Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Je zou natuurlijk de eerste pagina kunnen bekijken? 😛

De prijzen uit de Vodafone webshop gelden ook in de winkels.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

Ik wil het woordje coulance uit mijn eerdere post even toelichten.

Het is een extra dienst voor klanten om eerder te verlengen. Er mag dan ook 4 maanden voor de einddatum een nieuw toestel uitgezocht worden.
Dat het abonnement direct in gaat heeft ermee te maken dat er ook gelijk gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe gunstigere voorwaarden. Het overgrote deel van de klanten neemt een ander abonnement ivm hun eigen wensen en voorkeuren en willen hier het liefst direct gebruik van maken. Door het direct in te laten gaan, kan dit ook en staan ze aan het eind van de maand niet met een torenhoge rekening met kosten die ze niet verwacht hadden.

Het is je eigen keuze om van tevoren te verlengen. Uiteraard mag dit ook op de einddatum, dan loop je ook geen kortingen mis van je oude abonnement. Dat het direct in gaat is niet alleen voor deze actie, maar voor alle acties die bij Vodafone gelden. Met uitzondering van sim-only abonnementen.

Daantjeeuh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh hey top, bedankt! Toch maar even naar Winterswijk vannacht dan!
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Arina schreef:
Hey iedereen,

Ik wil het woordje coulance uit mijn eerdere post even toelichten.

Het is een extra dienst voor klanten om eerder te verlengen. Er mag dan ook 4 maanden voor de einddatum een nieuw toestel uitgezocht worden.
Dat het abonnement direct in gaat heeft ermee te maken dat er ook gelijk gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe gunstigere voorwaarden. Het overgrote deel van de klanten neemt een ander abonnement ivm hun eigen wensen en voorkeuren en willen hier het liefst direct gebruik van maken. Door het direct in te laten gaan, kan dit ook en staan ze aan het eind van de maand niet met een torenhoge rekening met kosten die ze niet verwacht hadden.

Het is je eigen keuze om van tevoren te verlengen. Uiteraard mag dit ook op de einddatum, dan loop je ook geen kortingen mis van je oude abonnement. Dat het direct in gaat is niet alleen voor deze actie, maar voor alle acties die bij Vodafone gelden. Met uitzondering van sim-only abonnementen.

Als de actie niet aangepast was, had ik tegen het einde kunnen verlengen, gelukkig heb ik dat niet afgewacht want ik had het vermoeden al dat die actie omlaag ging (waarom anders een stopweek?).

Dus vrije keus is wat dat betreft scheef. Ik had liever dat mijn nieuwe abo braaf op de einddatum van mijn oude inging. Grappig genoeg kan je daar weer niet voor kiezen bij Vodafone. Wellicht omdat elke twee jaar de abonnementen ook weer duurder zijn en de nieuwe klant normaliter gelijk het hogere tarief gaat betalen.

En het is geen extra dienst, het is voor een provider een 'first strike' om een binnenkort vrijkomende klant te binden. Doe je dit niet, dan kan een klant 60 dagen van tevoren overal gaan shoppen en dan raak je hem steeds makkelijk kwijt. Nog steeds zijn de incentives voor verlengers lager dan voor nieuwe klanten bij veel winkels, ook met Vodafone abonnementen.
T-Mobile doet het andersom, die laat abonnementen later ingaan om mensen over de streep te trekken of om belminuten e.d. op te maken (dat wordt natuurlijk ook minder, het kartel heeft besloten dat belminuten niet meer houdbaar zijn).
NK

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik snap het echt niet wat er nog aantrekkelijk
is aan deze actie?
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Arina schreef:
Hey iedereen,

Ik wil het woordje coulance uit mijn eerdere post even toelichten.

Het is een extra dienst voor klanten om eerder te verlengen. Er mag dan ook 4 maanden voor de einddatum een nieuw toestel uitgezocht worden.
Dat het abonnement direct in gaat heeft ermee te maken dat er ook gelijk gebruik kan worden gemaakt van de nieuwe gunstigere voorwaarden. Het overgrote deel van de klanten neemt een ander abonnement ivm hun eigen wensen en voorkeuren en willen hier het liefst direct gebruik van maken. Door het direct in te laten gaan, kan dit ook en staan ze aan het eind van de maand niet met een torenhoge rekening met kosten die ze niet verwacht hadden.

Het is je eigen keuze om van tevoren te verlengen. Uiteraard mag dit ook op de einddatum, dan loop je ook geen kortingen mis van je oude abonnement. Dat het direct in gaat is niet alleen voor deze actie, maar voor alle acties die bij Vodafone gelden. Met uitzondering van sim-only abonnementen.

Echter zadelen we je wel op met 4 maanden hoge kosten aan het einde van de periode, dit noem ik persoonlijk geen coulance maar misleiding.
Gelukkig is Vodafone op het gebied van misleiding heer en meester als het gaat om speciale acties voor en richting de klant.
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Arina,
Leuk dat Vodafone uit "coulance" de verlenging direct bij het afsluiten laat in gaan maar veel beter zou het zijn de klant zelf deze keuze te laten maken.
Het is immers maar de vraag of het nieuwe contract wel zulke gunstige voorwaarden heeft, of beweert Vodafone hiermee dat alle nieuwe abonnementen opeens veel gunstiger zijn dan alle voorgaande abonnementen?
Dat is namelijk een interessante uitspraak.

Het zou voor Vodafone ook niet uit moeten maken of de klant nu kiest voor het direct in laten gaan van het nieuwe abonnement of laten ingaan als het lopende contract is afgelopen.
De klant blijft toch immers bij Vodafone of zie ik dat nu zo verkeerd?
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Ze laten het direct ingaan om dat 99% van de nieuwe abonnementen duurder zijn dan de abonnementen waar mensen vanaf komen. Dit is gewoon winstmaximalisatie.
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
@ SenorSjon
Daarom geld het natuurlijk ook niet bij Sim-Only aangezien deze vaak goedkoper zijn. Stel je voor dat ze het ook zouden doen bij abonnementen die goedkoper zijn:$
Achillias

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Net de HTC One los gekocht, nu een sim only abonnement bij een andere provider afsluiten. Mij zul je nooit meer bij Vodafone zien. Zo kun je gewoon niet met je klanten omgaan.
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
@rubman
Wat wordt er nu mee bedoeld geldt niet voor de Sim-only
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
SenorSjon: 'Als de actie niet aangepast was, had ik tegen het einde kunnen verlengen, gelukkig heb ik dat niet afgewacht want ik had het vermoeden al dat die actie omlaag ging (waarom anders een stopweek?).'

Die 'stopweek' was al bij de start van de actie bekend, hoor. Je wekt nu de indruk alsof VF tussendoor de actie een week zou hebben stilgelegd om zich te bezinnen. Kan natuurlijk wél zo zijn dat ze van tevoren die week hebben ingepland om tussentijds te evalueren. Bedoel je dat soms?

Overigens verbaas ik mij over alle ophef die nu ineens ontstaat over het feit dat VF de nieuwe contractsperiode achter de oude hangt, maar al wél direct het nieuwe abonnement in laat gaan. Zeker, het zou VF sieren als ze de klant daarin de vrije keus geven. Maar deze praktijk is al lang en breed bekend en afgelopen weken ook al meermaals hier op het forum ter sprake geweest (met daarbij de passende waarschuwing dat je aan 't eind dus nog een paar maanden het volle pond moet betalen). Waarom NU in één keer al die ophef? Het lijkt net alsof er vandaag iemand wakker is geworden en plots denkt: hey... dat is niet eerlijk... (denk)... dat is ECHT niet eerlijk... (denk)... dat is gewoon regelrechte oplichting en zakkenvullerij!!!!!

@Rubman: ook al heb ik er zelf weinig vertrouwen in dat er juridisch een zaak te maken is tegen VF... Ik wens je wél heel veel succes met de stappen die je neemt. Het zou super zijn als er daadwerkelijk een consequentie voor VF aan zit...
Hassie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Arina

Zou je svp mijn PM willen beantwoorden?

BVD.
CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Leuk, al die informatie.

Ook ik begrijp het niet meer..
Wat zijn de tarieven nu? 1e jaar 29,50,- p/m en 2e jaar 59,- p/m?

Alvast dank.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@Hassie, indien je een vraag wilt stellen waarbij persoonlijke gegevens benodigd zijn, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice via bijv. Twitter DM of Facebook privébericht. Op die manier wordt je sneller van een antwoord voorzien 🙂

@CMSchoofs, klopt!
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
De geplande stopweek was volgens mij altijd al bedoeld als evaluatieweek. Maar dit zal je nooit bevestigd krijgen.

De ophef over verlengen komt door de aanpassing naar 12 maanden. Dan is het voor verlengers gewoon een nog grotere verslechtering en maakt eigenlijk de actie vrij waardeloos.
lisz

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb een vraag over 1 vodafone winkel die zich op 1 juni gaat openen in Amsterdam op het Bijlmerplein. Weet iemand of dit binnen in een overdekt winkelcentrum is of is het gewoon buiten?
Nielszwaan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Annabelle,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een éénjarig abonnement af te sluiten. Bijvoorbeeld RED Super + iPhone 5 à €80,- per maand + eenmalig €374,99.

Alvast hartelijk dank

Groet,

Niels Zwaan
NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
@Lisz
De openingsacties van de winkels in A'dam is op 06-06 tm 08-06. Waar deze exact zitten is mij niet bekend.

@Nielszwaan
Nee, alleen 2 jarige RED en RED Super abonnementen
WorkSucks82

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Lisz,

De winkel bevindt zich in een buitengebied dus mocht je er naar toe gaan hopenlijk heb je dan een beetje goed weer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic