Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Dorien89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik hoop dat mensen het uitgebreid gaan delen dat vodafone de actie aangepast heeft, om mensen te behoeden voor de teleurstelling in de winkel....
Want ik geloof nooit dat iedereen dit topic leest idd, en ik zou me toch een partij pissig zijn (zoals hierboven ook genoemd) als ik er voor zou zijn gaan rijden en er dan terplekke achterkomen. Dat kan met het verkeerde publiek ook nog wel eens een goede rel geven...
Sjepwa

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hmmm, jammer.

Ook ik zat geduldig te wachten op de actie in Winschoten. Mooi moment om over te stappen dacht ik. Ik heb daarom 3 maanden abonnement bij t-mobile afgekocht ter waarde van ongeveer €100,- (moet je ook in ieder geval een maand van tevoren regelen...).

Daarnaast ook meteen SignaalPlus aangeschaft voor €85,- (ervaring leert, door een zakelijk abonnement van Vodafone, dat het bereik in ons huis niet geweldig is). 2 vliegen in 1 klap dus; meteen uitstekende ontvangst voor zowel mijn huidige zakelijke nummer als het toekomstige privé abonnement.

Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje teleurgesteld door de beperking van de actie. En dan ben ik het er helemaal mee eens dat mijn acties voor eigen risico en rekening zijn geweest. Mijn teleurstelling komt echter volledig voort uit de oplossing waarvoor nu gekozen is. Vanuit marketing perspectief is dit nogal onhandig.

Alsnog te kiezen voor een alternatieve oplossing zou jullie niet schaden maar juist kunnen versterken als merk. Ik heb sinds de aankondiging van de wijziging al een paar goede ideeën voorbij zien komen. Gelukkig duurt het nog vijf volle dagen voordat het volgende filiaal opent en is er nog tijd voor een creatieve oplossing.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
BasT schreef:
@lierooi: Waarom zou ik afstand nemen van deze beslissing? We werken hier allemaal voor hetzelfde bedrijf.

@BassieBaas: ik vind het jammer om te horen dat je bij ons weg gaat. Ik ben het ook niet met je eens dat de goedkoopste zijn het enige is dat telt. True, in dit geval overschaduwt het negatieve helaas de leuke kanten van deze actie en er valt iets te leren. Dat ontken ik zeker niet. Maar de dingen die je jarenlang een tevreden klant maakten zijn toch niet ineens verdwenen omdat een korting minder lang geworden is dan hij was?
BasT
Dit is natuurlijk een naief antwoord van je.

Vodafone is verre van scherp met zijn prijzen sinds de invoering van de Red abonnementen. Jullie draaien graag om de hete brij heen en ook in het "wat vind je van Red topic" wordt niet ingegaan op de prijsstelling, maar als iemand later een ander vraagje post, dan wordt er wel gelijk gereageerd.

Het telefoonkartel van Nederland verhoogt weer na elkaar de prijzen en de consument is de klos. Deze sector is rot als een brutowinst van 26% per kwartaal (T-Mobile) in deze economische tijden al als te min wordt gezien. Jullie klanten staan er een stuk slechter voor dan de bedrijven. Dus groot was de opluchting van deze acties. Ik ben gelukkig al geweest, maar het is erg rot voor de mensen die bijvoorbeeld bij de eerste dag van Kampen zijn weggejaagd onder het motto: 'er volgen nog veeel meer acties!!' Nou niet dus. Het is bijna knap hoe jullie het voor elkaar krijgen om van reclame, anti-reclame te maken.

FYI, tot voor kort was het eerste jaar 50% korting standaard bij Vodafone. Dus deze openingsactie is niets anders dan een standaard pre-Red actie. Nothing to see, move along dus.

[aluhoedje]
Was deze pauzeweek altijd al bedoelt om de actie aan te passen? Hemelvaart was geen probleem om die actie te houden, dus ik geloof niet dat de meivakantie een reden was...
[/aluhoedje]
FreaZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Zojuist dit nieuws vernomen en ik wist niet wat ik zag. Echt waar. On-ge-lo-fe-lijk.

Ik heb niet eens meer zin om uitgebreid mijn mening hier neer te plempen. Jullie zullen er toch niet iets mee doen, dus zonde van mijn tijd. Wat ik wel even kwijt wil is dit:


Vele mensen hebben zich gedurende de acties voor de winkels verzameld, er waren zelfs die-hards die de hele nacht voor de winkel hebben doorgebracht! Aangezien op=op geldt, leidde dit niet alleen tot vele teleurgestelde klanten die tevergeefs gewacht hadden, maar ook enkele keren tot kleine ongeregeldheden rond openingstijden waarbij de politie moest ingrijpen. Dat is uiteraard niet de bedoeling, we willen graag de veiligheid van zowel jullie als het winkelpersoneel kunnen waarborgen.


Wat hadden jullie verwacht? Dat geen kip kwam opdagen? Of alleen Henk en Ingrid uit de buurt? Mijn god, behandel je klanten eens als weldenkende mensen en niet als goed gelovige onbenullen.


  • Je maakt er zelf op = op van
  • Je zorgt zelf voor geen enkele voorbereiding
  • Je maakt wel voluit reclame hiervoor
  • Je weigert adviezen over de opzet over te nemen

Jullie hebben werkelijk alles zelf in de hand gehad. Dat nu vanuit winstoogmerk de actie is 'heroverwogen' (was denk ik altijd al de bedoeling geweest, maar goed) heeft niks met die zogenaamde ongeregeldheden te maken. Dit heeft puur met jullie portemonnee te maken. Prachtig om te zien dat Vodafone de ballen heeft om zo'n dikke vinger naar al die mensen op te steken die ze in de voorbije weken helemaal lekker hebben gemaakt.

Jullie hebben het al vaker gehoord, maar dit is een enorme Vodafail. Je zou dit beleid moeten verdedigen zeg... sodeju... ik heb met jullie te doen.

edit:

Je zou toch bijna Vodafone aansprakelijk willen gaan stellen voor de schade die je door deze verandering nu lijdt. Je krijgt een toezegging dat deze actie in filiaal X komt en dat je dus niet persé naar Den Haag o.i.d. hoeft te gaan. Vervolgens koop je je abonnement af zoals hierboven al door iemand is gesteld en dan nu dit...
snoop

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik val hier van mijn stoel. Ongelofelijk! Ik wacht al weken totdat de actie in een winkel op een voor mij geschikte locatie zou worden gehouden en nu wordt alles ineens veranderd.

Dit kunnen jullie echt niet maken. Te belachelijk voor woorden, net zoals jullie RED abbo's. De actie was wat dat betreft nog niet eens zó denderend aangezien een twee jarig abonnement á 30 euro per maand (+ gratis high end toestel) twee jaar geleden nog heel normaal was.

Jullie zijn in mij, en zo te lezen vele andere mensen, een potentiële klant kwijtgeraakt.

Spekkoek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
BasT schreef:

@BassieBaas: ik vind het jammer om te horen dat je bij ons weg gaat. Ik ben het ook niet met je eens dat de goedkoopste zijn het enige is dat telt. True, in dit geval overschaduwt het negatieve helaas de leuke kanten van deze actie en er valt iets te leren. Dat ontken ik zeker niet. Maar de dingen die je jarenlang een tevreden klant maakten zijn toch niet ineens verdwenen omdat een korting minder lang geworden is dan hij was?
Die laatste zin geeft maar weereens aan dat je maar oppervlakkig blijft posten zonder dat je dieper op bepaalde argumentatie van de gemiddelde poster ingaat. Je had het eerder over het feit dat medewerkers om 3 uur al aanwezig moeten zijn incl. security. Kom op zeg, dat is toch inherent aan de meeste acties waar er wordt gestunt met artikelen? De Media Markt gaat ook weleens om 0:00 's nachts open als de nieuwste Playstation of XBox in de verkoop gaat. Je beredeneert alleen vanuit je eigen bedrijf, maar vergeet gemakshalve de (potentiële) klant die in veel gevallen een werkdag opoffert, het halve land doorreist en uren in de rij gaat staan.

Je inleven in de klant is ook een kwaliteit en een jarenlange tevreden klant zal ook zelf bepalen wanneer hij niet meer tevreden is. In de tijden dat hij tevreden was, prezen jullie jezelf niet uit de markt met exorbitante abonnementsprijzen of lieten jullie niet de zogenaamde 'midden-abonnees' (pakweg 150/200 belminuten en 1 gig internet) in de steek. Het feit dat dan tussentijd de spelregels van het spel worden veranderd is dan de druppel. Ik las hier net van iemand die in Utrecht was en het voorbeeld aanhalen dat je achteraf nog aan de actie kon meedoen, weet je nog dat ik je daar een PM over stuurde? Vakkundig het financiële verhaal telkens maar blijven ontwijken en stellen dat een beloofde korting minder lang is geworden je niet een minder tevreden klant hoeft te maken, dat is wederom heel naïef (of juist niet) geredeneerd.
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Er zijn al mensen die een facebookpagina opgericht hebben tegen dit besluit.

http://www.facebook.com/WijWillenDeKortingTerug
NeonovA

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Dit ga je toch echt niet menen? Alvast alles geregeld zodat ik bij een actie kon zijn, hoor je dit.
Echt belachelijk! Denk dat ze hiermee de actie wel meteen kunnen stopzetten. Er zullen er maar HEEL weinig zijn die nu nog van de "actie" (als je het nu nog een actie kan noemen) gebruik gaan maken. Niemand heeft zin om in het 2de jaar de volle mep te gaan betalen, zeker niet meer na eerst lekker te zijn gemaakt met 24 maanden 50% korting.
LMG

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zelf denk ik dat VF nog wel terug zal komen hierop als dit belachelijk veel negatieve aandacht krijgt. M.n. door hetgeen wat er straks gaat gebeuren in de winkels als klanten na het afsluiten van de abbo erachter komen dat ze helemaal geen 24 maanden korting hebben gekregen.
zynex

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal mijn bericht nog eens een keer sturen, want ik word gewoon totaal genegeerd. Vodafone winkels bereiken is onmogelijk en niemand blijkt iets te weten over de voorraad status.

Mijn vorige bericht:
Kan iemand vertellen over er twee 16gb iphone 5's in Capelle op voorraad zijn voor morgen? Ik heb een sms gekregen dat mijn nummerbehoud is goedgekeurd en ik zou de telefoon dus moeten kunnen ophalen als ik het goed begrijp. Ik heb dit samen met een vriend gedaan en wil daarom graag morgen naar Capelle reizen, maar dit kost voor ons redelijk wat benzine/tijd. Het zou dus nogal een teleurstelling zijn als deze toestellen niet op voorraad zijn.

Ik heb geen sms gekregen dat de telefoon opgehaald kan worden. Enkel dat nummerbehoud is goedgekeurd, maar dat is voldoende volgens mij. Ik zit al twee weken te wachten. Kom op zeg....
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Zynex: de toestellen die in Kampen, Emmeloord, Capelle en Den Haag met nummerbehoud zijn besteld zijn met simkaart en contract apart gelegd. Je wordt gebeld als je nummerbehoud is goedgekeurd maar dat kan behoorlijk langer duren vanwege het grote aantal klanten dat door weinig winkelcollega's moet worden teruggebeld. Maar je toestel hoort dus gewoon netjes voor je klaar te liggen.
Replayer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Blij gemaakt met een dooie mus. Hopa weer een klant pleite.
Doel is bereikt -> genoeg klanten binnen gehaald en de rest kan stikken.
Lang leve de belazer acties!
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Zou je op mijn laatste post willen reageren Bas? Bedankt
zynex

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is nu al meer dan twee weken geleden. Je gaat me niet vertellen dat ze nu nog niet klaar zijn. De meeste mensen hadden ook geen nummerbehoud. Moet ik nu dus nog wachten op een telefoontje (dat nooit komt) omdat een telefoon winkel tegenwoordig niet meer gebeld kan worden.? Ik heb wel al een sms gehad dat het nummerbehoud is goedgekeurd maar daar staat niks in over het ophalen. Graag snel reactie anders rijd ik morgenvroeg aan.
Replayer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Geef me 1 goede reden om gebruik te maken van deze actie als t-mobile dezelfde actie heeft. En deze kan ik gewoon online afsluiten. Scheelt me benzinekosten plus wachttijden en kan gewoon uitslapen!
bassieh

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Toen ik dit zag heb ik mezelf even geknepen, want het leek namelijk verdomd veel op een hele slechte droom.
Maar tot mijn grote spijt bleek het realiteit, dat zo'n groot merk/bedrijf als Vodafone zo slecht met z'n (potentiele) klanten omgaat en hun naam zo erg beschadigen daar kan ik echt niet bij.

Er zijn zoveel mensen die heel erg uitgekeken hebben naar de actie in hun buurt (waaronder ik) zodat ze gebruik konden maken van een super actie. Toevallig of niet maar vanmiddag had ik Hi nog aan de lijn om informatie op te vragen om m'n abonnement af te kopen voor deze top actie, omdat ik nog niet zeker wist of ik naar Huizen of Harderwijk zou gaan nog even gewacht met opzeggen. Ik ben achteraf blij dat ik dat gedaan heb want stel je voor dat je je abonnement al afgekocht hebt, dan voel je je nog meer gepakt dan dat ik en met mij velen zich al voelen.

Zoals al eerder aangegeven hebben jullie waarschijnlijk genoeg reclame gemaakt met de actie en vonden jullie het wel mooi geweest, maar als je ergens aan begint moet je het afmaken. Want om nu de actie op deze manier de actie de das om te doen is wel heel erg triest nietwaar?

Ik ga dit forum zeker in de gaten houden en wens Vodafone nog veel succes in de toekomst, maar dat zal vast wel goedkomen met jullie smerige spelletjes.
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Beetje jammer dat mijn vraag genegeerd wordt
Achillias

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Het is te schandalig voor woorden dat met zo'n slap excuus een actie dermate gewijzigd wordt dat het eigenlijk geen actie genoemd mag worden. Vodafone zou als ze daadwerkelijk aan "goodwill" willen doen terug moeten komen op het genomen besluit. Dit is namelijk onacceptabel.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Lierooi; ik begrijp de keus die je gemaakt hebt. Ik hoop dat je echter begrijpt dat er niet veel is dat ik kan doen. Het terugdraaien van die afkoop is denk ik de beste suggestie die ik kan aandragen.

Door de enorme populariteit was dat voor veel mensen niet mogelijk, dat was deel van de afweging bij het veranderen van de actie. De tijd, energie en in sommige gevallen het geld dat mensen verkozen hebben in te zetten is een teken van hoe aantrekkelijk de actie was.

Blijkens de reacties hier op het forum en elders is bij iedereen altijd duidelijk geweest dat proberen een actie-abonnement te bemachtigen door de enorme populariteit een poging was, geen garantie. Omdat die garantie nooit gegeven is, is het ook niet aan ons om die inzet te compenseren. Of er wellicht een gebaar vanuit Vodafone gemaakt wordt, daar durf ik niet over te speculeren maar reken in ieder geval niet op een geldelijke vergoeding of op alsnog een aanpassing van de actie.
mirp

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik was van plan om met 9 vrienden naar Winterswijk te gaan Donderdag.
Na deze onzin maar besloten om mijn contract bij Vodafone op te zeggen, KPN is vast blij dat ik overstap naar hun en kunnen mij ook wel een abbo aan bieden van ongeveer 50euro per maand met een iPhone 5. ((12x32)+(12x64):24=ongeveer €50,-)
Erg teleurstellend besluit van Vodafone dit. Het lijkt meer op een klantewerving.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic