Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Oplossing] Geen mobiel internet na iOS 11 update

Update: door Oud Community Moderator

http://voda.fo/ne/iy8u9
Hallo allemaal,


Laatste update:
Het probleem moet sinds de nacht van 2 op 3 november zijn opgelost. Ervaar je toch nog problemen? Laat het dan even weten!

Oude update:
Heb je onlangs een update naar iOS 11 uitgevoerd en sindsdien geen mobiel internet meer? Doorloop dan onderstaande stappen:


  • Controleer of je de laatste softwareversie hebt: Instellingen > Algemeen > Software-update.
  • Controleer of mobiele data nog aan staat - Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data aan.
  • Indien je nog steeds geen mobiele dataverbinding hebt kun kun je het volgende doen: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in > Alleen data.

    Hebben bovenstaande stappen niet geholpen? Dan horen we het graag.

http://voda.fo/ne/iy8u9
Hallo allemaal,


Laatste update:
Het probleem moet sinds de nacht van 2 op 3 november zijn opgelost. Ervaar je toch nog problemen? Laat het dan even weten!

Oude update:
Heb je onlangs een update naar iOS 11 uitgevoerd en sindsdien geen mobiel internet meer? Doorloop dan onderstaande stappen:


  • Controleer of je de laatste softwareversie hebt: Instellingen > Algemeen > Software-update.
  • Controleer of mobiele data nog aan staat - Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data aan.
  • Indien je nog steeds geen mobiele dataverbinding hebt kun kun je het volgende doen: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in > Alleen data.

    Hebben bovenstaande stappen niet geholpen? Dan horen we het graag.

38 Reacties 38
bilkert35

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helemaal geen service en het toestel is al weg gebracht en onderzocht.
Had ik ook al aangegeven in de vorige antwoorden.

Grt J.Bilkert
Adrinana

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zat vorig week op Cyprus toen bij mij problemen gegonnen (iphone 6plus). Ook na alle suggesties in forum te hebben geprobeerd niets opgelost. Alleen vliegtuig stand lijkt even te helpen. Hele week geen gebruik kunnen maken van data in buitenland, erg vervelend. Ergste van alles vind ik eigenlijk nog dat er geen sms door Vodafone is uitgegaan naar haar klanten waarin op de problemen wordt gewezen. Ook op de vodafone site tot op heden geen melding van dit probleem terwijl probleem bekend was bij vodafone. Begrijp best wel dat er een keer wat fout kan gaan, maar sms of melding op vodafone site had bij mij in ieder geval een boel geklungel en ergenis kunnen voorkomen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bilkert35, in dat geval staat dit los van het onderwerp van dit topic. Neem even contact op met onze klantenservice of bezoek een van onze winkels.

Adrinana, dat is inderdaad niet fijn. Maar is het nu wel opgelost?
bilkert35

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee helaas niet.
Dit was mijn eerdere vraag en antwoord.

Ja ik heb daar ook last van.
Gekomen na update.
Iphone 6 is al opgestuurd geweest via de vodafone winkel maar kreeg bericht dat dit niet gemaakt kon worden.
Grantie periode was al afgelopen.
Kreeg 3 opties.
1e 36 euro betalen voor het onderzoek en de iphone ongerepareerd terug.(gedaan dus)
2e 363 euro betalen voor een 2e hands refurbished iphone 6.
3e Niet meer terug willen en er afstand van doen.
Adrinana

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee nog steeds geen data zonder wifi. Had iphone vlak voor vakantie geupdate naar ios 11
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Adrinana, heb je je toestel sinds gisteren nog opnieuw gestart? Check voor de zekerheid ook even de APN.
Adrinana

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tel al heel vaak opnieuw opgestart APN gecheckt niets helpt
Adrinana

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan nog steeds alleen bellen met toestel en alleen met wifi op internet. Wel 4G in scherm te zien. Alle suggesties op dit forum geprobeerd. Geen enkele verbetering.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Adrinana, dat is zeker niet fijn. Het was bij jou ook ontstaan na een update met iOS11? Tot nu toe ontvangen we namelijk wel positieve reacties, ook in dit topic. bilkert35 heeft helemaal geen service, dus dat staat er geheel los van. Bij Hustinx werkt het ook weer. Ik ben namelijk bang dat het los staat van bovengenoemd issue. Maar voor de zekerheid zet ik het wel intern nog even door. Wellicht kun je morgen ook bellen met 1201 en het verder laten onderzoeken door onze technische afdeling. Hiervoor wordt normaal altijd een case gemaakt.
ZDT

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb dit issue op inmiddels een aardig aantal toestellen met een zakelijk vodafone abbo.
Is er al zicht op een oplossing?

Begrijp wel dat collega's van mij een stappenplan gekregen hebben waarin rollback naar iOS10 genoemd word als laatste optie. Hier word ik op zijn zachtst niet echt enthousiast van.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ZDT, welkom op het Vodafone Forum. Zoals aangegeven in het topic zou bovenstaand beschreven issue afgelopen week verholpen moeten zijn. Kun je aangeven wat je precies ervaart? Wat heb je al allemaal geprobeerd om het op te lossen?
ZDT

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik moet even kijken of bij ons in Airwatch er nog APN settings gepushed worden, maar volgens mij had ik deze er al uit gehaald (iets met BYOD en andere providers dan Vodafone).

We hebben de wifi uit en aan, of airplane mode uit en aan aangeboden als workarround aan onze gebruikers. Daarnaast zijn we aan het pushen om de iOS devices zsm naar 11.1 te krijgen.

Wat voor fix hebben jullie vorige week opgeleverd?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ZDT, in de nacht van donderdag op vrijdag is er een fix uitgerold (op aanwijzingen van de handset leverancier) waardoor het issue weg moet zijn. Exacte details mogen helaas niet extern worden gedeeld. Kijk het inderdaad voor de zekerheid eens na in Airwatch. Zet ook mobiele data uit/aan en reset eventueel de netwerkinstellingen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ZDT, is het nog gelukt?
Fremmy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Marc,
Hij ons is het probleem niet meer voorgekomen. Geldt voor alle 3 de toestellen.
Bedankt en groeten,
Ferry
ZDT

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een solution voor onze servicedesk gemaakt en wacht eigenlijk nog op terugkoppeling.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fremmy, bedankt voor je reactie.

ZDT, ook bedankt voor je reactie. Hopelijk kan het dan snel worden opgelost.

Aangezien het probleem dat is beschreven in dit topic wel is verholpen zal het topic binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic