Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Je zult het vast niet geloven maar ik heb inderdaad nog geen contact gekregen met de user of de medewerker. Ik heb al eerder aangegeven dat zodra we dit weten en het blijkt de medewerker te zijn dat we zijn status zullen veranderen.

Op dit moment hebben wij als medewerkers geen extra info met betrekking tot de actie. Het enige wat we weten is hetzelfde als wat Stevie gisteren medegedeeld heeft in dit topic. Voor de duidelijkheid: om de veiligheid van medewerkers en klanten te waarborgen. Ik kan dan ook niet inhoudelijk ingaan op vermoedens omdat ik het gewoonweg niet weet. Dit had ik al eerder in dit topic aangegeven trouwens. Ik snap dat jullie onze oprechtheid in twijfel trekken momenteel. Maar ik hoop dat onze inzet in andere grote topics mag spreken voor het feit dat we wel integer zijn.
Edddd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Heel simpel allemaal:
- Argument dat de actie chaotisch en gevaarlijk verloopt:
Onzin, de laatste keren verliepen prima, mede doordat er nummers werden uitgedeeld. Dit is dus niet de werkelijke reden om de actie te beëindigen. Sterker, door een handige en glad verlopende organisatie heb je niet de overlast, maar wel de (positieve!) publiciteit. Tja, zo hebben de marketeers het nog niet bekeken.
- De actie is "gewijzigd":
De nieuwe 'deal' staat overduidelijk in geen relatie tot wat de eerder gecommuniceerde actie behelsde, dus de initiële actie is simpelweg voortijdig beëindigd.

De enige reden om de actie te beëindigen is dus omdat het 'doel' (of liever de quotum) behaald is. Eerst mooi weer spelen met een mooie actie, mensen dirigeren richting een locatie in de buurt door te zeggen dat er nog voldoende plaatsen volgen (in diverse regio's) en vervolgens de actie beëindigen. Oef.... Niet echt lekker naar je (potentiële) klanten die je eerst lekker maakt. Ofwel, zeer onprofessioneel. Dat moet ik niet bij mijn klanten doen....

Prettig dat er gecommuniceerd wordt door Moderators, echter zij kunnen niets. Enkel het forum in goede banen leiden, maar inhoudelijk hebben ze niets in de melk te brokkelen. En zoals meestal bij grote bedrijven, verwijzen naar beslissingen die van hogerhand zijn opgelegd. Die mensen hoeven zich niet in de discussie te mensen. Heerlijk, vanuit een ivoren toren werken. De boodschap wordt overgebracht door de "boodschappers", maar niemand hoeft zich of wil zich inhoudelijk verantwoorden. Mij een beetje te gemakkelijk.


badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
het is duidelijk,
je verteld je potentiele klanten en bestaande dat ze beter op een actie kunnen wachten die in hun eigen omgeving plaatsvind. Dan verander je de spelregels van die actie en de mensen die van VF het advies hebben gevolgd om op een actie dag te wachten in hun eigen omgeving die laat je vallen. Jammer maar helaas voor die mensen maar het gaat niet om mensen maar om geld. En dat je dus eigenijk verkeerde info verstrekt en mensen hier niet blij van worden of zich fout voorgelicht voelen dat is dan pech. Niemand is er schuldig aan want het is van hogerhand beslist. En hogerhand dekt zich in door het verhaal van veiligheid enz. Maar het blijft dat er genoeg mensen (door de voorlichting door VF zelf) hebben willen wachten op een actie in hun eigen omgeving en die mensen zijn nu dus gewoon bedonderd.
Dank VF, jullie hebben nu simpel en duidelijk laten zien waar jullie voor staan.

Enige compensatie naar die mensen die zich verkeerd geinformeerd voelen zou prettig zijn en gewaardeerd worden maar is waarschijnlijk hopen op een wonder.

Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
De veranderde actie veranderen (zucht) naar 24 maanden 25% korting heeft wat mij betreft ook geen zin, dan is VF nog steeds te duur. Bij veel providers zijn dit soort "kortingen" (zijn dan ook geen kortingen, is gewoon ingecalculeerd omdat woordje korting lekker verkoopt) standaard. De originele actie, dat was een aanbieding, maar omdat iemand op het hoofdkantoor zijn rekenmachine erbij pakte en veel euro's "mis" zag lopen is de actie maar vroegtijdig beëindigd. Joke's on you want nu komt er geen hond meer en hebben jullie flinke imagoschade opgelopen.

Ik zeg verander de actie op zijn minst naar 24 maanden 50% korting alleen op het RED Super abonnement. Waarom? Zit toch meer marge op en de gemiddelde gebruiker belt echt niet zoveel en verbruikt absoluut geen 4GB aan data. Lekker verdient voor jullie, mooi abonnement met mogelijkheden voor ons. Als je het normale RED abonnement ook wilt verkopen kun je daar ook nog wat mee doen qua 12/24 maanden 50/25% korting (waar je dan relatief nog meer op verdient ook). Dit zou nog steeds een spijtige wending zijn ten opzichte van de originele actie, maar geeft de potentiële klant wel een keuze. Nu zijn we gewoon genaaid (zeker degenen die verzekerd waren dat ze rustig konden wachten op een actie bij hen in de buurt!) en gaan er velen naar andere providers uitwijken. Ik ben persoonlijk wel bereid om het in principe duurdere RED Super abonnement te nemen mits ik daar de korting op krijg die jullie in eerste instantie al beloofd hadden. En dan betaal ik nog contant bij voor een upgrade naar 32GB toestel ook. Ik ben verder qua bellen/smsen en data alles behalve een grootverbruiker. Dus hoe makkelijk wil je het verdienen? Een abonnement met maar 25% korting of maar 12 maanden 50% ga ik in ieder geval niet afsluiten.
Edddd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Inderdaad, dat zou wel een prima 'wijziging' zijn, alleen in combinatie met het meest uitgebreide RED abo. Daar zou ik dan wel voor opteren. Al gebruik ik gemiddeld ruim minder dan 1 GB, ik zou het toch ervaren als een goede deal. Met de mogelijkheid om toch incidenteel meer dan 1 GB data te gebruiken, zonder 'gesneden' te worden voor een paar extra MB's (nu houd ik gewoon mijn verbruik in de gaten, maar mijn gebruik beperken blijkt nooit nodig te zijn).

Nu is het geen deal. Nu is het enkel een lege huls dat als actie verkocht gaat worden.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
@Rxprt

Kijk dat is weer een mooie oplossing die door een forumgebruiker word geopperd om VF te helpen, jammer dat ze er nooit iets mee doen en de mensen gewoon in de kou laten staan.

Wat ik ook jammer vind is dat de Moderators zich blijkbaar toch aangesproken voelen terwijl elke gebruiker hier donders goed weet dat het van hogeraf is besloten en zij slechts het doorgeefluik en vervolgens doelwit zijn van onze **bleep** zooi.
Ik neem ze ook niks kwalijk en snap dat ze niks direct/concreets voor ons kunnen betekenen, maar beken verdomme gewoon je kleur en geef aan dat dit allang in de planning lag en deze "pauze" in de actie wel heel goed uitkwam.
Ook ik zou eerst voor een RED gaan, maar zou tevreden zijn met een RED Super ook al betaal ik dan meer voor dingen die ik niet gebruik.
Sterker nog ik zou waarschijnlijk al tevreden zijn met een RED normaal voor de prijs van een RED Super als de abbo prijs maar 50% blijft over 24 maanden. Maar het quotum is zoals al vaker gezegd behaald en de hoge heren hebben hun Bonus wel weer verdiend, het is dus mooi geweest en pech voor het plebs wat genaaid is met valse beloftes.
badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Er zijn door forum gebruikers al meerdere keren diverse opties en ideeën aangedragen om deze actie beter te later verlopen. Van het inschrijven tot aan het uitdelen van nummertjes en dergelijke aan toe. Maar het is en blijft feit dat je als klant door steeds minder bedrijven en organisaties als koning gezien word. Dit blijkt al uit de klantenservice via betaalde nummers te laten lopen. Klantenservice is een service naar een betalende klant en dit hoort dus niet via een extra belast telefoonnummer te gaan. Klanten zijn tegenwoordig niet meer gewaardeerd maar moeten geld opleveren. Meer niet.
Ik ben 1 van die mensen die sinds het begin van de actie iedere dag diverse fora volg en dus ook netjes de voorlichting van VF volg om in mijn eigen regio naar een actie winkel te gaan (hier op te wachten) en ook ik voel me dus laten we het netjes houden NIET GOED voorgelicht.
Het is en blijft te hopen dat VF zich iets aantrekt van de diverse reacties op het eigen forum alswel op diverse andere fora en de sociale media om de actie aan te passen of in ieder geval die mensen die (actief) reageren en zich fout voorgelicht voelen persoonlijk te benaderen en deze mensen alsnog een passende aanbieding te doen.
Dit zou VF sieren en de mensen in iedere geval het idee geven dat ze niet bedonderd zijn.

PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Even voor al die forumgebruikers die in de afgelopen weken diverse goede suggesties hebben gedaan en die hopen dat VF nog iets gaat doen voor hun: dat kun je natuurlijk wel schudde !!!!!
Niet dat ik het jullie niet gun, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet fair naar de mensen die óók van de actie gebruik hadden willen maken en zich in de afgelopen weken niet via dit forum hebben laten horen. Ook die mensen hadden zich net zo goed verheugd op deze actie de komende weken en voelen zich nét zo hard genaaid!... en kunnen dus ook net zoveel recht claimen op 'iets extra's van VF'. VF naait gewoon iedereen die van deze actie gebruik had willen maken..... Iedereen!... en niet alleen de mensen op dit forum.
Is mijn mening...
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Zeer en zeer triest dat VF het hier gewoon bij laat. De actie van eerste 12 maanden 50% is een lachertje, wat een totaal idiote beslissing is er genomen.

Ben benieuwd of er iemand bij VF is die slim genoeg is om loyaal naar zijn klanten te reageren met een passende actie.
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bijzonder jammer dat Vodafone goed willende bestaande en nieuwe klanten zo in de kou laat staan!
Je moet als bedrijf NOOIT tijdens het spel de spelregels veranderen in het nadeel van de klant, dat is echt het domste dat je als bedrijf kunt doen.
Deze negatieve publiciteit blijft je bovendien maanden of jarenlang achtervolgen met als gevolg ontevreden klanten en het verlies van bestaande en nieuwe klanten.

Het is natuurlijk ook zo dat de klant helemaal niets kan doen aan het feit dat een paar onruststokers een paar keer de leuke actie wilden verstoren. En hoewel vervelend op dat moment is er voor de rest geen probleem meer geweest toen er eenmaal nummertjes werden uitgedeeld. Met die nummertjes zijn veel mensen naar tevredenheid geholpen.
Natuurlijk is de capaciteit per dag beperkt maar daar heeft iedereen wel begrip voor. Je moet er gewoon op tijd bij zijn.
Door het afblazen van de actie blijft er niets meer over, het kleine aantal onruststokers (ca 20-30 meer waren het er niet) hebben het dus voor de rest verpest.
Beter zou het zijn geweest als het nummertjes systeem gewoon consequent was doorgevoerd en ordeverstoringen door de politie worden opgepakt, daar is de politie immers voor.

Ik wens Vodafone veel succes, mij zien ze niet meer als klant als mijn contract voorbij is.
Het liefst zou ik per direct opstappen maar dat gaat helaas niet.
mirp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag langs de groene concurrent geweest. ze ontvingen mij met openarmen, het was ook uitzonderlijk druk daar. Veel mensen kwamen als gevolg van intrekking van de actie van VF. Ze speelde hier goed op in en ik kreeg zeer aantrekkelijke aanbiedingen! (ook zonder toestel lease) voor uitzonderlijke prijzen.
Dit raad ik nu iedereen aan om te doen, je moet wel even zeuren bij ze maar ze kunnen een hoop nu!
Real

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@mirp kun je die "zeer aantrekkelijke aanbiedingen voor uitzonderlijke prijzen" toelichten?
Ons

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een realistisch alternatief en of tegemoetkoming zou zijn : EERSTE 12 MAANDEN 50 % EN DE VOLGENDE 12 MAANDEN25% KORTING...
Zou wel zo eerlijk zijn om heel Nederland er gebruik van latan maken en niet na 6 geopende winkels er maar mee te stoppen...Vind dit zeer jammer en ik had mijn abo nog willen verlengen maar ben al aan het rond neuzen welk abo ik nu eens zal nemen dus....VODAFONE maak er dan een mooiere en eerlijke(voor de rest van de te openen winkels)aanbieding van...
thesecret

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
alleeen omdat een paar mensen onrust gaf tijdens actie worden wij nu ook in betrokken door de korting opzij te zetten.. dat echt stom.
daar kunnen wij toch nog gebruik maken met de actie.. en desnoods stuur ze gewoon weg. of geef ze aan!.

HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Heel slim van de concurrentie om van de "misser" van Vodafone gebruik te maken.
Zoals ik al zei gaat de ommekeer van Vodafone om de lopende acties te stoppen ze heel veel klanten kosten.
In deze crisis tijd is imagoschade iets wat je altijd moet zien te voorkomen.

Extra beveiligers inzetten bij de actiewinkels kost wel wat maar is slechts een fractie van de omzet die Vodafone gaat mislopen. Vreemd dat de marketeers dit niet inzien.
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Ik denk dat het met het verlies van klanten nog wel mee gaat vallen.
Let wel: ook ik vind het schandalig dat VF haar (potentiële) klanten op deze manier 'naait'.
Maar eerlijk is eerlijk: op een forumpagina als deze wordt soms harder geschreeuwd dan men waarmaakt. Is in het verleden al talloze malen gebleken... VF zal er écht geen (spreekwoordelijke) boterham minder om eten (helaas eigenlijk!)
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@PascalHark, dat kon nog wel eens een flinke tegenvaller worden voor Vodafone.
Sociale media en forums zoals deze en Tweakers hebben een groot bereik en zijn al lang niet meer beperkt tot een klein groepje 'nerds' die graag het allerlaatste model GSM willen hebben.

Het is niet voor niets dat er dikke rijen mensen stonden te wachten voor de winkels.
Dit komt echt niet omdat men lokaal een flyer heeft gelezen.
Edddd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@HaBa

Dat denk ik ook. Daarnaast zijn er veel mensen die, net als ik, de verschillende fora lezen en enthousiast worden over de actie, ook al is het niet mogelijk om er zelf aan deel te nemen. Wel jammer wanneer het je niet lukt om tijdig in de rij te kunnen staan, maar het resulteert niet in een vervelend gevoel. Immers de mogelijkheid is er en de voorwaarden zijn helder. Sterker, ik vond het simpelweg een sympathieke actie van Vodafone.

Inmiddels niet meer.


Edit (aanvulling):
Bij Tweakers is het forum gesloten, want "Gezien de nieuwe tariefstelling blijft er geen echte aanbieding over..."
Duidelijk.


PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@HaBa en Edddd
Alle negatieve reclame op fora waar dan ook maakt nog niet dat er ook daadwerkelijk naar gehandeld wordt. Deze wind waait vanzelf over en over een paar weken is Nederland dit fiasco weer vergeten en gaat 't leven gewoon weer verder. Ook al hoop ik net zo hard als jullie dat VF hier een flinke aderlating moet laten en dat ze keihard afgestraft worden... ik denk niet dat dat gaat gebeuren eerlijk gezegd.
N.B. VF weet wat dát betreft wel wat ze doen! Ook al lijkt het misschien wel zo... ze zijn heus niet achterlijk.
TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik heb het hier al eerder geopperd maar blijkbaar is het gemist.

Als jullie daadwerkelijk willen bewijzen dat het 'niet om het geld gaat', pas dan de actie op een andere manier aan?

Mijn suggestie:

Maak de actie alleen beschikbaar voor mensen in de omstreken van de desbetreffende winkel? Want als je een abbo afsluit moet je neem ik aan toch ook een woonadres opgeven?

(Ik probeer ook maar iets in plaats van op de moderators te zeuren, die ook maar hun werk proberen te doen).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic