Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Oplossing] Geen mobiel internet na iOS 11 update

Update: door Oud Community Moderator

http://voda.fo/ne/iy8u9
Hallo allemaal,


Laatste update:
Het probleem moet sinds de nacht van 2 op 3 november zijn opgelost. Ervaar je toch nog problemen? Laat het dan even weten!

Oude update:
Heb je onlangs een update naar iOS 11 uitgevoerd en sindsdien geen mobiel internet meer? Doorloop dan onderstaande stappen:


  • Controleer of je de laatste softwareversie hebt: Instellingen > Algemeen > Software-update.
  • Controleer of mobiele data nog aan staat - Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data aan.
  • Indien je nog steeds geen mobiele dataverbinding hebt kun kun je het volgende doen: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in > Alleen data.

    Hebben bovenstaande stappen niet geholpen? Dan horen we het graag.

http://voda.fo/ne/iy8u9
Hallo allemaal,


Laatste update:
Het probleem moet sinds de nacht van 2 op 3 november zijn opgelost. Ervaar je toch nog problemen? Laat het dan even weten!

Oude update:
Heb je onlangs een update naar iOS 11 uitgevoerd en sindsdien geen mobiel internet meer? Doorloop dan onderstaande stappen:


  • Controleer of je de laatste softwareversie hebt: Instellingen > Algemeen > Software-update.
  • Controleer of mobiele data nog aan staat - Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data aan.
  • Indien je nog steeds geen mobiele dataverbinding hebt kun kun je het volgende doen: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Schakel 4G in > Alleen data.

    Hebben bovenstaande stappen niet geholpen? Dan horen we het graag.

38 Reacties 38
Hustinx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb alle stappen doorlopen maar loop nog steeds tegen zelfde probleem aan. Nog andere suggesties. Wij beheren 350 nummers dus hoop dat er snel oplossing is.

B.v.d.
Fremmy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Hier ongeveer hetzelfde met een iPhone 6 en met een iPhone 8.
Beide met een abonnement op Vodafone, dus ik kan niet checken of het aan de telefoon ligt of aan Vodafone.
Na update naar ios11 gebeurt het volgende:
Na een dag aan de wifi op het werk willen de telefoons geen gebruik meer maken van het mobiele netwerk, er wordt een foutmelding gegeven. In het scherm is 4G wel beschikbaar, drie streepjes bereik alleen is er iets wat de verbinding blokkeert.
Is hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt!

Marco80

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is dit de werkelijke oplossing? Ik ervaar nog steeds problemen!!

ik heb deze stappen reeds uitgevoerd, evenals het uitvoeren van de update naar v11.0.3 via ITunes op mijn 6S.
Voor het testen minimaal aan extra apps geïnstalleerd om te zien of dit verschil bracht.

Probleem lijkt zich voor te doen wanneer ik langer verbonden ben geweest met een WiFi netwerk.
De enige en snelste remedie is de vliegtuigstand in- en uit te schakelen, maar is uitermate storend natuurlijk. Meerdere collega’s, we maken zakelijk gebruik van Vodafone, hebben hier last van.



Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

We zijn druk bezig om met alle betrokken partijen een oplossing te vinden hiervoor.

Ik heb jullie input intern doorgegeven. Zodra ik meer weet laat ik spoedig iets weten.

Bedankt voor het geduld en begrip in ieder geval.
Marco80

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Serkan,

voor zover ik na kan gaan, hebben de mensen die problemen hebben een 6, 6S of SE.

De meesten hebben de versie iOS11.0.3 geinstalleerd.

mvg, Marco

Fremmy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Serkan,
Zoals gezegd hebben we het probleem met een iPhone 6 en met een iPhone 8. Daarbij komt nu ook nog een 5S.
Op deze drie telefoons is IOS 11.0.3 geinstalleerd.
Het trucje om de telefoon even op vliegmodus te zetten werkt bij alle drie.
Groeten,
Ferry
DonP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vond dit op een ander forum:

Ga eens naar instellingen
Mobiel data – mobiele data opties
En zet alleen data aan niet data en gesprekken
Veel van mijn vrienden op vodafone met ios 11 hadden na deze tip geen problemen meer
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bedankt voor de input allemaal.

We hebben intern ook te horen gekregen dat de workaround van DonP in de tussentijd een oplossing kan bieden. Zouden jullie dit kunnen testen?

Alvast bedankt.
Fremmy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi DonP,
Bij mij vandaag ook geen meldingen meer, bedankt voor de tip!
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te lezen dat de workaround heeft geholpen Fremmy.

@all, we zijn momenteel nog bezig met een oplossing. Zijn er ook gebruikers die een particulier abonnement hebben en ook problemen met de dataverbinding ervaren? Ik hoor het graag.
CeesM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, inderdaad, dit lost het op. Maar verliezen we niet iets met deze optie?
Marco80

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Serkan,

Ik heb niet de aanpassing gedaan zoals hier boven beschreven.
Ergens anders kwam ik de aanpassing van de APN naar office.vodafone.nl. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad.

mvg, Marco
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat helpt bij sommige gebruikers inderdaad ook. We zijn zoals gezegd in ieder geval nog druk bezig met een definitieve oplossing. Zodra ik meer weet laat ik iets weten.
bilkert35

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik heb daar ook last van.
Gekomen na update.
Iphone 6 is al opgestuurd geweest via de vodafone winkel maar kreeg bericht dat dit niet gemaakt kon worden.
Grantie periode was al afgelopen.
Kreeg 3 opties.
1e 36 euro betalen voor het onderzoek en de iphone ongerepareerd terug.(gedaan dus)
2e 363 euro betalen voor een 2e hands refurbished iphone 6.
3e Niet meer terug willen en er afstand van doen.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bilkert35, welkom op het Vodafone Forum. Dat is inderdaad lastig. Hopelijk komt er snel een update.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hustinx, Fremmy, Marco80, DonP, CeesM, bilkert35, willen jullie even testen of jullie nu nog problemen ervaren? Afgelopen nacht zijn er namelijk spoedwerkzaamheden geweest om dit probleem op te lossen. Het lijkt erop dat de fix het probleem heeft opgelost.
Hustinx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot nu toe lijkt idd alles te werken. Hoop dat het onder controle is.
Dank voor de update
bilkert35

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas.
Niets veranderd bij de mijne nog steeds geen service.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bilkert35, je hebt helemaal geen service? Of alleen problemen met internet? Als je helemaal geen service hebt staat dit los van bovenstaand issue. Neem dan even contact op met onze klantenservice of bezoek een van onze winkels om alles te laten controleren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic