Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Digitalfix, een hele grondige analyse heb je ervan gemaakt! Ik snap zeker je overwegingen, en nog meer je nieuwsgierigheid naar het vervolg van de actie. Op dit moment is er echter niets bekend over een mogelijke wijziging. We zien zelf ook dat er veel enthousiasme is voor de actie, soms heel erg veel, en in dat licht kun je de opmerking van onze woordvoerder dan ook het beste zien. We willen graag een leuke, feestelijke openingsactie en dan leren we natuurlijk graag van de ervaringen in eerdere winkels.

Zoals beloofd, als er iets wijzigt, dan horen jullie het hier. Vragen hiernaar heeft verder dan ook geen zin - mocht er iets te melden zijn dan doen we dat gewoon.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
MarkVriens schreef:
Ik ben ook van plan om een nieuw abonnement af te sluiten icm deze actie. Nu loopt de mijne af rond eind september (28). Kan ik dan nu al mn abonnement verlengen of moet ik echt wachten tot de laatste 4 maanden in gegaan zijn. Kan ik daarnaast ook in de Vodafone winkel mn abo overdragen aan mijzelf? Staat nog op de naam van mijn moeder.
Bedankt
MarkVriens, welkom op het forum! Verlengen kan alleen in de laatste 4 maanden, en ook alleen door de contractant zelf. Dat geldt overigens niet specifiek voor deze actie, maar in het algemeen. Een contractsoverdracht kun je regelen via My Vodafone. Omdat dat enkele dagen in beslag neemt, is het wellicht verstandig om dat nu al te doen, zodat het geregeld is op het moment van verlengen. 😄
Norman23

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraagje over de actie, is het mogelijk 2 abonnementen af te sluiten?
Mijn vriendin kan nl. niet mee, maar wil ook graag een nieuwe telefoon.
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@Norman23

Sowieso is het niet mogelijk om een abonnement voor iemand anders af te sluiten.
Een tweede abonnement op jouw eigen naam kan normaalgesproken wel, maar het zou best kunnen dat dit niet mogelijk is tijdens de komende actiedagen (i.v.m. beperkte hoeveelheid en eerlijke kansen voor mensen die wél zelf komen). Gewoon naar de winkel gaan tijdens de actiedagen en wie weet kun je naast jezelf ook nog je vriendin gelukkig maken 😉
mischa2011

Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Norman23 het handigste is waarschijnlijk om je vriendin zelf mee te nemen. Als de voorraad ruim is kan het waarschijnlijk wel, maar zoals afgelopen zaterdag was het door tekort aan telefoons niet meer mogelijk.
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
@loubna89
In principe wel, maar het hangt erg af van jouw geschiedenis met telecom. Als er eerder problemen zijn geweest met abonnementen (voornamelijk mbt betaling) zul je minder makkelijk een tweede abonnement kunnen krijgen.
Bij het aanvragen van dat tweede abonnement zal er een creditcheck worden uitgevoerd. Het kan dan inderdaad zijn dat je er voor niks staat omdat je er dan niet doorheen komt. Als je geen verkeerde geschiedenis hebt mbt betalingen zal een een tweede abonnement geen problemen opleveren (maar kan het natuurlijk niet garanderen)
Beers

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja dat is het hem nou juist. Dat is achteraf zeker aangepast ! Op de flyer die ik overigens nog in mijn bezit heb staat nergens OP-OP of zolang de voorraad strekt !! Daarom ben ik erg teleurgesteld en boos .
Zaterdag zijn de klanten in maarsen in opstand gekomen , waar politie aan te pas moest komen . Hierna zijn alle gegevens genoteerd van de mensen in de rij en die krijgen Wel de mogelijkheid om nog van dit aanbod gebruik te maken . İk vind dat ik ook in aanmerking moet komen en er ook recht op heb om alsnog van deze actie gebruik te maken . İk stond er immers al een dag eerder
CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Leuke reactie Digitalfix.
Wat studeer je?

Nu maar hopen dat je z.s.m. antwoord mag ontvangen op jouw comment. Maar dat komt helemaal goed naar mijn mening.

Trouwens: Wat Vodafone in mijn ogen zo positief maakt, is de Smartphone Crew. Vrijwel altijd, snel, correcte hulp.
Tevens zijn ze niet te beroerd om zelf ook even 'mee te googlen'. TOP!
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@CMSchoofs
Ik studeer Information Management. In plaats van direct negatieve uitingen te doen, ga ook ik er inderdaad vanuit dat het allemaal wel goed komt. Ben ooit klant bij Vodafone geweest en wil ook graag weer van Vodafone gebruik maken in de toekomst!
@Beers
In opstand komen? Omdat ze niet onbeperkt kunnen leveren? Ik vind het vrij normaal dat Vodafone soms niet de hoeveelheid aanvragen kan verwerken. Met zo'n openingsstunt kan ik mij goed voorstellen dat de hoeveelheid aanvragen zélfs Vodafone te veel wordt. Dat hun gegevens genoteerd zijn en dat zij alsnog van het aanbod gebruik kunnen maken klinkt heel erg redelijk. Mijn onderbuikgevoel zegt me dat Vodafone best snapt dat ze niet zomaar de actie kunnen stopzetten. Maar ik begrijp ook wel dat ze bij Vodafone ondertussen nadenken over hoe ze deze hoeveelheid aanvragen uberhaupt in goede banen kunnen blijven geleiden. Bij de actie in Amsterdam mogen natuurlijk geen doden vallen 😉

Ik denk dat het slim is als Vodafone een aantal (extra) spelregels opstelt, waardoor ze minder overlast krijgen. Deze doen niet zozeer afbreuk aan de actie, maar helpen deze alleen maar beter te slagen!


  • Consequent iedereen van een nummertje voorzien. Vanaf het moment dat er mensen in de rij komen staan.
  • Mocht iemand op het idee komen om voor te dringen dient deze persoon direct de actie ontzegd te worden voor de betreffende dag (dan halen ze het zich niet meer in hun hoofd!
  • Niet meer dan 1 aansluiting incl. telefoon per persoon. Sim-only mag ook een tweede. (Fair voor iedereen die een telefoon wil) (Stel dat de drukte het toelaat, kan hier nog altijd flexibeler mee om worden gegaan)
  • Bij nummerbehoud toestel niet meer meegeven aan een andere klant, zodat als nummerbehoud is goedgekeurd dat ook geen problemen kan geven bij het ophalen van het toestel.
  • Duidelijk vermelden welke telefoons er nog zijn (maar volgens mij gebeurde dit al volop!)
  • Per dag maximaal aantal aansluitingen instellen. Ze sluiten ongeveer 30 abonnementen per uur af, dus tel het aantal open uren van het filiaal en je hebt een daglimiet. (Niet voor de laatkomers leuk, maar wel eerlijk en duidelijk)
  • Hou de actie wel gelijk zoals deze de afgelopen weken al kon worden afgesloten (24 maanden 50% korting). Anders is dit ook niet eerlijk tegenover de rustige wachtenden (waaronder ikzelf :D)
  • Nogmaals punt 1 😉 Zorg voor een duidelijke nummering met strookjes of met stiften of op welke manier dan ook. Mensen moeten niet eens kunnen voordringen. Op die manier zullen mensen ook niet meer gaan duwen, want dat levert toch niks meer op! 😄

Op deze manier kan iedereen van de actie gebruikmaken, zonder gezeur of gezanik. En lukt het niet bij de eerste actie (omdat de telefoon toevallig niet meer op voorraad was)... dan probeer je het later nog eens! Tis niet voor niks een stuntactie! 😉

Zo, en nu naar bed. Morgen weer vroeg op 🙂

MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
De Openingsactie van Vodafone is na deze post van Digitalfix definitief tot Hogere Wetenschap verheven.
Deze heldere analyse laat niets aan het toeval over!!

Mensen, zie het als een spel met hele simpele regels, hoe moeilijk kan het zijn?

Zorg dat je als eerste in de rij staat, neem een ruime gezonde dosis beschaving alswel respect voor de medespelers mee en bewaar al je vragen voor het moment dat je aan de beurt bent (concreet en naar waarheid antwoordt op al je vragen direct uit monde van het VF pers.) maak een keus en neem een besluit nadat je thuis de nodige "wat als dit,en wat als dat" scenario's hebt doorlopen voor jezelf.

En die ene nacht slaap opofferen voor een "hoger" doel" lijkt me gezien financiële "baten" ruimschoots gerechtvaardigd, per slot: " wat is één nacht in a life time?"
MarkVriens

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Sido.

Ik neem aan dat wanneer ik m'n abonemment wil afsluiten in Harderwijk dat daar dan nog gewoon de actie geldt? Ik lees verschillende verhalen maar zou het niet netjes vinden als nu ineens alles zal veranderen.
Als het gewoon hetzelfde blijft--> Top van Vodafone en ik blijf klant!
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@MacZibit

Ja, misschien laten de regels wel té weinig aan het toeval over. Ik heb in de praktijk wel ervaren dat dit het beste werkt. Misschien dat Vodafone nog iets met deze informatie kan, zodat ze niet een hoop potentiële kopers teleurstellen!
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@digitalfix
'Waarschijnlijk heeft Vodafone niet gerekend op zo'n enorme toeloop'

Dat is dus een voorbeeld van slechte marketing! Men had met een beetje helder verstand kunnen bedenken dat deze actie zo'n toeloop zou nemen... dit is gewoon slecht ingecalculeerd en een marketingblunder eerste klas!
(heb zelf ook een marketingachtergrond, btw)
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@PascalHark

Deze 'marketingblunder' heeft tot nu toe overwegend zeer positieve resultaten behaald.
+ Zeer tevreden klanten die een goed abonnement krijgen voor 50% korting én een mooie telefoon
+ Zeer veel reclame, zowel online als mond tot mond als op straat (die rij valt wel op ;))

Dat bij zo'n actie de vraag tig keer groter is dan het aanbod kun je lastig voorkomen. De capaciteit van een winkel is beperkt. Zowel qua manskrachten als qua voorraad telefoons. Vodafone heeft ondertussen al héél veel mensen blij gemaakt. De mensen die in mijn ogen té laat aankwamen, hadden nog 'maar' een beperktere keuze in het telefoonaanbod. Niet dat die toestellen slecht zijn, maar de meeste mensen willen juist de nieuwste telefoon. (Dus hadden ze gewoon eerder moeten zijn!)
Dat sommige mensen zich niet fatsoenlijk kunnen gedragen (voorkruipen, duwen, dreigen (?), etc) ligt niet aan Vodafone. Dat is meer een maatschappelijk probleem. Vodafone probeert daarop in te spelen door dranghekken te gebruiken en nummertjes uit te delen. Ook hier heeft Vodafone over nagedacht.

Het enige échte minpunt, welke volledig bij Vodafone ligt, is de communicatie. Ik heb van meerdere kanten signalen gekregen dat men echt bereidt is te wachten op een actie als die in de buurt komt. Doordat Vodafone de ene keer zegt dat de actie gewoon doorgaat zoals gepland, en de andere keer zegt dat de actie beëindigd wordt, krijg je vanzelf onrust en daarmee een run op de VF-winkels. Kijk maar naar hoe druk het in Kampen en Emmeloord was. Dit is onhandig. Niet direct een blunder dus, maar eerder een leerpunt. Vodafone moet duidelijk communiceren wat nu de bedoeling is. En daarbij mogelijk wat extra spelregeltjes opstellen.

Ik wacht rustig af totdat Vodafone de balans heeft opgemaakt. Deze actie is al geslaagd, nu afwachten hoe deze actie afloopt! (hint richting Vodafone: laat door gaan! ;))
Nizel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Bas Vraagje klopt het dat er per actiedag een bepaald voorraad appart gehouden wordt?
Of is het zo dat alle toestellen op de eerste actiedag worden aangeboden, en wat daarvan overblijft de tweede en derde actiedag worden aangeboden?
MarkVriens

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een andere vraag mbt. deze actie. Als je van plan bent om er heen te gaan. Hoe gaat dit in zn werk? Veel mensen gaan en snachts al heen maar ik neem aan dat de winkel dan nog niet geopend is? Beginnen ze met uitdelen van telefoons pas rond de gebruikelijke 9 uur wanneer de winkel opent? Met andere woorden; is het voor elk filiaal anders of blijft de stroom redelijk continue?
4everOnline

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
BasT

Ik ben ook van plan om binnenkort bij een openingsactie in de rij te gaan staan.

Het volgende begrijp ik niet:

Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.

Kan je dit a.u.b. uitgebreid uitleggen?

P.S. Mijn KPN abbo loopt half juni af en ik wil het nummer meenemen. Moet ik het nu al opzeggen of moet Vodafone dat doen?
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo 4everOnline,

Nummerbehoud is in principe altijd mogelijk. Om het abonnement af te kunnen sluiten is het nodig dat het toestel dat je wilt hebben fysiek daar op voorraad is. Het toestel mag dan in eerste instantie niet direct meegenomen worden, omdat KPN de nummerbehoud aanvraag nog goed moet keuren.
Je hoeft KPN niet op te zeggen. Vodafone zal, samen met de aanvraag voor het nummerbehoud, de opzegging versturen. Je abonnement bij Vodafone zal dan ingaan op de einddatum van jouw KPN abonnement

groet
Wouter
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Aanvulling op Wouter z'n reactie.

De opzegtermijn van je abonnement zal wel nog daarbij worden opgeteld. Stel je hebt een maand opzegtermijn, dan zal je abonnement ingaan op datum VF-winkel actie + 1 maand. Dus gedurende 1 maand zul je nog je oude abonnement van KPN houden en het abonnement van VF gaat pas na die maand in. Je kunt eventueel wel je SIM-kaartje over zetten naar je nieuwe toestel. Hou dan wel rekening met het SIM-kaart formaat!
4everOnline

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg het toestel dus niet direct mee, maar moet na goedkeuring van KPN m.b.t. het nummerbehoud, nogmaals naar de betreffende actie-winkel om het toestel op te halen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic