Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Opgelost - Problemen netwerk in het buitenland

(For English, see below)

Update 15:10
De roaming problemen op netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 12:00 uur
We zijn momenteel de oorzaak van het probleem aan het onderzoeken en tegelijkertijd druk bezig om het netwerk te herstellen. Om dit voorspoedig te laten voorlopen dient dit gefaseerd en zorgvuldig te gebeuren. Daarom zijn we per land de netwerkverbindingen aan het herstellen. Het kan dus zijn dat sommigen van jullie inmiddels alweer verbinding met het netwerk kunnen maken. We komen spoedig met een nieuwe update dus blijf dit topic volgen.

Problemen netwerk in het buitenland
Sinds vannacht hebben we te maken met een storing in het netwerk. Hierdoor kunnen onze klanten geen gebruik maken van onze roaming services. Dat betekent dat bellen en gebeld worden én het gebruik van mobiele data niet mogelijk is in het buitenland.

Wij zijn hard aan het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Op dit moment weten we nog niet hoelang dat gaat duren. Onze excuses voor het ongemak! Zodra er meer informatie is, zullen we dit delen via dit topic. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Om een e-mail te ontvangen zodra er nieuws is over deze melding, moet je geregistreerd zijn op onze Community. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst (bovenaan de pagina, rechterkant). Als je wel al lid bent, dan klik je op 'Opties' onderaan dit bericht en dan op 'Topic Volgen'.

****
Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.

Update 12:00 PM
We are currently investigating the cause of this problem and at the same time restoring our network. To make sure this is going correctly, we are doing this in phases. Therefore, we are restoring the network one country at the time. Because of this process it is possible that some of you are already able to connect again with our network. A new update will be posted here soon, so keep following this topic.

Network roaming issue
As of last night, we are experiencing an issue with our network. Therefore our customers can’t use our roaming services. This means you can’t use mobile data and place or receive calls when you are using our network abroad.

We are working very hard to solve this problem as soon as possible. For now, we don’t know how long this is going to take. Our sincere apologies for any inconvenience caused. As soon as we have more information, we will share it in this topic. Thank you for your understanding.

To receive an e-mail when there is any news regarding this issue, you have to be registered to our Community. If you are not yet registered, please do so by clicking “Registreren” on the top right of this page. If you are already an active user on the Community, click “Opties” at the bottom of this message. After this, click “Topic volgen”.

Shortlink: www.vodafone.nl/act/c/problemennetwerkbuitenland
75 Reacties 75
Nightliner

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
13..20 Duitsland doet het weer?
tor300

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds lokale tijd 06:00 kan ik noch bellen noch internetten.
İk zit helemaal klem
tor300

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Op dit moment is trage internet op gang gekomen, maar bellen of gebeld worden lukt nog steeds niet
Wimgrou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rome, dus waarschijnlijk Italië, doet het weer! Dank jullie wel, Vodafone. Het zal wel een hele klus geweest zijn..... Gelukkig had ik nog WiFi en een Italiaanse SIM.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dit soort probleem gebeurt om de zo veel tijd weer bij iedere provider. Ergens rond 2013 ofzo was er nog een probleem waardoor er bij KPN iets van 5 dagen ofzo geen roaming was in Frankrijk, dit is dus niet super uniek.

Zorg op vakantie altijd dat je zo min mogelijk afhankelijk bent van je mobiel want het kan altijd misgaan. Google Maps kun je vooraf voor een gebied downloaden zodat je ook zonder verbinding nog kunt navigeren. Helaas geldt dit niet voor alle apps en voor communicatie met het thuisfront, enige andere oplossing is meerdere simkaartjes bij je hebben, bijvoorbeeld ook een prepaid van een andere provider.
tor300

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor Turkije is de probleem opgelost???
Vodafone Info
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes
Update 15:10
De roaming problemen op ons netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.
gtbolscher

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beseft Vodafone hoe mechanisch het probleem omschreven wordt door te schrijven : 'Problemen netwerk in het buitenland'? Een netwerk maar vooral de klanten ondervinden problemen. Zakelijke en particuliere klanten ervaren de hinder, op hun bord landen de werkelijke problemen. Heeft Vodafone een idee wat de consequenties kunnen zijn van storingen, en hoe het ervaren wordt als er 'bedankt wordt voor het begrip'? Ik heb niet veel begrip.
Kleine toelichting: vanochtend naar Polen gevlogen om vanaf luchthaven met huurauto & mijn mobiele navigatie naar zakelijk adres te rijden. Drie of viermaal viel verbinding weg en daardoor belandde ik in een ongure buitenwijk. Omrijden, tijdverlies, ergernis.
stupidusername

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
So: lessons learned:

1) redundancy: Have two phones and use two separate sim cards from different providers whenever roaming [around the EU].
2) sh*t happens. Considering the speed with which this problem was resolved I'm incredibly impressed by both the professionalism of the employees who took the time to actually respond to each and every complaint as well as the swiftness with which this problem was resolved.

Vodafone is one of the most competitively priced providers yet they delivered as if they were a top tier player. We're getting Mercedes-grade support for Skoda pricing.

Thanks VF
Gootemetoot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn man is nog steeds niet te bereiken in Duitsland..? Berichten naar hem komen niet aan via Whatsapp.. vage shit dit!!
Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gootemetoot wrote:
Mijn man is nog steeds niet te bereiken in Duitsland..? Berichten naar hem komen niet aan via Whatsapp.. vage shit dit!!

Laat hem even zn telefoon uit zetten en na 1 minuut weer aanzetten.

Ik heb weinig hinder gehad van de storing. Misschien omdat ik al vanaf afgelopen donderdag in Belgie via Proximus en vanaf zaterdag via SFR roam.
Ik heb twee sims in mn Huawei P Smart 2019, beide Vodafone. Nu is de ene sim op SFR met data en de andere op Orange F. Dat is alleen in Nice het geval, in Marseille was het beide SFR. En ik reis per trein.
LaleY

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Beste Vodafone, sms ontvangen werkt nog steeds niet. Klopt dit?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi LaleY

Kun je het toestel eens opnieuw opstarten? Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. Ik hoor graag of dit geholpen heeft.
LaleY

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Steven wrote:
Hoi LaleY

Kun je het toestel eens opnieuw opstarten? Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. Ik hoor graag of dit geholpen heeft.


Beste Steven, het probleem is inmiddels weer opgelost. Helaas niet door opnieuw opstarten van het toestel toen het netwerk weer deed maar na een dag, uitzichzelf (-:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Goed om te horen dat het weer werkt LaleY
retaillab

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit in Belgie en kan met mijn Iphone bellen, internetten etc..
Echter kan niet gebeld worden. Sterker nog als ik gebeld wordt krijgen mensen te horen dat het nummer niet bestaat. Abonnement gecontroleerd maar daar is niets mis mee. Ook alle instellingen zijn oke op de iphone.
Lijkt aan het netwerk te liggen. Dit is echter een zakelijke account en dus echt heel vervelend!!!!
Telefoon harde reset gegeven en alle andere tips van het internet opgevolgd geen enkele verbetering.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic