Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
uppel018

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dames en Heren,

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het valt mij op dat de Moderators zich nog maar amper mengen in onze discussie. Alleen voor complimenten en steunbetuigingen worden de vingers even gestrekt en komt er een reactie terug, verder laten ons lekker uitrazen en zijn ondertussen zelf druk met patience op de PC!

Lieve lotgenoten, WE WORDEN UITGELACHEN VANUIT MAASTRICHT!

Ik denk dat het beter is een stapje terug te doen met zijn allen. Omdat we boos zijn en teleurgesteld blijven we maar kiften en vallen constant in herhaling op dit forum. Soms zelf zo fanatiek, dat we boos worden op elkaar i.p.v. Vodafone!

Laten we beter alleen nieuwe ontwikkelingen melden en volgen hoe de aankomende acties verder verlopen.
NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
AstridG schreef:
Bedankt voor jouw begrip 😉
Ik begrijp dat jullie teleurgesteld zijn. Het verschil tussen het gevoel bij de 'oude' en de 'nieuwe' actie is duidelijk voelbaar in dit topic. Maar zeg eens eerlijk: het blijft een mooi aanbod, of niet? Vergelijk het maar eens met andere aanbieders.

Nou, zullen we even kijken of dit nou zo'n mooi aanbod is voor mij?

Laten we eens zeggen dat ik voldoende heb aan 150 belminuten en 1 GB aan data en ik opzoek ben naar een HTC One. Als ik gebruik zou maken van de vodafone actie gaat mij dit in 2 jaar tijd 1062 euro kosten.

Hier een lijstje van andere providers waar ik deze htc one ook kan bestellen met een abonnement wat zo dicht mogelijk aansluit bij mijn wensen (150 min, 1GB data):

Hi: 1128*
KPN: 1200*
T-Mobile: 1101
Tele2: 945,15
MTV-Mobile: 1063,95
Aansluitkosten niet meegerekend.
*Is i.c.m. een lease toestel.


Het zal best aan mij liggen maar als ik de prijzen is vergelijk kan ik dit nou niet echt een openingsactie noemen. En er zou gezegd kunnen worden dat je nu onbeperkt bellen en sms hebt, maar dat interesseert mij werkelijk waar geen ene biet. Ook kan je zeggen: "Je hebt gelijk, in jouw geval is dit aanbod niet heel interessant". Het mooie hiervan is, is dat heel veel mensen ongeveer hetzelfde willen als dat ik wil. Tegenwoordig typ je binnen no-time hele verhalen in whatsapp. Hierdoor neemt het bellen en sms gewoon zienderogen af en zijn onbeperkt bellen abonnementen voor de gemiddelde consument niet echt interessant.

Om mijn eigen vraag nu maar te beantwoorden: Is dit nou zo'n mooi aanbod voor mij? Nee, niet echt. Bij de concurrent kan ik het goedkoper krijgen of voor bijna dezelfde prijs en hoef ik niet in een (nu nog lange?) rij te gaan staan.

Erg jammer.
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@NeonovA, nee een leuke openingsactie met korting is het nu al lang niet meer.
De lol is er vanaf en er zal ook geen mens meer op af komen omdat het een leuke aanbieding is.
In die zin heeft Vodafone haar doel bereikt en staan er geen rijen meer.
Hoewel? Het kan zijn dat er toch nog rijen staan maar dan van mensen die denken dat de actie nog gewoon doorloopt zoals deze was en niet op de hoogte zijn van de recente "aanpassing".
Deze mensen zullen zeer zeker boos zijn omdat ze een eind hebben moeten reizen en nog lang in de rij hebben moeten staan om er vervolgens achterkomen dat er niets te halen valt. Jammer wel.

Dit is echt mijn laatste post want alles is nu al gezegd en suggesties en goede ideeen worden zeer waarschijnlijk toch niet door Vodafone opgepakt, het besluit is toch al genomen.
Ik ben nog klant bij Vodafone maar zal na mijn contract echt iets anders gaan zoeken, ik heb van dit soort praktijken mijn buik vol.
Rest nog te zeggen dat ik te doen heb met de Moderatoren hier op het forum, het is geen leuke taak om een forum te modereren waarbij van hogerhand iets opgelegd wordt.

NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
HaBa schreef:
Rest nog te zeggen dat ik te doen heb met de Moderatoren hier op het forum, het is geen leuke taak om een forum te modereren waarbij van hogerhand iets opgelegd wordt.


Ben het helemaal met je eens dat de moderators niets te verwijten valt, alle lof en respect voor deze mensen. Ze reageren hier erg netjes op het forum en ze zullen alle kritiek ook echt wel doorgeven richting het management maar meer kunnen hun er ook niet van maken.
Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
@ AstridG "Maar zeg eens eerlijk: het blijft een mooi aanbod, of niet? Vergelijk het maar eens met andere aanbieders."

Ik hoop maar dat je dit door hogerop is opgelegd om te zeggen want anders is dit een vrij naieve reactie. Het is nu net zo duur, zo niet een stuk duurder, dan wat andere providers te bieden hebben. En sorry maar 12 maanden lang 60,- tot 75,- euro betalen voor een abonnement is GEEN mooi aanbod als Vodafone ons eerst lekker gemaakt heeft met prijzen a 32,- per maand. Het ergste is nog dat de actie wel kort gelopen heeft en er nu mensen zijn die wél 24 maanden 50% korting hebben, ook de mensen die het verpest hebben. Ik gun het iedereen van harte natuurlijk en zou er zelf ook blij mee zijn, maar je kunt dit niet maken tegenover de rest van Nederland. Zeker niet aangezien er naar iedereen gecommuniceerd is dat ze van hetzelfde aanbod gebruik konden maken bij hen in de buurt.

Los van dat de huidige """"actie"""" absoluut gezien al geen mooi aanbod is, is dit het relatief gezien al helemaaal niet. Je kan niet eerst iemand praktisch garanderen ("maak je niet druk, er komen nog veel meer acties dus je kunt rustig wachten tot er een winkel bij jou in de buurt opent!") dat ze 24 maanden 50% korting krijgen om vervolgens de actie maar te halveren en te verwachten dat wij dit "nog steeds een mooi aanbod" vinden, en er dan vanuit gaan dat we daar maar genoegen mee nemen. Niemand is daar blij mee, niemand. Behalve Vodafone dan, en iedereen weet waarom.

Ik snap ook dat de moderators er niets aan kunnen doen en enigszins willen proberen de sfeer weer wat positiever te maken, maar 1) dat gaat jullie helaas niet zomaar lukken en 2) dat doe je niet door te zeggen dat dit "nog steeds een mooi aanbod is". Dat is het niet en dat wordt het ook niet. Met deze opmerkingen gooi je alleen maar olie op het vuur. Er is maar één berichtje dat de sfeer weer goed kan maken en die gaan we waarschijnlijk toch niet zien.

Wil je ook nog een positief/meedenkend bericht van mij lezen, waar ik nog steeds 100% achter sta, dan verwijs ik je naar het tweede bericht op pagina 60.

http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red/Openingsactie-Vodafone-Winkels-Voorwaarden-info-en-data/td-...

badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@AstridG
kom Astrid wees eens eerlijk, nee het actie aanbod komt niet eens meer in de buurt van een mooi aanbod.
Zeker niet als je een actie aanpast na 6 van de 19 winkels en mensen hebt misleid om te wachten op andere winkels.
@Maczibit@Pascalhark
prima dat jullie er klaar mee zijn maar stop dan ook met reageren. Ik denk dat er nog genoeg mensen hun irritatie en boosheid kwijt willen.
Buiten dat geven jullie zelf aan dat je denkt dat VF de actie niet mag aanpassen. Laat hier iemand naar kijken die er verstand van heeft (opleiding / beroepsmatig)

Het is en blijft een grote fout van VF om een lopende actie te beeindigen en een andere actie te starten.
En ik ben nog niet klaar met reageren op VF (niet persoonlijk naar mods) maar VF dient zich te realiseren dat je niet zomaar je eigen spel kan aanpassen. Misschien bereiken we niets hiermee maar wie weet kunnen we wel VF in verlegenheid gaan brengen omdat je mensen niet kunt en hoort te belazeren.

Power to you : Dus hoe meer mensen hun ongenoegen laten blijken hoe meer power wij op VF kunnen uitoefenen

TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Vind het teleurstellend dat er absoluut niet wordt geluisterd naar (of überhaupt wordt gereageerd op) suggesties van mensen hier, toont maar weer aan dat het Vodafone echt alleen om het geld te doen is... Veiligheid laat me niet lachen, er zijn echt wel andere manieren om dat op te lossen. Nu is het in ieder geval geen goede actie meer, niet eens de naam 'actie' waardig.
Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Om toch niet helemaaal negatief te zijn, misschien is VF achter de schermen wel met overleg bezig n.a.v. alle kritiek en suggesties en mag daar niks over naar buiten gebracht worden. Kans is klein, maar hey!

Aan de andere kant kan ik ook nog wel wat complottheorieën bedenken over deze hele zaak. Maar goed, daar schiet ook niemand wat mee op.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
uppel018 schreef:
Dames en Heren,

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het valt mij op dat de Moderators zich nog maar amper mengen in onze discussie. Alleen voor complimenten en steunbetuigingen worden de vingers even gestrekt en komt er een reactie terug, verder laten ons lekker uitrazen en zijn ondertussen zelf druk met patience op de PC!

uppel018, Patience, dat is lang geleden zeg... Ik heb het speciaal nog even voor je gecontroleerd, maar: nee, op deze pc is geeneens Patience geïnstalleerd. Ons forum is er echter primair voor klanten, door klanten. Daarbij hebben we er begrip voor dat er na onze aankondiging van afgelopen vrijdag ook behoefte is om dat onderling te bespreken, inclusief de teleurstelling die daar voor sommigen uit voortvloeit. Omdat ik op dit moment geen nieuwe informatie voor jullie heb, is het daarom nu ook wat stiller met updates vanuit onze kant. Dat betekent niet dat we jullie reacties en suggesties niet lezen, integendeel, maar er is door ons momenteel nou eenmaal niet zo veel aan toe te voegen.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Voor veel mensen is het een pinksterweekeind, ook voor de mensen die de beslissingen nemen. Daar valt webcare niet onder. 😛

Maar inderdaad, het is grenzeloos naïef om dit nog steeds een goed aanbod te noemen. Het is het standaard Pre-Red aanbod.
Willem1975

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi allemaal,

Klein vraagje nu de actie is aangepast:

Kan je gewoon een 1-jarig contract afsluiten met 50%, of moet het 2-jarig zijn waarbij dus het tweede jaar de volle mep betalen wordt?

Een 1-jarig contract met 50% korting vind ik nog best aardig. Volgende zomer komt vast weer een andere, aardige actie bij Vodafone of elders.

Groet,
Willem
NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Was het maar zo'n feest Willem, maar nee.
Minimaal een 2 jarig contract en alleen het eerste jaar 50% korting. Het tweede jaar betaal je dus de volle mep.
Willem1975

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deng!
Dan is het inderdaad geen bijzondere actie meer. Althans, Vodafone's lokale 'super openingsactie' is nu simpelweg vergelijkbaar met elk online normale aanbod van andere providers.

Het is nu een niche-actie geworden: alleen nog interessant voor de cyborgs onder ons die maandelijks 4000 Mb er doorheen jagen, 2 extra simkaarten nodig hebben voor extra tablets of mobieltjes, en snakken naar een 42 Mbps 4G netwerk.

Maar ach...It was good while it lasted.

Bedankt voor je snelle reactie!
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@badhabits
Ik was inderdaad helemaal klaar met reageren... tot jouw post voorbij kwam! Gelukkig mag ik zelf bepalen of en wanneer ik reageer...
Iedereen staat het vrij om hier zijn boosheid en frustratie te uiten, mits dat met respect gebeurt (en dat is hier zeker het geval); vooralsnog komt er echter inhoudelijk niets nieuws naar voren. Zodra er inhoudelijk nieuwe feiten komen ben ik absoluut van plan om de draad hier weer op te pakken en me weer in de discussie te mengen.
En wat betreft of VF de actie wel of niet mag aanpassen, kan ik in herhaling vallen... Kort gezegd: keep dreaming!
Daar heeft natuurlijk al láng een expert naar gekeken... waarschijnlijk al vóóraf (en betaald door VF natuurlijk).

@Rxprt
Complottheoriën? Kom maar op zou ik zeggen... geef deze discussie 'ns een verrassende wending!!!
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
@Pascal
Leuk is natuurlijk wel dat behalve hearsay, forumposts en dodebomenreclames, die actievoorwaarden nergens op schrift staan. Bijvoorbeeld over het ruilen van toestellen wat als ongewenst wordt gezien, terwijl winkels dat zelf als optie aandragen voor mensen die al 3+ uur in de rij staan. Staat gewoon op de bon dat dit kan binnen een week, maar dat kwam Vodafone niet lekker uit. Dus hoppa, we laten dat het personeel roepen en dan moet het goed zijn, terwijl dat op schrift nergens is vastgelegd. Zo zijn er wel meer 'actievoorwaarden' on the fly aangepast.

Nog gekker is dat ze na de gekte in de eerste twee weken, het in de derde week er ook op aan lieten komen en weer de kop in het zand staken. "we dachten dat er niemand zou komen..."

Deze pauzeweek was altijd al bedoelt om de actie te heroverwegen. Maar ja, operatie geslaagd, patiënt overleden. De directie kan roepen dat Red een succes is, want buiten deze actie ken ik echt niemand die Vodafone ook maar remote gunstig geprijsd vond/vindt.
nickabbink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Nu een vraagje : De actie in winterswijk is die nog wel voor 24 maanden 50 % korting of is die ook teruggehaald naar 12 maanden 50 % korting?

Want voor 12 maanden 50% korting kom ik niet na winterswijk en verleng ik waarschijnlijk niet mijn abbonement , ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vraag.


badhabits

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Nick
zoals het nu bekend is is de hele actie aangepast naar 12 maanden 50% korting over het eerste jaar en daarna volle mep betalen.

BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik zie hier echt met verbazing te lezen dat schijnbaar een medewerker nog lovend gaat praten over de actie, keihard door de mand valt en ook nog eens vodafone klanten aanspreken op het feit dat ze niet zoveel geld willen betalen voor een mobiel abonnement. (Als hij het echt is á 99,9% kans). Bizar! Ik ben echt teleurgesteld in een dergelijk groot bedrijf. Zal ze niks schelen, maar ik ben het kwijt.

@Solahi, ik quote je even en zet er mijn eigen tekst in bold achter:
Ik kies voor Vodafone voor inhoud van het contract en de voorwaarden en kosten in het buitenland.(Omdat ik bij Vodafone werk en een dikke korting krijg).
Waar kan ik direct bij een provider die ook nog winkels (dus aanspreekpunten heeft) exploiteert voor €49 onbeperkt bellen. (Robin Mobile die 1 juni de markt op gaat, sterker nog €39,95. Fysieke winkels misschien niet. Maar de consument is inmiddels goed gewend aan zaken doen via internet. Dus een echte plus is het ook niet meer).

Dat mensen hun contract opzeggen of dreigen naar de concurrent te lopen is prima, maar dan gaat het alleen om prijs en niet om kwaliteit.(Kwaliteit? A. kunnen andere mensen niet bellen, internetten en smsen op andere netwerken? B. Klantenservice? Jullie geven op de site aan dat er een wachtrij is van 1 a 2 minuten, echter probeer ik jullie al langere tijd te bereiken en duurt het minimaal een kwartier voordat je iemand te pakken krijgt C.Jullie website is een doorn in het oog geweest de afgelopen 2 jaar, facturen niet in kunnen zien, niet kunnen inloggen etc.)

Ik zat nog te denken aan verlengen, ik gaf eerder aan op te zeggen. Maar dit maakt het zo definitief.

"Wij van WC-eend adviseren WC-eend" 😞

muffindlx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vodafone moderators en overige crew kunnen zeggen wat ze willen, feit blijft dat dit geen goed alternatief is. Hoe hard je ook smoesjes verzint en dingen recht probeert te praten.

De eerste acties waren het waard om 's ochtends vroeg in de rij te gaan staan.
De acties na deze aanpassingen kan ik vanuit mijn luie stoel via internet bestellen als ik zou willen.

Het is triest om zoveel minachting van de klant te zien, zeker vanuit een bedrijf wat in de basis een goed product biedt. Ik laat mijn huidige abo wel lekker doorlopen totdat een vergelijkbare actie voorbij komt. Wat mij betreft bij een andere aanbieder.
Edddd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Astrid G.

Pardon?!?

Velen laten hun ongenoegen blijken over het feit dat de actie beëindigd is.
Velen zijn naar de openingswinkels geweest om gebruik te maken van het aanbod dat nu beëindigd is, omdat het oorspronkelijke aanbod wel interessant was.

Wat is jouw doel met deze uitspraak? Je belooft een tientje, geeft uiteindelijk een euro, mensen doen hun beklag hierover en jij zegt doodleuk "dat is toch ook prima".

Accepteer je dat ook wanneer iemand zijn rekening slechts gedeeltelijk betaalt? Een rekening van 60 euro en vervolgens slechts een tientje betalen, maar ja, 'dat is toch ook heel mooi?'

Leuk dat jullie worden ingezet om de gemoederen te bedaren, maar wat je nu zegt is simpelweg de schrijvers op en lezers van dit forum schofferen. Dat lijkt me niet op z'n plaats, aangezien jullie dat al in voldoende mate hebben gedaan door de actie te beëindigen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic