maryke

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oplaaddduur samsung galaxy

Sinds kort heb ik een samsung galaxy ace. Over het algemeen redelijk tevreden, maar het opladen duurt minimaal drie uren. Is dit normaal.Heeft iemand ook deze ervaring en zo ja, is er iets aan te doen?
alvast bedankt.
 
 
7 Reacties 7
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Maryke,

Welkom op het Forum!

Het opladen kan inderdaad een aantal uren duren.
Sterker nog, in het begin raden ze je aan om de batterij helemaal leeg te trekken om vervolgens minimaal 12 uur op te laden.

Dit word gedaan om de accuduur te verbeteren, een accu gaat normaal gesproken beter werken naar verloop van tijd ( niet aan jaren denken, eerder weken/maanden)

Hoe laad je het toestel op, via de stroomoplader of via USB?
USB geeft een aanzienlijk lager voltage waarbij het opladen wat langzamer gaat.

maryke
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Chris,
 
Opladen gaat met oplader en tot nu toe is 'ie helemaal leeg voor ik hem weer oplaad.
gister duurde het meer dan drie en een half uur.
Ook vind ik dat 'ie erg snel leeg is. Ik durf nauwlijks te internetten, is'ie binnen een uur leeg.
Kan het aan de batterij liggen?
met vr.gr.
 
Wanda1966

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de SG II nu 2 weken, opladen duurt als hij leeg is, ongeveer 2 uur. Ik kan er de hele dag mee doen wat ik wil, dus ook internetten ed. Ik denk dat je baterij niet goed is, die kun je in de winkel laten checken.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Binnen een uur leeg :@dat is wel héél erg kort.

Ik denk dat er dan inderdaad wat mis is met je batterij, een uur is echt te weinig hoor.


dejeroen

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Chris geeft voor zover ik weet het beste antwoord. na aankoop batterij eerst helemaal opladen. vervolgens helemaal leeg laten lopen om hem daarna een halve dag aan de later te laten.
 
hierdoor weet de telefoon (android) wat de minimale en maximale capaciteit van de accu is.
android stelt deze waarden in.
als de accu constand bij 40% word opgeladen en bij 60% weer van de lader word gehaald zal na een bepaalde tijd de 40% de 0 worden, de 60% de 100 (dit is wel overdreven maar zo gaat het ongeveer voor zover ik weet).
hierdoor zal de telefoon door veiligheidsmaatregelen voor de levensduur van de accu dus al afsluiten bij 40% en stoppen met opladen bij 60%.
je accuduur is dus nog maar 1/5e van het origineel.
 
dit voorbeeld is wel erg overdreven maar zo werkt calibratie ongeveer.
een nieuwe accu is meestal goedkoper dan een reparatie.
 
 
zelf heb ik een galaxy gio (zelfde processor, geheugen en accu als de ace , alleen andere camera en schermgrootte). en mijn accu gaat ongeveer 1.5-2 dagen mee met constand wifi aan maar schermhelderheid op 25% (bevorderd levensduur van het scherm en de accu).
http://www.mobilesupplies.nl/battery-samsung-s5830-galaxy-ace-eb494358vu-p-12459.html?osCsid=b17a721a8fb0fa351569e1a764159809
http://www.mytrendyphone.nl/shop/samsung-galaxy-ace-130879c1.html
http://www.accu-shop.nl/samsung-galaxy-ace.html
een nieuwe accu kost ongeveer 10-15 euro
maryke
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
thanks voor je antwoord. kan ik dat ook nog doen (12 uur opladen) als er 2 maanden 'gewoon' is opgeladen, d.w.z.dus niet langer aan de lader dan nodig om op te laden? als je begrijpt wat ik bedoel?:)
dejeroen

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
voor zover ik weet helpt een warme omgeving, maar niet heel erg.
in de winter gaan auto accu's ook minder goed mee dan in de zomer.
 
een accu werkt in koud weer ook gewoon minder goed dan in warm weer en hierdoor klopt het fabeltje van de accu in de vriezer leggen niet.
 
beste oplossing is gewoon een nieuwe accu kopen en er goed mee om gaan.
 
gewoon goed met de accu om gaan.
het gaat bij de mobiele telefoons om li ion accu's.
- niet leeg laten lopen (de accu werkt met een chemisch proces, als er geen stroom meer in zit komt er een ander proces op gang wat onomkeerbaar is en de accu dus gewoon kapot gaat).
- niet opwarmen (ook geval van chemisch proces in de accu met explosie gevaar)
- gebruik je de accu voor een langere tijd niet (enkele weken) leg hem dan met 50% capaciteit in de koelkast maar absoluut niet in de ijskast. de accu verliest normaal 10% per maand als je hem niet gebruikt, gebruik je hem niet terwijl hij in de koelast ligt dan is de zelfontlading ongeveer 5%).
- elke keer laden geeft 99.9% terug, dus hoe vaker je laad hoe slechter de accu word.
 
vergeet niet, door het chemische proces van een li ion accu verliest de accu per jaar zo'n 20% capaciteit, ook bij juist gebruik.
maar waarom gebruikt men dit type accu dan?
- hoogste capaciteit(140 watt/h per kilo tegenover 30 watt/h per kilo van een loodaccu en 50 watt/h per kilo bij een nikkel cadmium)
- meest milieuvriendelijkste accu
- relatief lange levensduur (3 tot 5 jaar tegenover een nikkel cadmium die 10% per maand verliest en een loodaccu die 3-20% per maand verliest afhankelijk van type en gebruik).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic