Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Net even contact gehad met iemand in winterswijk, er staan nu nog ongeveer 10 (WOW) mensen buiten.
de rijen met klanten die een abonnement willen zijn wel heer erg gekrompen sinds de actie aangepast is.

Hardenberg vanmorgen vroeg redelijk druk nu rustig.

Werkt goed he die actie aanpassen. zal jullie veel klanten schelen zo.

EB

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Stevie schreef:
Ik heb aangegeven dat we niet uitwijden over waarom de actie is aangepast.
De reden daarvoor hebben we al meerdere malen gecommuniceerd, zo is het officieel statement, meer informatie is er niet.

Al jullie ideeën worden doorgezet, maar vooralsnog blijft de actie gewoon bij 12 maanden 50% en wordt de actie niet herzien of teruggedraaid.

Je spreekt jezelf wel lekker tegen...
Aan de ene kant mag/wil je niet uitwijden en aan de andere kant is het een officieel statement.
Dat het een officieel statement is geloof ik best, maar dit betekent dus ook automatisch dat er meer is om over uit te wijden.

Kortom: zeg iets zinnigs of zeg niets...
marthyn

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@stevie
hoelang is de rij op dit moment in hardenberg ongeveer?
hoe staat het met de voorraad iPhone's 5 16GB zwart?

is het alleen mogelijk om het RED abo van 49 (+15 van telefoon) nu 12 maand voor 32 te krijgen of zijn er ook nog andere abo's mogelijk? (red essential ofzo)
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
badhabits schreef:
Net even contact gehad met iemand in winterswijk, er staan nu nog ongeveer 10 (WOW) mensen buiten.
de rijen met klanten die een abonnement willen zijn wel heer erg gekrompen sinds de actie aangepast is.

Ze werken met nummers en groepjes, mensen hebben een nummer gekregen en zijn vervolgens per uur ingepland wanneer ze geholpen worden. Dus daarom dat er geen mega rij staat, de mensen weten a.d.h.v. hun nummer wanneer ze terug moeten komen.
Proxivire

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben nu bijna 2 jaar Vodafone klant, dus zou kunnen verlengen, en was van plan om naar de actie in Katwijk te gaan, aangezien ik te laat over deze actie had gelezen voor Den Haag.

Om nu dan te horen dat de actie over is en er een andere voor in de plaats is gekomen, terwijl het al zo ver van tevoren ingepland was, is dan ook zeer teleurstellend.

Ik ga dan ook niet meer verlengen en stap over op een andere provider, al is het alleen al om mijn ongenoegen kracht bij te zetten door te stemmen met mijn portemonnee.
CMSchoofs

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Stevie,

Kun je er ook voor kiezen dat je 2 jaar 25% korting krijgt?
Dit vind ik fijner, dan heb ik namelijk 2 jaar maandelijks dezelfde kosten.

Alvast dank.
serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Zo ziet het er nu uit in hardenberg

http://t.co/oroAfQrmgb

Lekker rustig, wat te verwachten viel na de versobering.

De dranghekken hadden ze niet eens hoeven te bestellen.
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
marthyn schreef:
@stevie
hoelang is de rij op dit moment in hardenberg ongeveer?
hoe staat het met de voorraad iPhone's 5 16GB zwart?

is het alleen mogelijk om het RED abo van 49 (+15 van telefoon) nu 12 maand voor 32 te krijgen of zijn er ook nog andere abo's mogelijk? (red essential ofzo)
Hoe lang de rij precies is durf ik je niet te zeggen, ik weet dat ze ongeveer 40 a 50 mensen hadden genummerd. Dus goed te doen lijkt me.
Vooralsnog weet ik dat er geen S4 meer zijn, de voorraad iPhone 5 was groot dus dat zit wel goed!
En de actie is voor de Red + Red Super abonnementen.
Emm

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Helaas, zoals ik al eerder aangegeven heb, een andere VF medeweker heeft al bevestigd dat dit een VF medewerker was, en 'het onderzoek in volle gang' was.

Een paar mailtjes naar een email adres sturen, daarvan kun je op je klompen aanvoelen dat er niet op gereageerd wordt door voornoemde.

Je geeft zelf aan dat je met zijn manager gesproken hebt. Vervelend dat de man in kwestie kennelijk langdurig afwezig is, maar als jij met zijn manager spreekt, impliceert dit een VF medewerker.

Kennelijk lijkt VF ook niet technisch in staat om op basis van bijv. IP adressen en andere informatie om deze zaak tot de bodem uit te zoeken noch willen uit te zoeken.

Het consequent tegenspreken van medewerkers van VF in deze is ook niet echt geruststellend.

Het categorisch negeren van kritische posts in dit forum draagt alleen maar bij aan dat gevoel.

Als laatste, een post in een forum als officiele melding kan ik niet als officieel Vodafone statement accepteren.
De status van dit forum is onduidelijk. We kunnen VF niet vastpinnen op uitspraken van medewerkers hier. Waarom zou er dan een officieel statement gedaan worden in een forum?

Wat nu gebeurt heet containment, probeer de ellende niet verder te laten komen dan waar het begonnen is en bestaande dan wel potentiele klanten zand in de ogen te strooien.

Het is meer dan triest te noemen op welke wijze VF deze hele actie aan het afronden is.
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
@Stevie
Ik krijg er zo'n naar gevoel bij. Ik word gewoon misselijk! Die out of office duurt zeker precies totdat de actie is verlopen?

"We luisteren nu naar jullie met dranghekken en beveiliger dit willen jullie toch?"

-> De actie is gecanceld vanwege een incident. "dat er beveiliging bij moet komen is van de zotte", en dan klanten hun geld weggooien aan beveiliging die na de aangepaste actie niet meer nodig is. Ik snap er echt geen **** meer van.

Ik snap dat je je bedrijf moet verdedigen, maar als ik dit van hoger op kreeg was ik principieel ergens anders gaan zoeken naar een baan. Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen namelijk. Jullie hebben hier geen goed verhaal omdat die er simpelweg niet is. Ik ben hier klaar en dit was mijn laatste reactie. Hoef nooit meer wat met die criminelenbende te maken te hebben. Want dat zijn jullie!

Sterker nog denk dat ik mijn abbo vroegtijdig af ga kopen.
Kinger7

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Stevie,
Het probleem zit hem denk ik bij het feit dat de actie afgelast is omdat een van de reden was dat je van medewerkers niet kunt verwachten dat ze er al midden in de nacht zijn. Vervolgens worden er wel medewerkers op dat tijdstip neer gezet. Had je net zo goed de actie door kunnen laten gaan, als je toch dezelfde maatregelen neemt.

"Echter, op het moment dat onze medewerkers om 3 uur 's nachts al bij de winkel moeten staan en er dranghekken en meerdere beveiligers per winkel nodig zijn puur om te voorkomen dat er opstootjes ontstaan, dan schiet de actie zijn doel gewoon voorbij. Dan is alle feestelijkheid er vanaf.
Vanuit dat oogpunt is het wijzigen van de actie niet onredelijk toch"
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red/Openingsactie-Vodafone-Winkels-Voorwaarden-info-en-data/m-p...

En wat ik ook nog wel wil weten is: Waarom wordt door moderators toezeggingen gedaan dat je gerust later kunt gaan want actie geld ook bij komende openingen, en wordt vervolgens de actie aangepast. Als ik zeg: Bij deze betaal ik maar de helft van mijn abbo kosten aan vodafone als door mij toegezegt (handtekening onder contract) is, kom ik daar ook niet zomaar mee weg. Deze actie verandering valt verder ook niet onder op=op te schuiven, aangezien hij nog steeds loopt maar dan in andere vorm, dus hij is niet op. Als hij op zou zijn zou zelfs deze afgezwakte versie niet mogelijk zijn.
Er zijn dus toezegingen gedaan waar ik op vertrouw door vodafone die niet na gekomen worden. Ik ken het wetboek niet uit mijn kop, maar als een mondelingen afspraak al geld volgens de wet. Kunnen jullie in mijn ogen met de slappe excusen die er nu liggen niet onder uit komen.
SQ

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zit het met de Iphones 5 32GB?

Ik wil namelijk gaan ruilen, wat overigens heel moeilijk is. Terwijl toen ik in Emmeloord tijdens het afsluiten van het abonnement en het ophalen van de telefoon (een week later) gewoon verzekerd was dat ruilen mogelijk was. Helaas hadden zij, toen ik mijn mobiel ging ophalen geen 32GB, maar ik mocht gewoon ruilen in een andere winkel. Eenmaal aangekomen in Utrecht mocht het niet. Anders had ik wel een week of 2 extra gewacht met het ophalen van mobiel, zodat ik in Emmeloord meteen een 32GB kon krijgen.

Kan Vodafone geen regels opstellen m.b.t. tot ruilen. Pas op 17 mei '13 is deze voorwaarde gevoegd aan de lijst van voorwaarden. Ook medewerkers vertelden dat ruilen mogelijk was/is. Kunnen de mensen die dan voor die tijd een actietelefoon hebben gehaald, binnen de 7 ruildagen, gewoon niet gebruik maken van dat recht? En a.u.b. ik wil geen OP=OP verhaal horen. OP=OP is voor de voorraad tijdens de actiedag, het heeft in mijn ogen niets te maken met ruilen.

HELP!
behtjes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
serial schreef:
Zo ziet het er nu uit in hardenberg

http://t.co/oroAfQrmgb

Lekker rustig, wat te verwachten viel na de versobering.

