Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
SQ

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan een van de Moderators een kijkje nemen op pagina 57 om mijn vraag te beantwoorden? Het liefst Arina of Annabelle_, omdat zij enigszins op de hoogte zijn van de zaak.

En als ik terug moet naar de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Kan er dan a.u.b. weer gekeken worden of de 32GB wit dinsdag of woensdag geleverd wordt en of er eventueel een voor mij op zij wordt gelegd.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

Ik hoor graag van iemand.
Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
@ TheMax, de actie voor alleen mensen in de directe omgeving van de winkel beschikbaar maken lijkt mij een slechte ontwikkeling. Ja het is (of nouja, WAS) als feestelijke opening van een winkel bedoeld, lokaal dus. Maar dan is het toch stom om niet-lokale mensen te weigeren? Zo'n aanbieding hoort iedereen gebruik van te kunnen maken. Als je het alleen lokaal doet naai je alsnog 90% van de mensen.

Ik vind nog steeds dat Vodafone zijn integriteit moet laten blijken door de actie sowieso voort te zetten zoals deze oorspronkelijk was (en hoort te zijn). Zo ver is die rare beslissing nog niet verspreid en er is nog ruime tijd om voor volgende week donderdag wat kleine dingen te regelen om het wél soepel te laten verlopen. (Één van die dingen is laten blijken dat de actie écht doorgaat voor ALLE openende filialen, anders staat iedereen volgende week in Winterswijk..). Andere maatregelen zoals nummertjes uitdelen en toestelvoorraad communiceren zijn inmiddels duidelijk.

Als Vodafone toch zijn beloftes breekt en de actie niet door wilt laten gaan sta ik nog steeds achter mijn eigen voorgestelde alternatief; beperk de actie (24 maanden 50% korting) tot alleen de RED Super abonnementen. Geef de mensen in ieder geval de keuze om meer te betalen maar om toch een mooie deal te sluiten. Aan de andere kant kunnen mensen dan ook bewust de keuze maken om het niet te doen. Het feit dat die keuze er dan is zal Vodafone een sympathieker en integerder imago geven dan dat zij nu heeft (al zal het niet zo positief als met de originele actie zijn, natuurlijk). Nu hebben wij geen keuze en is de "actie" maar voor de schijn.

Wij als (potentiële) klanten hebben in ieder geval genoeg handen uitgereikt en laten blijken dat wij ook daadwerkelijk bereid zijn om letterlijk en figuurlijk "the extra mile" te gaan voor Vodafone. De vraag is of dat wederzijds is, maar dit zal de komende drie dagen moeten blijken. De bal ligt nu bij jullie, Vodafone. Het stadion is vol en het doel is open. Wat wordt het, juichen of fluiten?
Tasmanta

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben Vodafone prepaid klant en wilde nu dan wel eens een abonnement met scherpe aanbieding.
Jammer, ik heb er volgende week (met veel moeite) speciaal vrij voor genomen.

Ohja, waar staat in de voorwaarden dat Vodafone het recht heeft de actie voortijdig te beëindigen?

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ohja, waar staat in de voorwaarden dat Vodafone het recht heeft de actie voortijdig te beëindigen?

Denk nu niet dat je hier met een knullige ZZPer te maken hebt, je kunt er genoegelijk vanuit gaan dat VF z'n zaken juridisch waterdicht aftimmert.
Denk ook vooral niet dat je aan deze actie enige vorm van recht kunt ontlenen.
Waar je op mag HOPEN is empathie van VF en daarmee uit voortvloeiend e.v.t. gezien de 'schreiende' omstandigheden een soort van coulance regeling, maar verwacht geen wonderen.
Per slot: "VF rules"
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Rubman schreef:

Wat ik ook jammer vind is dat de Moderators zich blijkbaar toch aangesproken voelen terwijl elke gebruiker hier donders goed weet dat het van hogeraf is besloten en zij slechts het doorgeefluik en vervolgens doelwit zijn van onze **bleep** zooi.
Ik neem ze ook niks kwalijk en snap dat ze niks direct/concreets voor ons kunnen betekenen, maar beken verdomme gewoon je kleur en geef aan dat dit allang in de planning lag en deze "pauze" in de actie wel heel goed uitkwam.

Hi Rubman,

Ik snap je punt, maar van ons word wel verwacht dat wij jullie een andere verklaring geven voor deze wijziging dan de verklaring die wij jullie al meerdere keren hebben doorgegeven. Aangezien wij jullie geen andere verklaring kúnnen geven zorgt dat wel voor extra boosheid en onbegrip.

Geloof me als ik zeg dat we via dit forum echt ons best hebben gedaan om jullie van elke update of wijziging meteen op de hoogte te brengen, dat hebben we immers ook beloofd in eerdere berichten op dit forum. Wij vinden het als moderators gewoon ook erg jammer om te zien dat de sfeer op het forum ineens zo is omgeslagen, ook al hebben we er wel alle begrip voor.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
SQ schreef:
Kan een van de Moderators een kijkje nemen op pagina 57 om mijn vraag te beantwoorden? Het liefst Arina of Annabelle_, omdat zij enigszins op de hoogte zijn van de zaak.

En als ik terug moet naar de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Kan er dan a.u.b. weer gekeken worden of de 32GB wit dinsdag of woensdag geleverd wordt en of er eventueel een voor mij op zij wordt gelegd.

Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

Ik hoor graag van iemand.
Hi SQ,

Als dit in Emmeloord zo is afgesproken dan zou ik je eigenlijk willen adviseren om ook langs die betreffende winkel te gaan. De enige informatie die wij voor je hebben is dat ruilen alleen mogelijk is als de telefoon kapot is. Als zij hebben aangegeven dat ze bereid zijn om een uitzondering daarop te maken dan kun je dat ook het beste door de medewerkers in die winkel laten regelen. Het toestel moet dan echter natuurlijk wel op voorraad zijn..

Ik heb in ieder geval nogmaals bij de winkel nagevraagd of ze deze week een levering 32 GB binnen krijgen. Als we een reactie krijgen sturen we je een berichtje 😄
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Het staat inderdaad nergens in de actievoorwaarden dat Vodafone de actie eerder mag beëindigen of tussentijds de voorwaarden mag aanpassen.
Punt is wel dat Vodafone zich daar niets van aantrekt omdat er toch niemand is die in zijn eentje een civiele rechtszaak zal beginnen voor een relatief klein bedrag (paar honderd Euro), dit omdat de kosten van een civiele procedure flink kunnen oplopen en Vodafone wel dure advocaten kan betalen.
Wellicht is er een rechtenstudent die het aandurft een dergelijke actie te ondernemen maar de risico's zijn groot.

Buiten dat zou het door laten gaan van de actie nog steeds de voorkeur hebben met daarbij bv een restrictie per dag op het aantal klanten om de veiligheid van de klanten en medewerkers te waarborgen, zoals Vodafone het zou keurig formuleert om zichzelf een excuus te verschaffen.
TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik vind het alsnog wel jammer dat ik eigenlijk naar Emmeloord wilde gaan (op de vrijdag), toen hier te horen kreeg dat de S4's op waren, en nadat ik dus niet heen was gegaan te horen kreeg dat ze er stiekem toch waren... (Zie ook de berichten daarover ergens in de voorgaande pagina's)

Tja en nu dit... Ik ben toch echt wel teleurgesteld.
Edddd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wat ik me afvraag is of de veiligheid van het personeel, die naar mijn indruk niet in het geding is gekomen de laatste dagen dat de actie is geweest, nu juist niet meer in het geding komt. Ik kan me voorstellen dat er aardig wat mensen zijn die zich verheugen op de actie in de geplande plaatsen, zonder te weten dat de actie geannuleerd is. Ik hoop voor de medewerkers niet dat daar vervelende mensen bij zitten die om 02.00 uur al voor de deur gaan bivakkeren om vervolgens pas rond 08.00 uur de eerste medewerker te treffen en te horen krijgen dat ze er voor niets hebben gestaan.

Wat de kans hierop is, is moeilijk in te schatten. Ik denk niet dat alle mensen dit forum lezen. De publiciteit rondom deze actie is echter groot geweest, waardoor velen waarschijnlijk nog steeds azen op deze leuke actie. De reacties van deze mensen kan echter vervelender zijn dan van de mensen die lang wachten, maar wel gebruik kunnen maken van een leuke aanbieding.

Reden te meer om aan te nemen dat het besluit om deze actie te beëindigen niet te maken heeft met de zorg om betrokkenen, maar enkel om de centen (quotum behaald). Dus wel genieten van alle extra positieve publiciteit, maar niet datgene nakomen waaraan je die publiciteit te danken hebt.
Edddd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Of zouden er voor de bezoekers van de te heropenen winkels toch een leuke aanbieding zijn? "U bent helemaal hiernaartoe gekomen en we verwelkomen u graag als klant, laten we er een mooie deal van maken."
Of:
"Eigenlijk geldt de actie niet meer, maar u bent hier al zo vroeg naartoe gekomen, we maken graag een uitzondering."

Dat zou toch wel sympathiek overkomen voor de mensen die in de actieperiode toch naar de winkel komen. Alleen niet voor de mensen die juist niet komen, in de veronderstelling dat de actie beëindigd is.

Hmmm, voor welke van deze groepen zal Vofafone meer sympathie voelen? Moeten we er nu wel heen of niet? Valt er ter plekke mogelijk nog wat te onderhandelen?
Mak

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gewoon een briefje plakken op de deur dat de actie is gewijzigd, als de mensen blijven staan is dat hun eigen keuze.

ik vind dat de mensen die vragen om een goedmakertje omdat ze mee hebben zitten denken op dit forum net zo erg als vodafone zelf. Met die vraag 'naai' je alle anderen.
Dat er nergens staat of de regels veranderd mag worden is niet relevant.
REGEL 1: OP = OP........

voel je je genaaid, neem dan geen vodafone meer. SIMPEL......of je gaat maar met een bordje bij het hoofdkantoor staan en je ongenoegen uiten.



PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@HaBa
Ik denk niet dat er een rechtenstudent is te vinden die dit aandurft. Ik denk namelijk dat VF dit vóóraf al heeft dichtgetimmerd en er juridisch gewoon helemaal geen zaak van te maken is! Ook al vinden we het nog zo onrechtvaardig.

@Edddd
Yeah right!... keep dreaming
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@PascalHark, om onrechtvaardige situaties zoals met de gewijzigde actievoorwaarden te bestrijden hebben we nu juist de (onafhankelijke) rechtspraak uitgevonden. Alleen een rechter kan en mag beoordelen of Vodafone terecht heeft gehandeld. Helaas vrees ik dat er nooit een uitspraak zal komen omdat het hier immers om kleine bedragen gaat. Alleen een collectieve actie of zoiets als de Consumentenbond of Radar zouden een kans maken.
Maar ook hier geldt dat deze actie dan voldoende draagvlak moet hebben, enkele tientallen of misschien honderden ontevreden klanten zullen zich dan moeten aanmelden. Hoe groot is die kans?

Vodafone zal alleen gaan bewegen onder druk van een sterke concurrent die "misbruik" van de nu onstane situatie zal gaan maken.
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@HaBa
Klopt inderdaad dat we in NL een onafhankelijke rechterlijke macht hebben die hier uitspraak over zou kunnen doen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat áls die rechterlijke macht zich hierover zou buigen, deze in het voordeel van VF zal uitpakken. Om de simpele reden dat ik er vrij zeker van ben dat er geen enkele juridische grond is om VF op te veroordelen.
Ik zou zeggen: wie de schoen past, trekke hem aan! Waag een poging...
IK doe het in elk geval niet, want ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop voor mij.
MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@PascalHark

"IK doe het in elk geval niet, want ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop voor mij."

Kom op nu zeg, waar blijft je gevoel voor rechtvaardigheid!
Ben je de laatste ca.10 pagina's warm pleitbezorger geweest voor een 24mnd. 50% optie, gooi je het strijdbijltje er bij neer.
Genereer een collectief, zoek een jurist die op basis van een ,no cure,no pay' principe werkt en NIET bekend is met het verhaal van Don Quichot de la Mancha, je weet wel, die zo verdienstelijk de windmolens te lijf ging, en trek ten strijde...!!!
Zeer-ontevreden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal hebben gemerkt zijn wij door vodafone voor de gek gehouden en heeft vodafone ons onnodig hoop bezorgt door het volgende te zeggen:

'Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen'

Hierdoor zullen ik en vele andere potentiële vodafone nooit meer klant willen worden van vodafone. Ik ben zelf geneigd om van dit gedoe een zaak te maken op grond van dwaling en ik adviseer iedereen om dit ook te doen.

De enige optie voor vodafone om dit op te lossen is om de actie terug te zetten naar hoe het eerst was. wat inhoudt dat potentiële klanten weer 24 maanden 50% korting krijgen op het beloofde abonnement.

Met vriendelijke groeten,

Abdelfattah
Zeer-ontevreden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat er ook wel genoeg mensen zijn die hun andere abbonement hebben afgekocht om zo geen dubbele kosten te maken. Ik vindt dat VF hiervoor moet opdraaien. Dan heb je alles afgekocht en heb je er helemaal niks meer aan.

#sarcasme# Dankjewel vodafone voor jullie betrouwbaarheid. #sarcasme#
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@MacZibit
'Kom op nu zeg, waar blijft je gevoel voor rechtvaardigheid!'

Lees mijn vorige én de laatste posts (meervoud!) nou 'ns even HEEL goed, beste MacZibit!!!
Ik zeg nergens dat je/we/ze het bijltje er bij neer moet gooien. Ook al heb ik zelf gelukkig al gebruik kunnen maken van het actie-aanbod in Den Haag, ook IK vind de recente beslissing van VF schandalig en heb er geen goed woord voor over! Dat blijkt volgens mij overduidelijk uit de posts die ik gisteren en vandaag hier heb geplaatst.
Maar laten we ALSJEBLIEFT met z'n allen ook de realiteit niet uit het oog verliezen!!! Hoe zwaar kl#te deze laatste zet van VF ook is, denk niet dat je er op wat voor manier dan ook juridische stappen tegen kunt nemen. Daar is gewoon géén grond voor! VF heeft zich op dat punt écht wel goed ingedekt... dáár zijn ze dan wél weer heeeeel professioneel in!
De posts van HaBa suggereerden alsof er wél juridische stappen zouden kunnen worden genomen en die illusie wil ik graag uit de wereld helpen (hoe graag ik het ook anders zo zien...)
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nogmaals, ik ben geen jurist maar denk toch dat er wel een zaak tegen Vodafone aan te spannen is op grond van het feit dat dat Vodafone zomaar de al lopende actie wijzigt of beëindigt terwijl het nergens in de voorwaarden staat dat men dit mag doen.
Als er gestaan zou hebben dat men de actie tussentijds zou mogen beëindigen is het een andere zaak, dan weet je dit van tevoren. Nu dus niet.
En hoewel er nog geen koopovereenkomst gesloten is zijn er wel afspraken waaraan je je dient te houden.
Onze hele maatschappij draait immers op afspraken en regels.
MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@PascalHark

,Don't take it too seriously', m'n laatste post.....????

'Maar laten we ALSJEBLIEFT met z'n allen ook de realiteit niet uit het oog verliezen!!! Hoe zwaar kl#te deze laatste zet van VF ook is, denk niet dat je er op wat voor manier dan ook juridische stappen tegen kunt nemen. Daar is gewoon géén grond voor! VF heeft zich op dat punt écht wel goed ingedekt... dáár zijn ze dan wél weer heeeeel professioneel in!'

Zie ook m'n laatste 2á 3 posts, kan dit alleen maar onderstrepen, kon echter in m'n laatste post een spontane opwelling van 'cynisme' niet onder drukken. Waarvan akte.
Misschien een ongebruikelijke wijze sympathie te betuigen voor bovenstaande zinsnede maar dit is nú precies wat het is; mensen, deal with it, live with it...????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic