Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Opgelost - Problemen netwerk in het buitenland

(For English, see below)

Update 15:10
De roaming problemen op netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 12:00 uur
We zijn momenteel de oorzaak van het probleem aan het onderzoeken en tegelijkertijd druk bezig om het netwerk te herstellen. Om dit voorspoedig te laten voorlopen dient dit gefaseerd en zorgvuldig te gebeuren. Daarom zijn we per land de netwerkverbindingen aan het herstellen. Het kan dus zijn dat sommigen van jullie inmiddels alweer verbinding met het netwerk kunnen maken. We komen spoedig met een nieuwe update dus blijf dit topic volgen.

Problemen netwerk in het buitenland
Sinds vannacht hebben we te maken met een storing in het netwerk. Hierdoor kunnen onze klanten geen gebruik maken van onze roaming services. Dat betekent dat bellen en gebeld worden én het gebruik van mobiele data niet mogelijk is in het buitenland.

Wij zijn hard aan het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Op dit moment weten we nog niet hoelang dat gaat duren. Onze excuses voor het ongemak! Zodra er meer informatie is, zullen we dit delen via dit topic. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Om een e-mail te ontvangen zodra er nieuws is over deze melding, moet je geregistreerd zijn op onze Community. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst (bovenaan de pagina, rechterkant). Als je wel al lid bent, dan klik je op 'Opties' onderaan dit bericht en dan op 'Topic Volgen'.

****
Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.

Update 12:00 PM
We are currently investigating the cause of this problem and at the same time restoring our network. To make sure this is going correctly, we are doing this in phases. Therefore, we are restoring the network one country at the time. Because of this process it is possible that some of you are already able to connect again with our network. A new update will be posted here soon, so keep following this topic.

Network roaming issue
As of last night, we are experiencing an issue with our network. Therefore our customers can’t use our roaming services. This means you can’t use mobile data and place or receive calls when you are using our network abroad.

We are working very hard to solve this problem as soon as possible. For now, we don’t know how long this is going to take. Our sincere apologies for any inconvenience caused. As soon as we have more information, we will share it in this topic. Thank you for your understanding.

To receive an e-mail when there is any news regarding this issue, you have to be registered to our Community. If you are not yet registered, please do so by clicking “Registreren” on the top right of this page. If you are already an active user on the Community, click “Opties” at the bottom of this message. After this, click “Topic volgen”.

Shortlink: www.vodafone.nl/act/c/problemennetwerkbuitenland
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vodafone Info
Community Developer topicstarter
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes
Update 15:10
De roaming problemen op ons netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.

Bekijk in context

75 Reacties 75
Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het een beetje apart dat in de app alleen wordt gesproken over een storing in het Vodafone netwerk. Momenteel ben ik in Frankrijk op vakantie en heb de beschikking over SFR (Vodafone partner netwerk) Orange F en Bouyguess Telecom.

Werkt alleen SFR niet of de andere 2 ook niet?
Sybrenbouius

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik verwacht als zakelijk klant compensatie, ik kan al vamaf 6 uur vanochtend geen telefoontjes aannemen.
Oltmb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanuit Hongarije ook al sinds heel vroeg vanmorgen ook al geen services.
renee lodder

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mijn collega die momenteel in shanghai is heeft geen service en door het tijdverschil dus al de hele dag een probleem.
rosa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik verwacht als zakelijk klant compensatie.
Lisalo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben in Belgie en sinds vanochtend vroeg geen service.
blackstar.nl

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De link naar het topic op vodafone.nl mist een https://; hierdoor gaat de link naar een 404 pagina.
Maan77

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wederom geen netwerk, gebeurd de laatste tijd wel vaker. Probleem in Spanje is dat Vodafone alleen netwerk afspraken heeft met Vodafone ES, waardoor je nimmer kan switchen tussen Providers.
Bellen in Spanje is met dit netwerk onwijs slecht, mensen verstaan je niet doordat er een hapering is.

Betalen voor iets waar je geen gebruik van kunt maken, uhm logischerwijs zou een bedrijf daar een compensatieregeling voor hebben maar Vodafone?? Helaas 😞
teunvdw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook in Belgie geen service.
Mijn telefoon is mijn werk, ik verwacht dus zeer zeker compensatie als zakelijke klant.
Renetje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is er toevallig al zicht op wanneer deze storing is opgelost?
Vanuit Frankrijk werken zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin niet naar behoren (beide Vodafone klanten).
Wimgrou

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Navigatortje, ik heb er ook geen verstand van maar ik vermoed dat door een fout in het het netwerk Nederlandse nummers in het buitenland niet meer herkend worden. Ik heb met mijn Italiaanse sim geprobeerd mijn Nederlands nummer te bellen. Italiaanse sim (Wind) meldt dat mijn nummer niet bestaat!
mazzel

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
in duitsland naast headoffice Vodafone (maakt ook niet uit waar) geen roaming data/speech, type netwerk 2G,3G,4G (5G) maakt niet uit.
Laurens1992

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik verwacht als zakelijke klant een compensatie!
Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Op dit moment is er helaas nog niks bekend! Zodra er meer bekend is, zullen we dit meteen hier delen. Onze excuses voor het ongemak!


Hoe wil je ons op de hoogte houden als we geen wifi hebben? ?
Chibamo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
zit Nu op zakynthos geen bereik, wil uit de hotel alleen geen internet buiten voor Google maps, lekker is dat bedankt Vodafone, voor het verpesten van deze dag
Fwestrup

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook In Spanje geen service. Ik probeer mijn familie te vinden maar daar krijg ik ook geen gehoor als ik even WiFi heb om te bellen. Helaas daar gaat mijn vakantie dag.
DaisyBerenschot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar ik vanaf mijn vakantie adres s'ochtends mijn bedrijf draaiende houd neem ik aan dat er een compensatie en/of vergoeding van geleden schade word aangeboden?
Windy66

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dacht eerst dat het een geplande service van het netwerk was vannacht. Nu dus al bijna 12 uur zonder netwerk/telefoon en noodgedwongen maar in een koffiebar met veel herrie aan het werk. Niet ideaal!
Ik verwacht van Vodafone wel compensatie als zakelijke klant.
aquarevitaliser

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook in Zwitserland gaat niks meer... daar zit Je dan met Je Red Pro Elite abonnement....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic