Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
patrickt35

Gedreven Meedenker
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@test123

Wanneer je niet zinnig kan antwoorden, of daartoe niet capabel bent, zwijg dan gewoon, of leer lezen.
Ik heb in Emmeloord verlengd, dus gewoon 24 maanden 50% korting.

Maar in ieder geval bedankt dat je me feliciteerd met mijn geweldig 24 maanden durende contract bij Vodafone.
Tigger

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Patrick
Er zit een kern van waarheid in het antwoord van test123. Je Red abo gaat nu idd al in. Vodafone doet dit niet onder de noemer verlenging maar aanpassing van het contract geloof ik. Gevolg voor jou is dat je de eerste 24 maanden korting krijgt als gevolg van de actie. Maar jou Red abo loopt nog 2 maanden langer door en daar betaal je dan de volle mep voor. Tenzij je weer eerder verlengt/aanpast. Blijf je niet bij VF dan heb je echt die 2 maanden de volle kosten.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
ReusVRotterdam schreef:
@Moderators

Ken iemand mij meer duidelijkheid verschaffen omtrent de nieuwe actie tarieven. Is de korting ook van toepassing op een sim only abonnement.
Je kunt ook een sim only afsluiten inderdaad! 🙂
patrickt35

Gedreven Meedenker
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Arina

Heb je toevallig ook een antwoord op mijn vraag?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik dacht dat de andere gebruikers hem al beantwoord hadden haha!

Het is zo dat uit coulance het nieuwe abonnement direct in gaat, zodat je optimaal gebruik kunt maken van je toestel. Je korting gaat dan ook meteen lopen. Dus wat de andere gebruikers aangaven klopt.
laguna

Stamgast
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan heb ik een vraag over de ingang van het abonnement. Ik heb mijn contract verlengd op de 1e dag van de opning in Emmeloord. Vorige week ben ik lang een vodafone winkel gegaan in mijn woonplaats, omdat ik op mijnVodafone nog steeds het oude abonnement zie staan. Echter is wel de einddatum 2 jaar verschoven. De winkel gaf aan dat het een paar dagen kan duren en wellicht wat langer door de drukte die ze bij de opening hadden. Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en zie ik nog steeds het bel-sms-web abonnement staan in de mijnVodafone omgeving.

Ik zat al vrij snel door mijn belminuten heen en moet nu al heel zuinig omgaan met bellen. Wanneer weet ik nou zeker of het abonnement omgezet is?
patrickt35

Gedreven Meedenker
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Arina

Dus ik kan na 24 maanden mijn abbo opzeggen, of heb ik nu het nieuwe abbo 26 maanden waarvan 24 met korting?
Is dit laatste het geval, ben ik het niet eens met de gang van zaken. Dit heeft dan niets met coulance te maken.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Het is ook geen coulance. Dit is Vodafone's interpretatie van 'verlengen'. Bij andere providers is het zo dat na afloop van je oude abonnement, je nieuwe, verlengde abonnement ingaat. Eventuele kortingen gaan dan ook pas lopen. Als vorm van klantenbinding krijg je dan gelijk je nieuwe toestel mee. Verlengen kan om die reden eerder dan overstappen, zodat de telco nog de kans heeft om jouw vast proberen te houden.

Vodafone doet het anders. Als je een abonnement verlengt, gaat deze 'gelijk' in (bij mij duurde het twee weken). Dit is alleen een voordeel als je een goedkoper abo hebt genomen en van een duurdere afkomt. In alle andere gevallen ben je de klos. Ik heb ook twee maanden van tevoren verlengd, dus ik betaal straks twee maanden voluit een Red Super abonnement. Toen was dat collateral damage en ten opzichte van de 24 maanden, 50% korting wel te verdedigen.
Wat je nu krijgt is als je bij de eerste gelegenheid verlengt bij een openings'actie'.

  • Nieuwe contracttermijn gaat achter de oude termijn.
  • Je nieuwe abonnement gaat gelijk in.
  • Je krijgt 12 maanden 50% korting
  • Je betaalt 12 maanden PLUS de tijd tussen je einddatum oude contract en moment van verlengen 100%.
In het slechtste geval betaal je dus 16 maanden de volle mep. Dus daar gaan al 4 maanden van je 50% korting. Dan blijven er nog 8 over en dat maakt deze actie voor verlengers eigenlijk erg onaantrekkelijk.

FreaZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Coulance noemen jullie het, ik noem het oplichting. Huidige abonnement dus gewoon afschaffen, nieuwe korting gelijk inlaten gaan en naderhand betaal je dus niet ZOALS GEADVERTEERD 12x 50% en 12x 100%, maar gewoon 12x 50% en (max) 16x 100%.

Je vaste klanten naaien met een gouden randje en het nog coulance durven te noemen ook.
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Wat bedoel je hiermee ?


  • Nieuwe contracttermijn gaat achter de oude termijn ?


  • ik heb mijn abo 2 maanden eerder verlengt heb nu een abo met 24/50 korting voor 15,00 betekend dat ik dan de eerste 2 maanden het oude abo afbetaal en dan pas de nieuwe abo met korting dit is me nog niet duidelijk.
  • ik was van plan om het abo van me dochter te verlengen dan kan ik beter wachten tot de eind datum of niet ?
  • mijn einddatum van het contract is 2 jaar gebleven zelfde als voorheen alleen 2 jaar opgeschoven.
  • in principe heb je dan een abo van 26 maanden als ik goed begrijp als ik deze maanden erbij optel of niet ?
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Ach dit is slechts een klein dingetje op het lijstje wat er allemaal dubieus is aan deze actie.
Vodafone hanteert deze vorm van "verlengen" al tijden.
Het is namelijk nog steeds 12 maanden 50% en 12 100% als je een nieuw abonnement neemt en dus geen abonnementsperiode moet overbruggen.

Inmiddels heb ikzelf contact opgenomen met het juridisch loket omtrent deze hele actiewijziging en die zijn in eerste instantie niet terughoudend qua positieve uitkomst voor mij.
Verder laat ik met de gegevens van berichten die hier op het forum zijn geplaatst door VF medewerkers een briefje opstellen (hulde aan bevriende werkend op advocatenkantoor) waaruit blijkt dat wij wel degelijk nog steeds recht hebben op de originele 24 maanden korting.

Ik geef bij deze Vodafone dan ook nog maar de kans om mij (en anderen uiteraard) nog te laten genieten van de originele actie zonder dat ik verdere stappen ga ondernemen.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Als je op 1 juli 2013 mocht verlengen, dan loopt je nieuwe contract tot 1 juli 2015.
Je nieuwe abonnement loopt dus effectief twee maanden langer dan je oude.
snoop

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Rubman, ik sta helemaal achter jouw acties en uitspraken!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het is natuurlijk niet zo dat je ineens 2 maanden langer een abonnement hebt.

Als jij in de laatste 2 maanden van je contract verlengt, zul je die nog wel vol moeten maken. Stel je einddatum is 24-7-2013 en je verlengt met 2 jaar, dan is je einddatum nu 24-7-2015.

Je verlengt dus met 2 jaar.

Natuurlijk kun je ook weer 4 maanden voor de einddatum van dit contract verlengen en dan gaat de korting ook weer direct in.
@Laguna, neem hiervoor even contact op met de Vodafone klantenservice. Dan kijken ze graag voor je na waarom het nog niet ingegaan is.
Neo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,

begrijp ik dit nu goed : kan ik ook een sim-only afsluiten tegen de actievoorwaarden ? Ik heb uit eerdere berichten begrepen dat dit alleen kon i.c.m. een telefoon
snoop

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Jullie proberen het alleen maar ingewikkelder te maken dan het is. Tuurlijk is de duur van het contract 2 jaar.
Het gaat echter om de overbruggingsperiode van wanneer er te verlengen is en de daadwerkelijke einddatum van je contract. Je contract is maximaal 4 maanden vóór de einddatum te verlengen.
Als jullie de korting "uit coulance" (lachwekkend!) in laten gaan al vóór de einddatum van het contract dan betaal je dus in het slechtste geval 4 maanden extra de volle mep waarbij uiteraard de totale contractduur onveranderd blijft.
laguna

Stamgast
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vraag me af of dit voor Vodafone dan echt juridisch haalbaar is. Je ondertekend je nieuwe contract voor 24 maanden op 1 Juni 2013. Op 1 Juni 2015 verloopt dat contract. Hoe Vodafone dat intern boekt is voor mij een zorg. Ik heb zwart op wit staan dat dit contract 24 maanden loopt vanaf 1 Juni 2013.
Anderzijds wanneer je dus 4 maanden voordat je contract verloopt een sim-only neemt heb je weer 4 maanden tegen het sim-only tarief een abonnement. Moet je dus nog wel 16 maanden bij Vodafone blijven.
Ik had gelukkig nog 6 weken te gaan op mijn abonnement.

Voor de mensen die willen verlengen is de versoberde actie zelfs nog veel onaantrekkelijker geworden.
Ik vind het echt sneu voor de mensen die nu pas aan de beurt zijn.
Ik snap dan ook niet dat er mensen zijn die deze aanbieding aantrekkelijk vinden. Op internet zijn er veel voordeligere aanbiedingen te vinden zonder dat je in de kou hoeft te staan.
dantis

Liefhebber
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
Als jij in de laatste 2 maanden van je contract verlengt, zul je die nog wel vol moeten maken. Stel je einddatum is 24-7-2013 en je verlengt met 2 jaar, dan is je einddatum nu 24-7-2015.

Ok hier ging het mij beetje om die 2 laatste maanden welke bedrag moet ik daarvoor betalen het oude of nieuwe als ik op myvodafone kijkt is het nieuwe al aangepast zie ik nergens meer het oude contract en bedrag .
Of ik betaal de oude abo de komende 2 maanden met het nieuwe bedrag wat ik onlangs heb afgesloten ?
of gewoon wat ik voorheen betaalde?





badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Rubman
je hebt een pm van mij.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
dantis schreef:
Als jij in de laatste 2 maanden van je contract verlengt, zul je die nog wel vol moeten maken. Stel je einddatum is 24-7-2013 en je verlengt met 2 jaar, dan is je einddatum nu 24-7-2015.

Ok hier ging het mij beetje om die 2 laatste maanden welke bedrag moet ik daarvoor betalen het oude of nieuwe als ik op myvodafone kijkt is het nieuwe al aangepast zie ik nergens meer het oude contract en bedrag .
Of ik betaal de nieuwe abo de komende 4 maanden met het nieuwe bedrag wat ik onlangs heb afgesloten ?


Lees mijn post eens door, veel simpeler kan ik het niet uitleggen.
Je nieuwe contract gaat direct in dus je betaalt ook gelijk het bijbehorende tarief. MAARRRRR je totale contracttijd verandert niet bij verlengen. Dus de verlenging komt gewoon ACHTER je originele einddatum erbij. Effectief kan je dus 24 maanden (nieuw abo) + 4 maanden (maximale verlening) voor je oorspronkelijke einddatum) = 28 maanden een abonnement hebben. Heb je de duurstre Red Super gekozen, dan betaal je dus 12 maanden 50% en 12+4=16 maanden 100%.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic