestel met Android. En zoals de medewerker van netwerk mij vertelde, “dit is niet iets wat de gebruiker kan oplossen”. Dit is overigens de 2de keer dat dit gebeurd, het vorige topic is gearchiveerd. Het is heel vervelend als je geen gebruik kunt maken van je dataverbinding, terwijl je zelf niks tot nauwelijks geen data hebt verbruikt. En idd, ik ben hier pissig van…ik wil net als een ander gebruik van mobiel internet kunnen maken. Er was al een case, maar wij hebben niks meer gehoord van Vodafone. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic