Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Opgelost - Problemen netwerk in het buitenland

(For English, see below)

Update 15:10
De roaming problemen op netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 12:00 uur
We zijn momenteel de oorzaak van het probleem aan het onderzoeken en tegelijkertijd druk bezig om het netwerk te herstellen. Om dit voorspoedig te laten voorlopen dient dit gefaseerd en zorgvuldig te gebeuren. Daarom zijn we per land de netwerkverbindingen aan het herstellen. Het kan dus zijn dat sommigen van jullie inmiddels alweer verbinding met het netwerk kunnen maken. We komen spoedig met een nieuwe update dus blijf dit topic volgen.

Problemen netwerk in het buitenland
Sinds vannacht hebben we te maken met een storing in het netwerk. Hierdoor kunnen onze klanten geen gebruik maken van onze roaming services. Dat betekent dat bellen en gebeld worden én het gebruik van mobiele data niet mogelijk is in het buitenland.

Wij zijn hard aan het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Op dit moment weten we nog niet hoelang dat gaat duren. Onze excuses voor het ongemak! Zodra er meer informatie is, zullen we dit delen via dit topic. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Om een e-mail te ontvangen zodra er nieuws is over deze melding, moet je geregistreerd zijn op onze Community. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst (bovenaan de pagina, rechterkant). Als je wel al lid bent, dan klik je op 'Opties' onderaan dit bericht en dan op 'Topic Volgen'.

****
Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.

Update 12:00 PM
We are currently investigating the cause of this problem and at the same time restoring our network. To make sure this is going correctly, we are doing this in phases. Therefore, we are restoring the network one country at the time. Because of this process it is possible that some of you are already able to connect again with our network. A new update will be posted here soon, so keep following this topic.

Network roaming issue
As of last night, we are experiencing an issue with our network. Therefore our customers can’t use our roaming services. This means you can’t use mobile data and place or receive calls when you are using our network abroad.

We are working very hard to solve this problem as soon as possible. For now, we don’t know how long this is going to take. Our sincere apologies for any inconvenience caused. As soon as we have more information, we will share it in this topic. Thank you for your understanding.

To receive an e-mail when there is any news regarding this issue, you have to be registered to our Community. If you are not yet registered, please do so by clicking “Registreren” on the top right of this page. If you are already an active user on the Community, click “Opties” at the bottom of this message. After this, click “Topic volgen”.

Shortlink: www.vodafone.nl/act/c/problemennetwerkbuitenland
75 Reacties 75
Yuri Daniel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe worden wij hier voor gecompenseerd. Het was namelijk al sinds 00:30 dat het begon. En ik probeer mijn werk te doen vanuit Spanje! Ik zie graag een antwoord tegemoet
Kornario

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het begrip storing nadat ik sinds gisteravond 22 uur niets meer kan vind ik te gemakkelijk ... graag wat gedetailleerde informatie zou bij mij eventueel op wat meer begrip kunnen rekenen.

Zakelijke klant of niet, ik verwacht sowieso compensatie voor deze zeer lange "storing".

Graag meer details in de update
Logistiek Partn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo, in Duitsland is het niet anders. Na reboot 30 sec 4g net genoeg om mail te openen. Ik heb als backup kpn pre paid want dit kost me geld en klanten. Maar ik overweeg wel een overstap naar kpn totaal!!! Dit is mij eerder gebeurt dat heeft me veel geld gekost (door misgelopen omzet) maar conpenseren inderdaad wordt hem niet. Dus of dit is 12h00 opgelost of ik ga naar KPN
stupidusername

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Checking in from Belgium on iPhone. Experienced problems this past weekend and thought I had burned through my data. However, the network indicator showed that I had an active connection with the network. As of today I have no connection, and the network indicator shows "NO SERVICE." The struggle is real! I'm keeping an eye on their Twitter feed for updates ( "Tweets and replies" is where the party is at, but you need to be signed in order to view this).

Hopefully this issue gets resolved asap and we can all get our data bundles extended or receive some other form of compensation as it's all tax deductible.

For anyone needing offline maps - use the Google Maps offline downloader or Here Maps (infinitely better for offline navigation). I managed to get Waze working offline for one of my routes as well. For the truly lazy peeps: screen capture google maps locations or buy someone a beer for 5 minutes of tethering.
Ali N

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alleen het feit Dat als klant zijnde je moet zoeken naar een wifi netwerk in het buiteland is al drama maar goed we zijn wel wat meer gewend van vodafone toch ?
Leegahr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Very stressful that our 3 phone is not working in Scotland. Up is the compensation for this system wide shut down.
Michel67

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maan77 wrote:
Wederom geen netwerk, gebeurd de laatste tijd wel vaker. Probleem in Spanje is dat Vodafone alleen netwerk afspraken heeft met Vodafone ES, waardoor je nimmer kan switchen tussen Providers.
Bellen in Spanje is met dit netwerk onwijs slecht, mensen verstaan je niet doordat er een hapering is.