De dranghekken hadden ze niet eens hoeven te bestellen.
Prachtig die dranghekken haha.
guidohildebrand

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
@stevie wellicht was het een idee geweest om direct met nummertjes uitdelen te beginnen toen de actie nog 24 maanden 50% was?
StijnOrsel17

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
wat gaat mij de ihpone 5 kosten met het goedkoopste RED Abbo
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
De regels staan op de kassabon en in de AV. Ruilen is gewoon mogelijk binnen zeven dagen (vijf werkdagen). Dat ze het ongewenst vinden is wat anders. Die 'maas' in hun eigen voorwaarden hebben ze op deze manier geprobeerd te dichten, want hun klanten werden te creatief. Dat was weer een gevolg van hun eigen beperkte bevoorrading. Bij 50 klanten alle S4's al weg is gewoon een schande voor een leverbaar toestel.

Tegen mij is ook expliciet gezegd dat ik bij een ander filiaal kon ruilen en dat heb ik ook gedaan. Note2 > S4 wit > S4 zwart. Wel heb ik alles gesealed gelaten, de IMEI niet gebruikt voor de SD-kaart actie en was alles van de verpakking nog in nieuwstaat, zodat het toestel in die winkel gewoon verkocht kon worden.

Eigenlijk zijn ze harder bezig hun (potentiële) klanten tegen te werken, dan ze als klant te verwelkomen.

Waarom staat bij elke andere organisatie de actievoorwaarden op schrift in een PDFje (zie bv. Samsung), maar laat Vodafone het elke keer in het ongewis en past zij met kneejerk reacties elke keer de actie aan?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Emm schreef:
Helaas, zoals ik al eerder aangegeven heb, een andere VF medeweker heeft al bevestigd dat dit een VF medewerker was, en 'het onderzoek in volle gang' was.

Een paar mailtjes naar een email adres sturen, daarvan kun je op je klompen aanvoelen dat er niet op gereageerd wordt door voornoemde.

Je geeft zelf aan dat je met zijn manager gesproken hebt. Vervelend dat de man in kwestie kennelijk langdurig afwezig is, maar als jij met zijn manager spreekt, impliceert dit een VF medewerker.

Kennelijk lijkt VF ook niet technisch in staat om op basis van bijv. IP adressen en andere informatie om deze zaak tot de bodem uit te zoeken noch willen uit te zoeken.

Het consequent tegenspreken van medewerkers van VF in deze is ook niet echt geruststellend.

Het categorisch negeren van kritische posts in dit forum draagt alleen maar bij aan dat gevoel.

Als laatste, een post in een forum als officiele melding kan ik niet als officieel Vodafone statement accepteren.
De status van dit forum is onduidelijk. We kunnen VF niet vastpinnen op uitspraken van medewerkers hier. Waarom zou er dan een officieel statement gedaan worden in een forum?

Wat nu gebeurt heet containment, probeer de ellende niet verder te laten komen dan waar het begonnen is en bestaande dan wel potentiele klanten zand in de ogen te strooien.

Het is meer dan triest te noemen op welke wijze VF deze hele actie aan het afronden is.
De laatste woorden die ik hieraan zal wijden, omdat het niet met het topic van de openingsactie heeft te maken, maar met het proberen van het openen van een heksenjacht op iemand die MOGELIJK een Vodafone medewerker zou kunnen zijn:

Het is door niemand intern bevestigd dat het om een Vodafone medewerker gaat. Mijn collega van de andere afdeling kan dit ook niet weten, aangezien er geen andere afdelingen betrokken zijn bij het Forum behalve mijn afdeling. Ik ben in charge hierover en heb bronnen aangewend om bevestiging te zoeken dat deze forumgebruiker een medewerker zou zijn. Tot op de dag van vandaag heeft niemand dit kunnen bevestigen.

Het betreft 1 post, van iemand die buiten diensttijd zijn mening ventileert op een online kanaal, weinig reden tot een grootschaals onderzoek, een reprimande of erger. Om IP-adressen te gaan tracen e.d. moet iemand toch wel ernstigere regels hebben overtreden en dan moet er sowieso meer zekerheid zijn.

Daarnaast is het zo dat Vodafone hier geen officieel nieuwsitem o.i.d. van zal maken wat jij misschien verwacht aangezien je een statement van de Community Manager niet als officieel wilt accepteren. Het Forum is het enige officiële communicatiekanaal online m.b.t. deze actie.


badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@SQ
neem contact op met je rechtsbijstand of een wetswinkel.. Die kunnen je hier vast wel verder mee helpen.
NoNoise88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is de HTC One zwart nog voorradig in Winterswijk?
Emm

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Bedankt voor je reactie.
Ook ik zal niet op dit item terugkomen, ondanks dat ik informatie zwart op wit heb van een VF adviseur in deze. Ik vind het prima als dit "de" manier is.

Wil VF bij deze bevestigen dat alle uitspraken van VF moderators in dit forum rechtsbindend zijn?
Dat is wat jij impliceert op dit officiele forum als officiele moderator..

Indien we uitsluitsel hierover hebben, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic