Hi BasT,
Dank voor je reactie. Ik denk niet dat we het eens zijn wat betreft de conclusie, maar ik kan er mee leven als ik nogmaals in de rij moet staan, al word ik daar niet blij van. Maar dat is niet de kern van mijn ongenoegen over de situatie.
BasT schreef:
Ik begrijp je vraag maar wat betreft formele eisen bij het afsluiten van een abonnement (bv een loonstrookje) hebben mijn collega's zich te houden aan de regels die voor hen gesteld zijn. Wat betreft actievoorwaarden als 1 toestel pp kan het dat zij daar in sommige gevallen een uitzondering op mogen maken. Ik kan me daar best wat situaties bij voorstellen.
Mijn punt is juist dat ik vandaag de uitzondering was. Dit is niet uit de lucht gegrepen. Ik ben daar 12 bekenden tegenkomen waarvan er 8 twee abonnementen hebben afgesloten en gedurende de dag heb ik verschillende mensen ontmoet die ook twee abonnementen op hun formulier hadden staan voor hun zelf. Er is niemand die een tweede abonnement geweigerd is op basis hiervan. Jij spreekt van een mogelijke uitzondering. Dit komt niet eens in de buurt van de realiteit. Ik heb daar geen bezwaar tegen, maar snap gewoon niet waarom men niet consequent is. Ik zag aan de reactie van de medewerker dat ook zij verbaasd waren over de gang van zaken. Zij zeiden dat dat "wel eens gevraagd wordt" maar hadden ook geen idee waarom alle anderen met twee abonnementen wel zonder loonstrookje oid alles konden regelen. Op dat moment stonden er zelfs mensen naast ons waar dat voor gold. Is toch gewoon bizar. Ik neem hun niks kwalijk omdat door het vastlopen van het systeem zij dit van het hoofdkantoor te horen hebben gekregen.
Twee Sim Only abonnementen of een abonnement met een toptoestel en een abonnement met een toestel dat nog zeer ruim voorradig is bijvoorbeeld. Daarbij benadelen zij de anderen in de rij niet. Feit blijft echter dat die beoordeling in alle gevallen aan hen is omdat alleen zij kunnen bekijken wat er mogelijk is op dat moment en in die winkel.
Met alle respect BasT, dit is echt te kort door de bocht. Bovendien is dit totaal niet wat er hier aan de hand was. Iedereen vulde op volgorde van aanmelding het inventarisatieformulier in. Het invullen gebeurde door de VF medewerkers, die overigens echt werkelijk waar allemaal toppers waren. Bij het invullen dat ik twee abonnementen wilde hebben werd mij niet verteld dat ik dan iets extra's moet kunnen overleggen, zelfs niet toen ik vroeg of id-kaart en pinpas voldoende waren. Dit is echt een kwalijke zaak. Mij is geen abonnement geweigerd op basis van schaarste. Het model is precies het model waarvan de voorraad het grootste is. Alles ging goed totdat de medewerker een paar uur later het contract wilde opmaken in de winkel. Hij kreeg (duidelijk tot zijn eigen verbazing) de instructie van hoofdkantoor dat er nog meer gegevens nodig zijn om het af te kunnen ronden. Dat de beide heren achter de balie niet precies wisten wat er dan benodigd was zegt eigenlijk genoeg.
Ook op de site staat nergens dat ik meer dan de standaard zaken (legitimatie en bankpas) nodig heb:
http://help.vodafone.nl/ http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/2599/~/wat-heb-ik-nodig-om-een-abonnement-aan-te-slu... Ik ben bang dat ik je hier ook niet blij kan maken. Nog een abonnement afsluiten is echt alleen mogelijk in de deelnemende winkels.
Dat snap ik BasT, ik verwacht geen wonderen en besef dat alles nu hectisch is. Maar als er een probleem met mij om wat voor reden dan ook is dan los ik dat liever in alle rust voordat ik daar weer de hele dag ga staan. Jij kunt mij niet garanderen dat als ik daar volgende keer met mijn loonstrookje sta dat het dan wel gaat lukken.
Tenslotte was de reactie van de mevrouw van de klantenservice de druppel. Totaal geen begrip, geen inzicht dat na het weekend teruggaan geen optie is. En dan letterlijk zeggen "Ik ga je niet helpen, want wij zitten niet fout".
Wie dan wel? Ik dus, als leek moet ik dat soort dingen maar zelf bedenken terwijl het (zelfs als je er bewust en gericht naar zoekt) nergens terug te vinden is op jullie site...
Ik had al met mijn vrouw afgesproken dat ik binnenkort weer bij een van de vestigingen ga staan voor een abonnement voor haar. Ik hoop op een betere afloop dan dit keer.