Betalen voor iets waar je geen gebruik van kunt maken, uhm logischerwijs zou een bedrijf daar een compensatieregeling voor hebben maar Vodafone?? Helaas 😞


Lees goed: "Sinds vannacht hebben we te maken met een storing in het netwerk.
Hierdoor kunnen onze klanten geen gebruik maken van onze roaming
services. Dat betekent dat bellen en gebeld worden én het gebruik van
mobiele data niet mogelijk is in het buitenland."

Het maakt dus niets uit. roaming als geheel werkt niet. Met geen een andere buitenlandse provider. Zit in Duitsland en heb hetzelfde issue.
Marcel1976

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Navigatortje wrote:
Ik vind het een beetje apart dat in de app alleen wordt gesproken over een storing in het Vodafone netwerk. Momenteel ben ik in Frankrijk op vakantie en heb de beschikking over SFR (Vodafone partner netwerk) Orange F en Bouyguess Telecom.

Werkt alleen SFR niet of de andere 2 ook niet?



Ik zit in België en heb geen netwerk. Mijn partner zit in Nederland op eigen Vodafone netwerk en kan wel bellen en gebeld worden.
OttoVodafone201

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In Moscow ook niets.....geen service. Handig, alle afspraken ga ik mislopen
17041960

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zit al 4 dagen zonder netwerk weinig actie tot nu toe.
Rehu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had gisterenavond hier in Loire wel een bekende provider-gegevens update vraag. Accepteerde die gewoon en dacht dus dat het daaraan lag.
Jongwell

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is ook vanuit Portugal geen verbinding te maken met het netwerk. Ik word gebombardeerd met netwerk-boodschappen van zendmasten in de buurt...

Zakelijk gezien (maar ook voor particulier gebruik, b.v. navigatie, bereikbaarheid voor familie etc.) is deze storing zeer kwalijk...
Gootemetoot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn man zit in Duitsland momenteel en belde met een vaste telefoon bij een klant vandaan dat hij niks kan met zijn telefoon, dit schiet niet op als je niet kan werken!! Ga er vanuit dat compensatie geleverd word ook aan de particuliere klant..?!
LaleY

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Beste Vodafone, ook hier in Istanbul geen netwerk sinds vanmorgen. Enig idee wanneer het probleem opgelost wordt?
Emre Ulusoy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik verwacht ook zeker een goede compensatie, EERDER een snelle oplossing van herhalende netwerk probleem van Vodafone. 35 abonnementen waarvan 30 chauffeurs die onderweg zijn en hebben we geen enkel communicatie !!!

Ik raad jullie alle aan dat jullie ook direct contact opnemen met jullie account manager. Dit slaat nergens meer op.

Wij kunnen niet hele dag "nee" verkopen aan onze klanten. Dit veroorzaakt flinke schade bij een transportbedrijf !

Groeten
Emre
Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het klinkt gek maar ik heb in Nice (Zuid Frankrijk) nu gewoon een 4G verbinding met SFR.
Bellen heb ik nog niet geprobeerd.
Schilder

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nu in Denemarken en nog geen verbinding. Lekker geregeld weer .
Kornario

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
het werkt in Belgie weer, krijg ineens alles binnen
Vranckuh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Steeds vliegtuig modus aan en uitzetten geeft +- 1 min een goede verbinding alvorens deze weer wegvalt.
Storing lijkt voor mij verholpen, de verbinding is alweer 15 min actief zonder weg te vallen. ( Duitsland)
Logistiek Partn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Logistiek Partner wrote:
Hallo, in Duitsland is het niet anders. Na reboot 30 sec 4g net genoeg om mail te openen. Ik heb als backup kpn pre paid want dit kost me geld en klanten. Maar ik overweeg wel een overstap naar kpn totaal!!! Dit is mij eerder gebeurt dat heeft me veel geld gekost (door misgelopen omzet) maar conpenseren inderdaad wordt hem niet. Dus of dit is 12h00 opgelost of ik ga naar KPN

And we are back in bussiness, alles doet het weer, goed werk vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic