Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
behtjes schreef:
Na de komende openingsactie passen ze het toch weer aan, er komt geen hond meer op af. Daarnaast was vroeger 12 maanden 50% korting normaal....
Dat klopt ja, mijn huidige abbo heb ik ook 12 of 6 maanden 50% gehad...dat was eigenlijk altijd zo...waar is dat gebleven? XD
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Perfect life, perfect deals!
(... en hoe Vodafone imagoschade oploopt door klanten in de kou te laten staan.)



De details kennen we ondertussen allemaal, maar kort door de bocht komt het er op neer dat heel veel mensen teleurgesteld zijn. Vodafone heeft besloten om de klanten goed te verwennen. Zowel bestaande klanten als nieuwe klanten konden een keer tegen een mooi ouderwets guldentarief nog eens genieten van een abonnement. En jawel, op het beste netwerk van Nederland! Waarom ook niet?

Make the most of now! (Voor Vodafone tenminste)
Omdat Vodafone heel andere plannen heeft gehad met de "stunt"-actie. Dat hadden de klanten toch ook door kunnen hebben? Natuurlijk kunnen ze wél iedereen helpen. En wél iedereen blij maken met een mooie actie. Maar het ging ergens anders om. Het gaat allemaal om reclame. Vodafone heeft haar nieuwe RED abonnementen (met tegenvallende verkopen!) eens goed in het zonnetje willen zetten. Dat is gelukt. En hoe! Vodafone heeft willens en wetens bewust een actie opgesteld waarbij de abonnementskosten dusdanig laag waren, dat ze hier geen winst op konden maken. Eigenlijk betaal je voor de telefoon en krijg je praktisch gratis een abonnement erbij. Deal or no deal? Deal!

Dit heeft voor Vodafone geen windeieren gelegd. Misschien verdienen ze voor een keertje niks aan de actie, maar ze krijgen publiciteit op het internet (maar dan 55.000 paginaviews bij elkaar opgeteld op tientallen fora!), ze komen in het nieuws en mensen praten over Vodafone als nooit tevoren!

En daarmee heeft Vodafone haar doel bereikt. RECLAME. Punt.

De Vodafone directie heeft vervolgens eens goed achter haar oren gekrabt, met winst in het vooruitzicht. Niet door af te wachten (want na 2 jaar worden de afgesloten contracten dubbel zo duur!). Nee. Ze hebben een mooie rekensom gemaakt. "Wat zou er gebeuren als de actie een stuk duurder werd? Dan blijven natuurlijk veel mensen weg. Maar er zijn toch nog genoeg mensen die wél komen. En we kunnen de actie dan alsnog geslaagd noemen!" Misselijkmakend.


Het voordeel nadeel op een rijtje
Voor de echte rekenwonders onderstaand een lijstje met de eerdere kosten en de nieuwe kosten.

Bij de oorspronkelijke actie kreeg je een iPhone 5 16GB met RED voor totaal €798. (33,25 per maand)
Bij de oorspronkelijke actie kreeg je een iPhone 5 16GB met RED SUPER voor totaal €930. (38,75 per maand)

Bij de nieuwe actie krijg je een iPhone 5 16GB met RED voor totaal €1092. (45,50 per maand)
Bij de nieuwe actie krijg je een iPhone 5 16GB met RED Super voor totaal €1290. (53,75 per maand)

Dus je bent nu €294 duurder uit bij een RED variant. (12,25 per maand meer!)
Dus je bent nu €360 duurder uit bij een RED Super variant. (15 per maand meer!)


Vodafone: "How are you?" ("No seriously!")
Het heeft even geduurd voordat ik mijn reactie op het verloop van deze "openingsstuntactie" wou geven.
Ik ben boos op Vodafone. Heel erg boos. Dat het zó slecht met haar klanten om gaat.
Maar ik besef ook dat Vodafone toch niet naar ons gaat luisteren. Alle goede adviezen zijn gewoon in de wind geslagen. Hoe we ons als bestaande en potentiële klanten voelen? Ik denk genaaid. Genomen. En we zijn het spuugzat. Vodafone leert het toch niet.

Het enige waar Vodafone blijkbaar gevoelig voor is, is winst. Pure winstbejag. Deze "openingsstuntactie" is daarmee een afgang geworden voor iedere consument. En dit beeld zal bij veel mensen voor lange tijd in hun geheugen blijven hangen.

Ik heb na vele uren lezen op forums een goed beeld gevormd van de actie. Ik heb ook adviezen gegeven, waardoor de actie absoluut HET succes van 2013 kon worden. Vodafone had de potentie om dit te bereiken. En nu blijkt dat ze het niet aandurven. En wij zijn gedupeerd hierdoor. Vodafone stel ons niet teleur en kom terug op deze idiote beslissing!

Ik maak in ieder geval de volgende belofte. En ik hoop met mij velen. Als het niet wordt opgelost, zoals het hoort (gewoon de 24 maanden 50% korting).... Nooit, maar dan ook echt NOOIT meer Vodafone. Wij zijn het spuugzat.


Youp.


Twitter door als je het eens bent! #Faal #Actie@VodafoneNL
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@lierooi: Waarom zou ik afstand nemen van deze beslissing? We werken hier allemaal voor hetzelfde bedrijf.

@BassieBaas: ik vind het jammer om te horen dat je bij ons weg gaat. Ik ben het ook niet met je eens dat de goedkoopste zijn het enige is dat telt. True, in dit geval overschaduwt het negatieve helaas de leuke kanten van deze actie en er valt iets te leren. Dat ontken ik zeker niet. Maar de dingen die je jarenlang een tevreden klant maakten zijn toch niet ineens verdwenen omdat een korting minder lang geworden is dan hij was?
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@BasT

Afspraak is afspraak. Mensen hebben hier tijd en geld in gestoken.
- Vrij genomen
- Veel gelezen
- Veel reclame gemaakt richting andere mensen

Ik heb zelfs reclame gemaakt richting mijn klanten. Mag nu een mailing de deur uit gooien hoe hard deze actie gefaald heeft. Ik heb geen goede woorden meer over voor Vodafone. Van top naar flop.
TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Het voordeel nadeel op een rijtje
Voor de echte rekenwonders onderstaand een lijstje met de eerdere kosten en de nieuwe kosten.

Bij de oorspronkelijke actie kreeg je een iPhone 5 16GB met RED voor totaal €798. (33,25 per maand)
Bij de oorspronkelijke actie kreeg je een iPhone 5 16GB met RED SUPER voor totaal €930. (38,75 per maand)

Bij de nieuwe actie krijg je een iPhone 5 16GB met RED voor totaal €1092. (45,50 per maand)
Bij de nieuwe actie krijg je een iPhone 5 16GB met RED Super voor totaal €1290. (53,75 per maand)

Dus je bent nu €294 duurder uit bij een RED variant. (12,25 per maand meer!)
Dus je bent nu €360 duurder uit bij een RED Super variant. (15 per maand meer!)
Was het maar zo. Totaal van iPhone 5 met RED is namelijk €1197,- (33.25 * 12 + 33.25 * 2 * 12)
en van RED Super totaal €1395,- (38.75 * 12 + 38.75 * 2 *12)

EDIT: Deze prijzen kloppen inderdaad

Prachtige post, chapeau!
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@TheMax

Bedankt, tweet en deel op Facebook. Dat werkt beter dan hier klagen.... helaas :@

Met betrekking tot de tarieven:
Je moet ook rekening houden met de aansluitkosten en de aangepaste tarieven. De bedragen kloppen!

Edit: dit geldt voor een nieuwe aansluiting. Bij de verlenging kun je -€30 doen, maar moet je volgens mij wel +€50 doen op het totaalbedrag!

Bedankt voor de tip, aangepast in post. Shared met een "paar" vrienden doet al meer dan ik dacht!

Bron: Vodafone.nl

Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Digitalfix schreef:
@BasT

Afspraak is afspraak. Mensen hebben hier tijd en geld in gestoken.
- Vrij genomen
- Veel gelezen
- Veel reclame gemaakt richting andere mensen

Ik heb zelfs reclame gemaakt richting mijn klanten. Mag nu een mailing de deur uit gooien hoe hard deze actie gefaald heeft. Ik heb geen goede woorden meer over voor Vodafone. Van top naar flop.
Ik wil toch even ingaan op je vorige bericht.

Teleurstelling snap ik. Dat je ons nu beschuldigt van kwade opzet vind ik echter zéér onterecht. Het is nooit onze bedoeling geweest iemand te misleiden en als je dit zo voelt spijt me dat.

Dat maakt het echter geen feit.

Ook je bericht over een mailing naar klanten begrijp ik niet. Hierover heb ik je een PM gestuurd.
TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Digitalfix schreef:
@TheMax
Je moet ook rekening houden met de aansluitkosten en de aangepaste tarieven. De bedragen kloppen!

Bron: Vodafone.nl

Ah daar had ik even niet bij stilgestaan, excuus. Dan nog wel even iets, want twitter@vodafone heeft niet zoveel zin,@vodafoneNL is beter !
Anonique

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als trouwe Vodafone klant voel ik me, en met mij vele, behoorlijk te kakken gezet. Na veel mond op mond reclame gemaakt te hebben voor deze actie was het plan om met een groep van 15 vrienden af te reizen naar Ridderkerk om er een feestje van te gaan maken.

Nu moet ik aan al mijn enthousaiste vrienden gaan vertellen dat Vodafone besloten heeft de actie flink minder aantrekelijk te maken.

Wat mij nog het meeste steekt aan dit verhaal is dat ik als klant alleen maar tijd kwijt geweest ben aan dit wanbeleid van Vodafone. Dit terwijl Vodafone hier wel een flinke berg naamsbekendheid en reclame aan over heeft gehouden.

Ik moedig een ieder op dit forum dan ook aan om maar eens flink de waarheid te vertellen over Vodafone alwaar hij maar kan (Facebook, Twitter, vriendenkring etc.). Misschien kunnen we gezamenlijk Vodafone op deze manier aan het verstand brengen dat het ongehoord is om zo om te springen met je trouwe klanten!

Overigens moedig ik iedereen ook aan blijk van zijn teleurstelling te geven op de facebook pagina van Vodafone NL (https://www.facebook.com/VodafoneNL)!
Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Mooi verwoord allemaal Digitalfix, sta er helemaal achter. Of het opzet is betwijfel ik wel, maar dat het om geld gaat lijkt mij wel vrij plausibel. Heb veel positieve geluiden gehoord uit bijv. Emmeloord en Rotterdam, dat het gezellig en feestelijk kan is dus bewezen.

Ik keek er naar uit om volgende week gezellig voor de deur te wachten en de opening te vieren (zou ook voor het eerst particuliere Vodafone klant worden), maar nu trek ik m'n portemonnee absoluut niet meer. Ten eerste omdat de abonnementen direct terug naar onbetaalbaar zijn gegaan en ten tweede omdat ik dit beleid niet slik. Dus ik word absoluut geen klant, tenzij het marketing/managementteam bijdraait en de actie in zijn originele vorm voortzet natuurlijk. 😉 Met een nummertje trekken, goede communicatie over de telefoonvoorraad en wat (al dan niet gratis) consumpties kan het nog steeds op alle locaties een feestje worden. Als jullie maar willen.
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
BasT schreef:
@lierooi: Waarom zou ik afstand nemen van deze beslissing? We werken hier allemaal voor hetzelfde bedrijf.

Jammer dat je alleen daar op reageert, de vraag die erbij gepost werd wordt weer in de wind geslagen. Betekent dat dat jullie iets proberen, of omdat je niet nog meer negatieve berichten naar de forumbezoekers wilt uitstralen?

Omdat je spreekt in de 'wij' vorm die multi interpretabel is dat weet ik. In dezen lijkt het me alsof je met 'we' de Smartphone crew bedoelt.

Hopelijk reageer je nu wel op beide 🙂
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ik ben overigens een ex-Vodafone klant die je na 6 jaar (laten we zeggen 600 euro per jaar) terug had kunnen veroveren. Daar lijkt het nu niet op uit te lopen 😞
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Lierooi, ik weet niet precies wat je van me wilt horen. De beslissing is genomen en zal niet worden teruggedraaid. Daar kan ik niks aan veranderen.
Sotam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mag ik het schandalig vinden dat de actie verandert is? Ik voel mij gewoon beet genomen, vooral omdat ik geen mogelijkheid heb om het hele land af te reizen om gebruik te kunnen maken van deze actie en ik netjes aan het wachten was op de actie in Winschoten.. maar nee, Vodafone heeft zijn publiciteit gehad en het kostte toch teveel, de winst zagen ze al dalen! Nee, ik vind dit erg jammer en een zeer kwalijk zaak! Gelukkig is mijn abbonement spoedig ten einde en zal ik zeker een andere provider opzoeken.. :@
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
BasT schreef:
Hoi Lierooi, ik weet niet precies wat je van me wilt horen. De beslissing is genomen en zal niet worden teruggedraaid. Daar kan ik niks aan veranderen.
Ik, en volgens mij een aantal tiental mensen vragen zich af of er geen rekening gehouden kan worden met de mensen die expres meedenkend gewacht hebben (ook op aanraden van jouw crew). Dat is geen oplossing maar een blijk van begrip.

In theorie zeg je mensen te wachten op acties bij hun in de buurt, men luistert en krijgt de deksel op de neus. Dit zijn geen duizenden mensen, dat zijn wij. De mensen die interactief met de moderators bezig zijn.

Het verhaal komt neer op: Kunnen wij op een teken van begrip rekenen of niet?
Dorien89

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Achja, ik ben blij dat ik mijn abbonement nog niet afgekocht heb...
Ik denk dat iedereen die al langer van de actie weet maar nog niet langs de winkel is gegaan zich genaaid voelt.
Ik ben al jarenlang klant van hi, en voor deze aanbieding wilde ik overstappen.
Ook ik heb al veel positieve mond op mond reclame gemaakt voor vodafone om deze actie, en ja, dit wordt nu toch omgezet in negatieve reclame. Want zoals al meerdere malen gezegd is, de uitgeklede vorm van deze actie is het gewoon niet meer waard. Sorry vodafone, jullie zijn in zijn totaliteit gewoon veel te duur, zelfs met 50% in de eerste 12 maanden.

En ja, ik maak nu dus ook negatieve reclame voor VF, en zal ook iedereen die ik ken nu afraden om klant te worden. Gewoon omdat de argumenten voor het uitkleden van de actie voor iedereens gevoel niet kloppen. Er wordt gezegd omtrend veiligheid etc, maar de bijsmaak is gewoon geld, geld, geld.
Mijn conclusie: erg jammer....
Digitalfix

Liefhebber
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Beste BasT,

Ik beschuldig jullie niet van kwade opzet. Echter beschuldig ik jullie wel van het uithalen van trucjes met de klant. Want de actie voortzetten met een beetje extra inspanning, zou geweldig hebben gewerkt.

Met betrekking tot de mailing. Ik heb een ICT bedrijf en ik heb de actie van Vodafone in het zonnetje gezet in de mailing. Nu kost het mij veel tijd en ik krijg zeer veel negatieve berichten terug van klanten die ik nu aan het teleurstellen ben. (Enkele klanten hadden zelfs vrij genomen!)

Ik heb je een PM teruggestuurd waarin ik dit verhaal uitgebreider uiteen heb gezet.
uppel018

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Mijn vrouw uren in de rij gestaan in Utrecht voor deze actie! Uiteindelijk na lang wachten gestaakt omdat de rij uiterst langzaam vooruit ging en nog lang zou duren. Ook moesten de kinderen worden opgehaald.

Paar dagen na de actieperiode even bij de winkel langs geweest, blijkt dat ze alle wachtenden in de rij hun naam en telefoonnummer hebben genoteerd zodat deze later alsnog van deze actie gebruik konden maken. Hoe kan dat nou... mijn vrouw zo lang in de rij gestaan en niemand die om haar naam en telefoonnummer gevraagd heeft!

Ze konden haar natuurlijk ook niet meer helpen in Utrecht, maar gaven ons het advies om later naar een andere "ACTIESTAD" te reizen om zo alsnog hiervan te profiteren.

Zo gezegd zo gedaan op zaterdag 11 mei wederom oppas geregeld en vertrokken naar Kampen met het idee om er gelijk maar een dagje uit van te maken. In het voetgangersgebied, lopend in de regen, werden we verrast door de vele wandelaars met rode Vodafone paraplu’s en draagtassen van Vodafone en wij werden we steeds enthousiaster!

Eenmaal bij de winkel geen rijen met wachtende mensen echter alleen maar personeelsleden buiten. SORRY, ACTIE IS AFGELOPEN! Afgelopen… toch vanavond pas? Blijkt dat alle mensen die tot 8.30 uur voor de winkel stonden een nummertje hebben gekregen, en iedereen die later zijn gekomen pech hebben onder het mom van UITVERKOCHT. Niet te geloven, 2e poging en alweer naast de pot gepiest! Ik gaf aan uit Utrecht te komen en nu helemaal voor niets! HAD IK MAAR HET FORUM OP DE VODAFONESITE MOETEN LEZEN, zei de medewerker! Sorry mijnheer, maar ik ken dit forum niet. Heb het dus niet gelezen en kan het dan ook niet weten! Sterker nog, stel dat ik het had geweten, was ik niet Jan L*l naar Kampen gekomen!

Natuurlijk ondanks al onze ellende konden ze niets meer voor ons betekenen, maar niet getreurd, ER KOMEN NOG EEN HELEBOEL ACTIESTEDEN!!!

Dat hadden wij natuurlijk al eerder gehoord, maar wijzer geworden van het bestaan van dit forum op vodafone.nl terug naar Utrecht, zonder Vodafone draagtas en zelfs geen Vodafone paraplu!

Nou… Als je dan thuis eens gaat lezen wat er allemaal op dit forum staat, blijken wij niet de enige te zijn die tot dit moment achter het net gevist hebben. Als je alles leest en met mijn eerdere ervaringen blijkt het beter om er maar heel vroeg bij te zijn. Zit niets anders op dan een 3e poging te plannen in de nachtelijke uren!

Tussen de wirwar van berichten blijken er ook een aantal die bang zijn dat Vodafone de actie tussentijds zal gaan wijzigen. Dat zal toch niet waar zijn! Elke dag maar even kijken en dan tot mijn schrik vandaag mijn hele dag verpest! In plaats van 24 maanden nu 12 maanden met 50% korting.

Een abonnement kost ons nu ineens 12 maal 32 Euro meer en dus ineens 384 Euro duurder! Mijn vrouw en ik moeten met deze verandering samen ineens 768 Euro meer betalen!

Beste Vodafone, Ik heb zo mijn bedenkingen waarom jullie deze actie wijzigen. Dat zijn volgens mij niet de redenen die jullie opgeven om deze actie zo te veranderen zodat vanaf nu ieder volgende er vele honderden Euro’s meer voor moeten betalen!

Ik zal het netjes door te schrijven dat ik het ERG VERVELEND vind voor heel vele gedupeerden, die net als ons al veel hadden geprobeerd om van jullie actie gebruik te maken en ondanks hun moeite het nu maar kunnen bekijken!

Ik blijf nog wel even op dit forum en denk dat er voorlopig genoeg te lezen zal zijn!

Sterkte.
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ja dorien89 daar zeg je wat...wij (mijn vriendin en ik) hebben wel ons abbo afgekocht voor deze actie...kostte ons beiden ruim €150 maarja met 24 maanden 50% korting halen we dat er wel uit. Een dag later dit bericht...
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
@BasT

Tuurlijk ben je het niet met me eens dat het om het goedkoopste gaat. Dat willen jullie niet geloven, waarom denk je dat er rijen worden gevormd de dag van te voren om 23:00? Omdat jullie de duurste zijn?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic