Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
thesecret

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
ik ben echt teleurgesteld, en ik vind het niet leuk dat jullie opeens de aanbieding aanpassen terwijl het al heel lang klaar staat om die korting te geven.
en dan verandere julllie het opeens das echt belachelijk,
ik stond al te popelen om die korting mee te maken, en ik was al een keer langs gegaan om te kijken of ik de korting kon krijgen met nummer behoud, maar blijkbaar moet je 60 dagen van te voren aangeven!,
nou lekker dan,
dan had ik van te voren allang kunnen halen!
echt heel heel flauw!!! Ik zeg korting terug en das eerlijk voor iedereen, ik vind dat iedereen die toen ook verheugen om die korting te krijgen, dat ze ook moeten krijgen!..
want jullie hebben al een heel lijst gemaakt met waar je de kortingen kunnen bevinden!
dus ik zeg hou het daaraan!

😞




SQ

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Annabelle_

Bedankt voor het nachecken. Ik was helaas toen al terug van de winkel toen je dit berichtte. Ik heb gewoon de telefoon mee genomen, nadat ik had gevraagd of het mogelijk was om deze ergens anders te ruilen. Dit mocht gewoon. Alleen was er niet de garantie of de telefoon met een 32GB elders ook op voorraad is, omdat deze vrijwel overal beperkt te kijgen is. Op zich ben ik wekelijks wel op verschillende plaatsen in de randstad aanwezig, dus genoeg mogelijkheden om een aantal Vodafone winkels af te gaan. Vandaag was ik dus in Utrecht en ging ik rechtstreeks met mijn zus naar de Vodafone winkel in Overvecht. Toen gaf een medewerker aan dat ruilen niet mag. Ik had aangegeven dat ik 7 dagen de tijd voor heb en dat ik te horen heb gekregen dat dit geen probleem is. Meneer kwam met een verhaal dat alles geannuleerd moet worden en alles opnieuw ingevoerd moet worden. En een abonnement met actie kan niet en zou dus de volle mep moeten betalen.

En dit geloof ik dus niet. Ik heb vandaag nog de telefoon opgehaald met een bon waarop de actie keurig vermeld staat, wat gewoon vandaag ingevoerd is in het systeem. En ik wil mijn telefoon ruilen en niet mijn abonnement.

Na een aantal vragen had ik ervoor gekozen om dan maar te vertrekken. Meneer kon helaas niets voor mij doen. Uiteraard ben ik teleurgesteld.

Maar ik wil een dezelfde telefoon met meer GB, omdat ik werk aangeboden heb gekregen waarbij een telefoon met meer GB gunstig is.

Kunnen jullie van de Crew uitzoeken waar ik een telefoon kan ruilen en/of jullie een bepaalde filiaal kunnen contacteren om dit voor mij te regelen? Want tijdens de actiedag in Emmeloord is mij verzekerd dat ruilen geen probleem is zowel in Emmeloord als ergens anders. En nergens stond toen der tijd vermeld dat ruilen niet mag! Als ik dat had geweten had ik gewacht op een andere actiedag en was ik veel eerder gekomen. Achteraf gezien zou ik wel hebben gebaald.

Ik hoor graag van iemand.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
BasT.

Jullie moedigden mensen aan om de meest gekke manieren en tijden te verzinnen om klaar te staan, het komt een beetje schizofreen over van Vodafone om nu weer 180 graden de andere kant op te gaan. Die 12 maanden 50% is een farce, geef dat nou gewoon toe. Daar gaat echt niemand voor in de rij staan, want vier maanden geleden kon je dat nog bij elk Vodafone abonnement krijgen. BSW had al eeuwenlang het eerste jaar 50% korting.

Red loopt niet zonder acties. Op internet en tv maken jullie zelfs alleen maar BSW reclames, jullie goedkoopste abonnement is nog steeds 29 euro per maand. Friends & Family is ook niet meer wat het geweest is. Hebben jullie met deze actie weer een target van het hoofdkantoor gehaald en gaan jullie nu roepen hoe populair Red wel niet is? Marketing 101 blijkbaar.
Real

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat een stelletje azijnpissers hier zeg. Eisen om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, het moet niet gekker worden. Is het vervelend dat de actie gewijzigd is? Ja...maar ook niet meer dan dat! Men doet het overkomen alsof er een recht bestaat op deze actie en VF heeft geen enkele plicht omtrent deze actie jegens wie dan ook. Ook heeft VF niemand gedwongen om bestaande abonnementen af te kopen of dagen vrij te nemen. Het is een VRIJWILLIGE actie van VF zonder enige PLICHT jegens niemand en waar ook geen enkel RECHT van wie dan ook op rust. Het is toch op waarheid gestoeld: hoe krijg je honderd Hollanders in een Mini...
Bahbah

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Gatverdamme, wat een vieze actie van Vadafone!!!
Dag vrij genomen, geregeld dat ik een auto kon lenen, bij iedereen reclame lopen maken, krijg je dit!
Ik ben een ex-klant, dit was een mooie kans om mij terug te winne. Maar mij zien jullie echt NOOIT meer terug.
Bahbah

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@ Real: Nou ja, wat een onzin!!! Werk je voor ze ofzo?

Je wordt eerst helemaal lekker gemaakt, zij hebben hun reclame gehad, hier op het forum krijg je te horen dat je prima kan wachten. Dus ja, ze hebben wel een PLICHT. Zij bedenken namelijk zelf die actie, en zeggen zelf dat je kan wachten, anders had ik hem allang gehaald!!! Ondertussen wel alle publiciteit genoten... Vies spelletje dit.


Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
@ Real, heb je aandelen in VF ofzo? Dit is toch niet te verdedigen? Wat mij betreft is dit gewoon misleidende marketing. Je biedt op datum x product y voor prijs z aan, simple as that. Verscheidene mensen zijn blijkbaar door medewerkers van VF verzekerd dat ze op een bepaalde datum in de winkel bij hen om de hoek een abonnement met die aanbieding af konden gaan sluiten. Dan kan je niet ineens zeggen: "Ha ha, grapje. Dat doen we niet meer. Maar nu je hier toch bent, dit geweldige RED abonnement is nog steeds super voordelig hoor! Wil je een witte of een zwarte phone?". In mijn geval zou dat grapje verdeeld over twee jaar 450 euro duurder uitkomen.

Dat een actie beter uitpakt dan verwacht, okay. Dat zou kunnen. Al zou een beetje marketeer dat aan kunnen zien komen (iets met risicoanalyses en marketing(communicatie)plannen). Maar om dan alles om te gooien, nee. Dat toont wat mij betreft een gebrek aan integriteit en dus gebrek aan betrouwbaarheid. Het is maar wat je prioriteiten qua bedrijf en merk zijn, natuurlijk. De klant is het in ieder geval niet..
thesecret

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi allemaal,

IK hoorde van iemand dat ze een facebook pagina heeft gemaakt van

" Wij willen de korting terug "

als iedereen " liked "

dan hoop ik of als er kans is dat we die korting terug krijgen!,



zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Begrip? Jullie moeten je doodschamen, net zoals die mafkezen bij de winkels. Als je echt problemen zou willen voorkomen waren er genoeg oplossingen geweest, maar jullie pakken nou net de oplossing die jullie erg goed uitkomt. Echt jammer, helaas moet ik nog meer dan een jaar met jullie.
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
IK hoorde van iemand dat ze een facebook pagina heeft gemaakt van
" Wij willen de korting terug "
als iedereen " liked "

dan hoop ik of als er kans is dat we die korting terug krijgen!,

Ik hoop het idd, die is hieronder te vinden.

http://www.facebook.com/WijWillenDeKortingTerug
houssain_m

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
schandalig dit, had al een abbo afgesloten bij t-mobile , maar toen ik hier van hoorde. heb ik die gecanceld.
heb daarna speciaal vrij genomen. en dan krijg je dit.
aanbieding van niks!!
dit grapje kost mij nu zeker 200 euro.

MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Wat een stelletje azijnpissers hier zeg. Eisen om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, het moet niet gekker worden. Is het vervelend dat de actie gewijzigd is? Ja...maar ook niet meer dan dat! Men doet het overkomen alsof er een recht bestaat op deze actie en VF heeft geen enkele plicht omtrent deze actie jegens wie dan ook. Ook heeft VF niemand gedwongen om bestaande abonnementen af te kopen of dagen vrij te nemen. Het is een VRIJWILLIGE actie van VF zonder enige PLICHT jegens niemand en waar ook geen enkel RECHT van wie dan ook op rust. Het is toch op waarheid gestoeld: hoe krijg je honderd Hollanders in een Mini...

Aldus Real...,

...FEIT, feit is ook dat het hele verhaal geen schoonheidsprijs verdient vanuit VF, je verandert tijdens het spel niet de regels.
Mensen ga verder met je leven, by the way, denken jullie nou echt dat VF anders wordt van een paar opzeggingen van gefrustreerde klanten of klanten in spé?!...zeg nou zelf..
Rubman

Liefhebber
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes
Natuurlijk word VF niet bang van een paar opzeggers/weglopers of mensen die geen klant gaan worden.
Waar ze wel schuldig aan zijn is misleiding vanwege het feit dat ze meerdere mensen op het forum, aan de klantenservice, andere fora en via de webcare hebben vermeld gewoon te kunnen wachten op DEZELFDE actie bij een filiaal dichter in de buurt.
Deze afspraak/toezegging komen ze vervolgens niet na en dat stoot vele mensen begrijpelijk behoorlijk tegen het hoofd, waaronder ikzelf. Het feit dat ze ook te kaf zijn om hier met een structureel antwoord op de proppen te komen zegt ook wel genoeg.

Ze blijven alleen maar herhalen wat ze van hogerhand is opgelegd: sorry het spijt ons wij willen het ook anders bla bla bla. Ik zeg complete bull**bleep**. VF heeft reclame gehad en beloont de keurige op hun advies wachtende klanten die vaak ook structureel hebben meegedacht hier en elders op het forum met een hogere rekening.

Dit gaat zeker naar YOUP
sodali

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met grote belangstelling volg ik hier een discussie over gebakken lucht.
Winkels worden omgebouwd en men wil enige klanten hierin mee laten delen dmv een scherpe actie.
Dat deze actie zijn eigen succes overstijgd, waarbij zelfs de veiligheid van klanten, omstanders en personeel niet gegarandeerd kan worden is duidelijk en iedere keer dat dit gebeurd is er gewoon 1 teveel.
Dat Vodafone hierbij maatregelen neemt om herhaling te voorkomen kan ik als ondernemer alleen maar toejuichen.
Dat mensen voor een paar honderd euro elkaar bijna de hersens in slaan, andere onheus bejegenen of bedreigen/ uitschelden is van den gekke.
Vodafone had de actie ook gewoon in zijn geheel terug kunnen trekken om alle bovengenoemde punten.
Zit hier m.i. een kosten/baten analyse aan? Ja natuurlijk. Staat deze onder druk? niet belangrijk.
Heb je recht op de actie zoals die ooit eens bedoeld is? Nee, dit is een geste en staat nergens in de algemene voorwaarden dat je recht op actie's hebt.

De teleurstelling begrijp ik wel maar ik zie het zo:
Je kiest voor een product op basis van prijs/kwaliteit, indien je een product alleen maar op prijs koopt ben je in mijn ogen nooit een waardevolle aanvulling in iedere klantenbase.

Ik kies voor Vodafone voor inhoud van het contract en de voorwaarden en kosten in het buitenland.
Waar kan ik direct bij een provider die ook nog winkels (dus aanspreekpunten heeft) exploiteert voor €49 onbeperkt bellen.
Dat mensen hun contract opzeggen of dreigen naar de concurrent te lopen is prima, maar dan gaat het alleen om prijs en niet om kwaliteit.
Iedere klant die zo denkt is in mijn ogen geen waardevolle klant, over 2 jaar loop je de deur uit en heb je alleen geld gekost.
12x 50% is nog steeds zo'n €300 korting op een red abonnement, vergelijkbare providers hebben dat niet.
Binnenkort openen twee winkels hun deuren hier in de buurt, als ik dit zo lees vraag ik me zelfs af of ik uberhaupt wel in dat gekkenhuis wil delen en niet gewoon mijn abbonnement eerder of later ga verlengen.
Ondanks dat €300 veel geld is zou het mij dit soort taferelen niet eens waard zijn, ik bespaar al genoeg met de scherpe tarieven die Vodafone hanteert.

Stop met huilen en wees blij dat je na uren wachten toch nog €300 hebt uitgespaard.
alle opmerkingen over onbetrouwbaar, slechte communicatie, marketing, giswerk maakt mij de pis niet lauw.
Geniet van wat Vodafone nog wel te bieden heeft, ze hoeven het niet te doen.

RELATIVEER

Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Leuk verhaal sodali en er zit zeker een kern van waarheid in. Maar je bent zelf ondernemer zeg je...als je zoiets uithaalt wat Vodafone hier doet en je bent geen hele grote spelers dan kun je gewoon opdoeken.

En jouw argument over prijs/kwaliteit is ook niet aan mij besteed. Ik ben ooit klant geweest van Vodafone, overgestapt op een concurrent vanwege het product, niet de prijs of kwaliteit en was nu bereid na 7 jaar terug te keren als klant. Maar zo gaat dat niet gebeuren natuurlijk.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen!

Ik vind het echt super jammer om te zien dat de sfeer nu zo is omgeslagen en dat wij als moderators beschuldigd worden van liegen en dergelijke. Zoals ik een paar dagen terug aangegeven heb, delen we nieuwe informatie als we die hebben, direct op het forum. Op dat moment wisten wij ook niet dat er iets zou veranderen en zijn onze uitspraken echt niet bedoeld om jullie te misleiden. Wij gingen er ook vanuit dat alles door zou gaan als gepland.

Of het om het geld ging kan ik helaas niet zeggen. Hier heeft het management mij en mijn moderator collega's niet over ingelicht en daar gaan wij dus niet over in discussie. De enige reden om de actie te verlagen, zoals aan ons is medegedeeld is ivm de veiligheid. Jullie hebben zelf ook allemaal de verhalen gelezen zoals die in diverse filialen zijn geweest. Er moest politie bij komen kijken. Ik kan me net als Bas voorstellen dat jullie nu inderdaad de dupe zijn van het slechte gedrag van andere mensen. Ik zou het inderdaad ook niet leuk gevonden hebben. Maar om eerlijk te zijn, als ik klant was geweest zou ik het niet aangedurfd hebben om het te proberen, bang dat het uit de hand zou lopen. We weten allemaal hoe het toen in Haren gegaan is, dat begon ook als een feestje 😞

Iedereen zal zijn eigen redenen hebben om wel of niet te verlengen of klant te worden. Uiteindelijk is de beslissing of de actie mooi genoeg is aan jullie zelf, daar hebben wij niets op te zeggen natuurlijk. Vergelijk het met andere bedrijven en kom tot je eigen conclusies of je het waard vindt.
uppel018

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Even voor mijnheer Sodali (die waarschijnlijk elke maand de tekst VODAFONE bovenaan zijn loonstrookje heeft staan): Jullie Vodafone hanteert altijd een korting van 6 maanden bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Met de openingsactie van Jullie (doe ik het weer) Vodafone kreeg je dus 18 maanden extra korting bij welke volstaat als een super-actie waarbij je héél veel mensen werkelijk super blij maakt in deze niet al te beste economische tijden. Wanneer je dan ineens van 18 maanden naar 6 maanden extra korting terug valt is het verschil veel te extreem en moeten er vele afhaken omdat ze dit abonnement alsnog niet kunnen betalen en/of de moeite niet meer loont om ervoor af te reizen naar een Vodafone filiaal.

Ook is Vodafone (nu wel in één keer goed) zo marketing slim geweest om deze actie voor de hele periode, voor alle filialen en met alvast de openingsdatums erbij aan te kondigen. Zo weet je van te voren dat je half Nederland gek krijgt en zal zorgen voor de nodige commotie en publiciteit.

Dit kan dan ook niet anders dan zijn dan VOORBEDACHTE RADE!

Het zou mij ook niets verbazen dat de wijzigingsdatum van 17 mei al lang van tevoren is gepland en de hele actie voor de buitenwereld impulsief moet lijken maar het zeker niet is! Vodafone is namelijk geen kleine jongen en er zullen hier van tevoren genoeg marketing-medewerkers (met leaseauto’s die amper in een parkeervak passen) over nagedacht en tot in detail hebben uitgedokterd.

Wanneer Vodafone openingen van de filialen in etappes had aankondigt (zoals per twee filialen gelijktijdig), hadden de acties zonder enige commotie tussentijds gewijzigd kunnen worden. Echter zou dit er niet voor zorgen dat de naam Vodafone-Red in de media en op internet vele 100 duizenden keren is genoemd. Neee… beter veel mensen teleur stellen en net doen alsof ze deze commotie hadden verwacht.

Beste Mijnheer Sodali, vergeet niet dat niet iedereen zelfstandig ondernemer is met bijvoorbeeld een dure leaseauto onder hun kont (toevallig Vodafone-franchise?). De meeste van ons moeten echt hard werken voor hun geld en elke Euro een paar keer omdraaien voordat ze hem kunnen uitgeven. Logisch dat juist hun op zijn zachts gezegd niet blij zijn wanneer de actie van 100% terugvalt naar slechts 33% korting!

Doe mij een plezier en laat iedereen in zijn waarde! Doe ik dat in het vervolg ook weer bij U!
NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Beste Soladi, of te wel Pascal de Jong (volgens uw profiel).

Heel mooi verhaal allemaal, en u doet uw overkomen als een tevreden klant.
Maar als ik heel even ga zoeken op uw naam kom ik uit op de volgende pagina: http://nl.linkedin.com/pub/pascal-de-jong/35/6a1/713
Mmm, toeval of niet niet? Een manager bij Vodafone die zijn product probeert te verdedigen. Zou heel goed kunnen.

U heeft ook zeker wel een punt dat Vodafone ten alle tijden het recht heeft om dit aan te passen maar klantvriendelijk is het alles behalve, zeker nadat men vertelt is dat ze beter kunnen wachten tot een actie bij hun in de buurt.

Uw mooie zin "ik bespaar al genoeg met de scherpe tarieven die Vodafone hanteert."
Scherpe tarieven? Ik zou uw ogenkleppen even afzetten en toch is kijken naar de concurentie. Vodafone is namelijk helemaal niet goedkoop. De meeste mensen willen minimaal 1GB aan data en hebben aan 150/200 belminuten meer dan zat. Maar als men 1GB of meer wilt moeten deze verplicht een onbeperkt bellen abonnement nemen voor de hoofdprijs en nog fors bijbetalen voor een nieuwe smartphone.

Maar goed, ontopic: Ik hoop dat ze de actie nog gaan aanpassen naar minimaal 25% korting over 2 jaar. Wellicht dat ik dan nog geïnteresseerd ben. Heb namelijk geen zin om in het 2de jaar een gigantisch maandbedrag kwijt te zijn, en denk velen met mij.
uppel018

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Tjeetje Pascal (en daarmee Vodafone),
WAT VALLEN JULLIE DOOR DE MAND!!!

Succes Pascal en met een beetje geluk wordt je misschien de manager van de maand. Ik ga voor je duimen!

GOOD WORK BART (NeonovA)!
PeterWever

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De openingsactie is dan eigenlijk helemaal niet meer bijzonder.
Toch jammer dat het zo wordt aangepast. En vreemd dat een bedrijf als Vodafone een dergelijke actie verkeerd inschat en niet goed kan laten verlopen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic