Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
NeonovA schreef:
Beste Soladi, of te wel Pascal de Jong (volgens uw profiel).

Heel mooi verhaal allemaal, en u doet uw overkomen als een tevreden klant.
Maar als ik heel even ga zoeken op uw naam kom ik uit op de volgende pagina: http://nl.linkedin.com/pub/pascal-de-jong/35/6a1/713
Mmm, toeval of niet niet? Een manager bij Vodafone die zijn product probeert te verdedigen. Zou heel goed kunnen.

U heeft ook zeker wel een punt dat Vodafone ten alle tijden het recht heeft om dit aan te passen maar klantvriendelijk is het alles behalve, zeker nadat men vertelt is dat ze beter kunnen wachten tot een actie bij hun in de buurt.

Uw mooie zin "ik bespaar al genoeg met de scherpe tarieven die Vodafone hanteert."
Scherpe tarieven? Ik zou uw ogenkleppen even afzetten en toch is kijken naar de concurentie. Vodafone is namelijk helemaal niet goedkoop. De meeste mensen willen minimaal 1GB aan data en hebben aan 150/200 belminuten meer dan zat. Maar als men 1GB of meer wilt moeten deze verplicht een onbeperkt bellen abonnement nemen voor de hoofdprijs en nog fors bijbetalen voor een nieuwe smartphone.

Maar goed, ontopic: Ik hoop dat ze de actie nog gaan aanpassen naar minimaal 25% korting over 2 jaar. Wellicht dat ik dan nog geïnteresseerd ben. Heb namelijk geen zin om in het 2de jaar een gigantisch maandbedrag kwijt te zijn, en denk vele met mij.
Wow...dit is echt heel zwak zeg...als Vodafone medewerker jezelf neerzetten als 'zomaar een ondernemer' die geniet van de toch al 'scherpe tarieven'...echt heel laag. Wow.

Over de laatste alinea (ontopic): Daar zit nog wel iets in, maak er dan van: Eerste jaar 50% korting en tweede jaar 25%. Zo dwing je je klanten niet ruim 60 euro per maand te betalen om wat te kunnen googlen en te bellen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ho! Stop!

Laten we niet meteen conclusies trekken. Het kan altijd zo zijn dat hij toevallig dezelfde naam deelt met iemand die bij Vodafone werkt.

Mocht hij wel medewerker zijn dan zorgen we er natuurlijk voor dat het voor jullie makkelijk te herkennen wordt aan het symbooltje naast de naam. Dan hebben jullie goed gespeurd 😄

Maar laten we het even afwachten!
6772Chevy

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nu gaan er zeker meer VF medewerkers zich registeren om te proberen wat meer positieve berichten te plaatsen.
Nou dit tij valt niet meer te keren vrees ik....
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik ga dit idee doorzetten. Ondanks dat het in totaal hetzelfde kost, is het qua maandlasten na het eerste jaar wel fijner natuurlijk. Ik beloof niets! Maar ideeën zijn natuurlijk altijd welkom 🙂
Lierooi schreef:
Over de laatste alinea (ontopic): Daar zit nog wel iets in, maak er dan van: Eerste jaar 50% korting en tweede jaar 25%. Zo dwing je je klanten niet ruim 60 euro per maand te betalen om wat te kunnen googlen en te bellen.

NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Arina schreef:
Ik ga dit idee doorzetten. Ondanks dat het in totaal hetzelfde kost, is het qua maandlasten na het eerste jaar wel fijner natuurlijk. Ik beloof niets! Maar ideeën zijn natuurlijk altijd welkom 🙂
Volgens mij quote je dan het verkeerde? Want met het idee van Lierooi heb je toch echt meer korting. 😄

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
NeonovA schreef:
Arina schreef:
Ik ga dit idee doorzetten. Ondanks dat het in totaal hetzelfde kost, is het qua maandlasten na het eerste jaar wel fijner natuurlijk. Ik beloof niets! Maar ideeën zijn natuurlijk altijd welkom 🙂
Volgens mij quote je dan het verkeerde? Want met het idee van Lierooi heb je toch echt meer korting. 😄

Oops je hebt gelijk. Ik las het anders. Ik heb het volgende doorgezet. 25% over 2 jaar ipv 1 jaar 50% de rest alles betalen.

Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Dus het gaat eigenlijk gewoon om het feit dat jullie teveel korting gaven volgens het management en de klanten hier nu weer eens de dupe van worden.
Blijf het werkelijk walgelijk vinden dat een hedrijf 10tallen miljoenen WINST maakt en dat vervolgens bestempeld al achteruitgang omdat het minder is dan de jaren ervoor. Het blijft winst.
Als er dan eens een goede actie is waar veel mensen bereid zijn hiervoor eerder op te zeggen bij hun huidige provider en hiervoor kosten maken omdat VF medewerkers beloven dat de actie doorgaat wat vervolgens niet gebeurt valt dit onder misleiding in mijn ogen.
Wanneer er dan een toevallige post hier is van een "ondernemer" die sterke overeenkomsten toont met een VF medewerker qua naam en wel heel positief hier is word dat direct afgekapt.
Jullie laten je weer eens van je beste kant zien want 2 jaar 25% is natuurlijk net zo'n verandering als het eerste jaar 50%. Als VF ballen had hadden ze de actie door laten gaan hoe deze was en behoort te zijn en zochten jullie de oplossing in de aanpak (die meerdere mensen hier hebben aangedragen en heeft gewerkt toen het uiteindelijk gedaan werd) en niet de voorwaarden.
Kom in ieder geval de mensen tegemoet die hier actief hebben meegedacht om de actie die door jullie is opgezet in goede banen te leiden.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
De arrogantie, zoals jij schrijft moeten we blij zijn dat we een abonnement mogen afsluiten bij Vodafone. Ga lekker achter je Vodafone kantoortje zitten en val ons niet lastig met je gezwets. Daarnaast word ik ook moe van die moderators die iedereen hier behandelen als een klein kind, "ja die Vodafone manager kan misschien toevallig wel dezelfde naam hebben" laat me toch niet lachen. Ik hoef geeneens gebruik te maken van de actie, maar ik vind het wel schandalig hoe Vodafone met zijn klanten omgaat. Jullie hadden dit van te voren moeten inschatten, en nu zelf niet de actie naar beneden bijstellen, nee jullie hadden gewoon iedereen in de rij een code kunnen geven voor online bestellen met die korting. Het is jullie schuld dat het zo'n puinhoop is, mensen rijden straks honderden kilometers voor een grote faalactie. Waarom kan T-Mobile het wel en jullie niet? Ik hou er in ieder geval niet van dat een bedrijf waar ik een contract bij heb zo met zijn klanten omgaat. Trouwens is het ook grappig om te zien dat het na de aankondiging ook enorm stil bleef. Maar ik wens jullie veel succes, want ik ben na mijn contractduur wel vertrokken, ook al betaal ik twee keer zovee. Jullie zijn gewoon asociaal, net zoals dat volk wat problemen voor de deur veroorzaakt.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat die persoon sterke gelijkenissen vertoont met een medewerker, ontken ik zelf ook niet. Maar ik vind wel dat we diegene een kans mogen geven om zich te verantwoorden. Mocht hij inderdaad een medewerker blijken te zijn dan zorgen we dat dit voor jullie duidelijk herkenbaar wordt op het forum. Wij willen namelijk dat voor iedereen duidelijk is wie ze voor zich hebben. Maar laten we van het goede in de mens uitgaan en niet meteen de stempel op diegene drukken dat hij liegt en een medewerker is. Zoveel mensen hebben dezelfde naam. En toeval is natuurlijk geen opzet;)

Dat van die 25% 2 jaar lang is geen belofte, slechts een verzoek dat ik uitgezet heb. Of daar iets mee gedaan kan worden dat weet ik echt niet, maar vragen kan altijd toch?
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Allereerst mijn respect voor de Smartphonecrew en andere medewerkers aan de frontlinie. Zelf werk ik als helpdeskmedewerker bij een grote ISP (concurrent) en ik weet dus wat voor drab je over je heen krijgt i.v.m. zaken waar je zelf nihil invloed op hebt. Ook weet ik dat je soms kennis hebt van komende zaken waar je nog niets over mag communiceren. Dan ben je al snel aangewezen op termen als "kennis van toen", "de informatie die toen beschikbaar was" etc.

Echter kan ik mij niet van de indruk ontrekken dat Arina in ieder geval een dag van te voren al wist van deze wijziging, of ten minste van een op handen zijnde verandering. Met name onderstaande reactie van haar doet me dat vermoeden. Het zou haar dan ook sieren, om dit toe te geven. Gezien in het bovenstaande licht, dat ze waarschijnlijk aan handen en voeten gebonden was, is dat ook niet erg. Echter vind ik niet dat je dan je handen in onschuld kunt wassen achteraf, door te doen alsof je alle informatie meteen op het forum beschikbaar stelt.

Reactie nr: 981, Antwoord ontwijken om toezegging tegen te gaan Les 1

Sowieso is die toezegging flauwe kul, want er is heel veel info die een bedrijf niet meteen de wereld in wilt slingeren.

Daarnaast nog even over Pascal de Jong. De kans dat dit iemand betreft die toevallig de naam heeft van iemand die toevallig bij VF in de retail werkt, maar hem niet is. Is natuurlijk nihil. Vodafone heeft in NL zo'n 2800 medewerkers en statistisch gezien win je nog eerder de staatsloterij. Dus kun je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat het hier om één dezelfde gaat.


PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Tip voor de Moderators op dit forum:

Afgelopen uur 'ns even de laatste 100 posts op dit forum zitten teruglezen.
Let alsjeblieft op met wat je zegt! Mensen zijn gewoon zwaar teleurgesteld en voelen zich enorm in de zeik genomen door VF! Mijns inziens volkomen terecht, want jullie hebben als VF zélf de actie gewoon niet goed georganiseerd. En dát het zo'n 'succesknaller' zou gaan worden, dat had iedere Jandoedel kunnen bedenken (en zéker een zichzelf respecterende marketingafdeling... hoewel dat zelfrespect misschien ook aardig ingedeukt is nu). De argumenten die nu worden aangehaald om de actie te beperken heb je als VF grotendeels zélf veroorzaakt... ik hoop dat je dat goed beseft! ACCEPTEER die 'genaaid' gevoelens van (potentiële) klanten dus en hou er rekening mee dat wát VF ook zegt nu op voorhand al niet in goede aarde KAN vallen... Het enige dat mensen willen horen, denk ik, is dat de beslissing tot beperken van de actie in heroverweging wordt genomen.
Persoonlijk stoor ik me in het bijzonder aan moderator BasT die (waarschijnlijk goedbedoeld) inhoudelijk probeert te reageren op de kritiek. Alleen slaat hij met de slappe (non)-argumenten de plank volledig mis en gooit meer olie op het vuur dan dat-ie het probeert te blussen. 'Er is nooit garantie of recht op het gebruik mogen maken van een actie'... Alsjeblieft BasT! Sorry, maar dan heb je het dus écht niet gesnapt wat mensen nu beweegt.... ALS je geen goede tegenargumenten hebt, probeer ze dan ook niet te verzinnen, want daar prikt iedereen met gemak doorheen en doe je meer kwaad dan goed. Hou dan beter je mond! (sorry)
En VF, tot slot: accepteer dat er nu gewoon even een flinke bak stront over jullie heen wordt gegooid, maar ook dat gaat vanzelf wel een keer over! (waarmee ik overigens de beslissing tot beperken van de actie nog steeds bagger, slap en waardeloos vindt!)
MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Op 8 mei, de dag vóór Hemelvaart dat de actie escaleerde in Kampen, is er s'avonds in de Stentor Kampen en iPhoneclub al een artikel verschenen waarin geopperd werd dat VF bij monde van woordvoerder Jan van der Aa zich zou herbezinnen op het vervolg van de actie.
http://www.iphoneclub.nl/250719/politie-inzet-nodig-voor-vodafone-stuntactie-in-kampen/

Mensen hadden zich op dat moment al achter de oren moeten krabben welke consequenties dit voor het verdere verloop zou kunnen hebben eventueel.

Met dit gegeven lijkt het me logisch dat het Moderatorteam vanaf dat moment alleen dát gecommuniceerd heeft wat actueel en relevant was. Er was geen andere informatie van het management voorhanden, tot gisteren.
Dat uiteindelijk de bakens verzet zouden worden was dan ook een kwestie van tijd.
Als je dat weet neem je geen risico en sluit je aan in de rij in Kampen/Emmeloord, want stel je voor, VF veranderd de spelregels " en zo geschiede". Tsja, en toen waren de rapen gaar!
Typisch geval van "Don't Shoot the Messenger", de Mods. valt niets te verwijten, zij fungeren slechts als "doorgeefluik".
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@MacZibit
Ik deel je mening dat we niet de Mods voor deze beslissing verantwoordelijk moeten houden. Maar laat ze zich vooral óók realiseren dat VF (uit monde van deze zelfde Mods) op dit moment weinig goeds kan doen...
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@MacZibit:

Dat kan zo zijn en daarin deel ik je mening. Echter wat we de Mods en ander VF personeel wel kunnen verwijten zijn termen vanaf/na 8 mei in de trant van "Maak je niet druk er komen nog andere filialen", "Ik zou niet naar die drukte gaan als ik jou was en gewoon een filiaal in jouw buurt afwachten" en andere soortgelijke uitlatingen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

Het is wat MacZibit zegt, wij geven het alleen door en wachten tot we meer info hebben.

Dat we natuurlijk een hoop naar ons hoofd gegooid krijgen dat hoort er bij, dat weten we ook. Ik heb er ook echt begrip voor dat jullie zo teleurgesteld zijn. We kunnen er alleen niets aan veranderen. Slechts suggesties doorzetten. Als moderator vatten we het in ieder geval niet persoonlijk op, iedereen mag zijn woordje doen, zolang het natuurlijk binnen de huisregels blijft. Maar dat spreekt voor zich. 🙂 Soms proberen we natuurlijk wat te sturen zodat het voor iedereen prettig blijft aan de discussie deel te nemen.

Voel je in ieder geval vrij om je mening te uiten.
PascalHark

Stamgast
  • 80Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
@Arina
Als ik zo teruglees is die laatste zin volstrekt overbodig!
Die vrijheid hebben velen al genomen...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Haha! Ok, fijn dat het duidelijk is dan! 😉
thesecret

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
In iedere geval ik ga niet meer naar vodafone,
die aanbieding kan je ook bij andere providers vinden,
dat is helemaaal geen opening actie meer...
en zowiezo is het niet eerlijk tegenover iedereen, want er werd gezegd dat de aanbieding blijft en dat je kan vinden en afwachten bij dichtbijzijnde plaats die je op de lijst kan vinden.
iedereen wacht om die kans te grijpen en dan wordt het veranderd.



uppel018

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Beste Arina,

Je gaat me niet vertellen dat jullie nog geen contact hebben gehad met Pascal?

Jullie weten allang hoe laat of het is, alleen weten er nog niet mee om te gaan. In ieder geval heeft Pascal naar jullie geluisterd door verder geen uitlatingen meer te doen, want dat moet wel het eerste zijn wat jullie hebben gesommeerd. Het was goed duidelijk dat er iets aan zijn lichaam ging groeien bij de naam Vodafone, maar heeft toch geprobeerd te doen overkomen als zomaar een zelfstandig ondernemer zonder enige band met Vodafone.

Hij brengt jullie in ieder geval wel aardig in verlegenheid hé?


casjus2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
VF bewijst weer eens dat alles om geld draait ze hebben hun reclame binnen en komen dan met een slechte smoes dat het te gevaarlijk wordt als jullie alles gewoon goed hadden geregeld hadden jullie dit gezeik niet gehad!!!
Als jullie de actie gewoon door laten lopen hadden jullie goeie naamsbekendheid gekregen en niet een hoop stront.
en tevens al die klante die een abonnement hadden willen afsluiten hadden na 2 jaar een ander abonnement genomen bij jullie waar jullie dan wel de volle mep voor kunnen krijgen.

Ik heb veel reclame gemaakt voor jullie en dan flikken jullie dit.

Jullie zijn gewoon achterbaks!

Eerst zeggen dat de actie gewoon door blijft gaan en moedigen hier op het forum ook aan om later te gaan naar minder drukke winkels dus ik zonder zorgen wachten op een VF winkel in de buurt en dan wordt de actie zodanig veranderd dat het totaal niet meer aantrekkelijk is om zolang daarvoor met veel vrienden in de rij te staan.

Jullie zijn nu een hoop potentiele klanten misgelopen en ik ben ook niet van plan om ooit nog een keer een abonnement bij jullie te gaan nemen en ik raad jullie zeker ook nooit meer aan bij andere mensen!!!

Ik hoop ook dat julie misschien kunnen heroverwegen om de actie toch door te laten gaan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic