Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Openingsactie Vodafone Winkels - Voorwaarden, info en data

Hallo allemaal,

We hebben vandaag veel signalen ontvangen dat onze speciale actie bij de heropening van Vodafone winkels erg in de smaak valt. Er blijkt echter ook op een aantal vlakken onduidelijkheid te bestaan.

Met dit bericht willen we die onduidelijkheden graag wegnemen.

*17/05/2013: Actie is teruggebracht van 24 naar 12 maanden korting op het abonnementsgeld.

De voorwaarden:



  • Bij deze actie geldt: op = op.
    Let op: er is geen inschrijflijst voor toestellen die niet meer op voorraad zijn. Op is ook echt op dus ben er op tijd bij.
  • Deze actie geldt voor elk type toestel dat in de winkel op voorraad is
  • De actie geldt alleen in de aangegeven winkels op de aangegeven dagen.
    Reserveren is dan ook niet mogelijk. Reeds gemaakte reserveringen zijn niet geldig.
  • De actie geldt enkel voor Red en Red Super consumer abonnementen, dus niet voor zakelijke abonnementen.
  • Deze actie geldt zowel voor nieuwe aansluitingen als verlengingen.
  • Nummerbehoud is mogelijk mits het toestel op het moment van aanvraag op voorraad is.
  • Ruilen van de toestellen is met uitzondering van DOA* niet mogelijk bij deze speciale actie.
  • De deelnemende winkels en datums vind je hier in de volgende post.

Bij de winkels zijn diverse maatregelen genomen om de actie zo goed en ontspannen mogelijk te laten verlopen. Daarnaast zullen we jullie via dit topic informeren zodra de voorraad in de winkels op is. Zo voorkomen we dat je naar de winkel gaat terwijl er geen toestellen beschikbaar meer zijn die dag.

Mocht dat nou het geval zijn en je toch nog graag gebruik willen maken van deze actie: vergeet niet, er zijn vele deelnemende winkels en bij elke winkel loopt de actie een aantal dagen. Nieuwe dag, nieuwe kansen.
2.006 Reacties 2.006
TheMax

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
BasT schreef:
Klopt, we waren ook enthousiast over het feit dat veel mensen er samen met ons wel iets leuks van wilden en konden maken. Deze beslissing is echt niet licht genomen want ook wij wisten natuurlijk dat jullie hier niet blij van zouden worden.

12 maanden korting blijft volgens mij nog steeds een erg leuke korting, ookal is het niet meer de top-korting die het eerst was.
Ik hoop dat we daar toch nog genoeg mensen blij mee kunnen maken.
Maar het komt er dus op neer dat mensen die braaf gewacht hebben, niet bijgedragen aan de drukte bij andere winkels en (voor velen) zelfs meegedacht hebben met iedereen die wel naar de eerdere acties gingen over oplossingen e.d., nu een dikke vinger (excusez le mot) krijgen?
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Nou, je hebt in ieder geval geen dranghekken meer nodig. Leuk openingsfeestje, als je vrienden niet komen. 😛

Het is bijna knap hoe jullie telkens averechtse dingen doen. Of is dit ingegeven door de abonnementsverhogingen van T-Mobile? Dat jullie niet zo nodig meer hoeven?
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Bas,

Dat 'wij' hier niet blij mee zijn is inderdaad jammer als je een actie aanpast. Maar nog mee te leven. Wat het oneerlijk maakt is dat jij en andere moderators zoals jij hebben toegezegd dat we gerust konden wachten op een filiaal in de buurt.

Nogmaals: als het vóór Maarssen en Utrecht al aangepast was; jammer maar helaas. Maar nu wacht ik op Winterswijk, neem ik er vrij voor met mijn vrienden, lenen we klapstoeltjes om buiten te bivakkeren en dán hoor je "we verlagen de actie"

Daar gaan jullie mijns inziens de fout in, en dat is wat de mensen gier tegen de borst stuit. Snap je dat?
EB

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe je het ook wend of keert het blijft een nare streek om de actie aan te passen gedurende de actie periode.
Als Vodafone deze drukte niet voorzien had zijn het een echt een ontzettend stelletje stumperds, met name marketing en management.
Zelfs voor bestaande klanten doen ze niets.
€4 korting p/m... Kom op zeg, dan betaal ik nog steeds 2 keer zo veel als wat ik nu betaal.
Hopelijk realiseert VF zich ook wat voor ellende dit bij de winkels (en naburige winkels) te weeg gaat brengen.
Enige voordeel wat ik er nu in zie is dat ik niet midden in de nacht voor de winkel hoef te gaan wachten op een nummertje (no pun intended, hoewel ik me wel genaaid voel).
Spekkoek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
BasT schreef:
Klopt, we waren ook enthousiast over het feit dat veel mensen er samen met ons wel iets leuks van wilden en konden maken. Deze beslissing is echt niet licht genomen want ook wij wisten natuurlijk dat jullie hier niet blij van zouden worden.

12 maanden korting blijft volgens mij nog steeds een erg leuke korting, ookal is het niet meer de top-korting die het eerst was.
Ik hoop dat we daar toch nog genoeg mensen blij mee kunnen maken.
Tja, met dit antwoord kan ik verder weinig aangezien er niet dieper op de materie ingegaan wordt. De reden om de actie te downgraden vind ik behoorlijk flauw en weinig zelfkritisch. En betwijfel ten zeerste of dit de échte reden is of dat er andere dingen meespelen, iets wat waarschijnlijk het gros van het forum hier ook vermoedt.
6772Chevy

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@BasT

Geen idee wat jij verdient bij je werkgever VF maar ik kan niet ineens het dubbele gaan betalen voor een abonnement.
Deze actie was voor mij de enige manier om het betaalbaar te houden en daar had ik een nacht lang voor een winkel bivakeren voor over.
Het is al door vele mensen gemeld, maar jullie hebben blijkbaar niet de ballen om deze actie tot het einde toe te laten doorgaan.
Typisch een beleid van een bedrijf zonder lef. De gemakkelijke weg kiezen en de rest van de klanten, nieuwe en bestaande, kunnen het lazerus krijgen.

Bedankt Vodafone.
Een hevig teleurgestelde (bestaande) klant, maar niet lang meer.
Frodo24365

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is eigenlijk ook zeer triest voor de moderators van deze forum. Zij hadden geen idee dat dit zou gebeuren en moeten hun best doen om deze management (kuch, kuch) beslissingen goed te praten.
Het grappige is dat Waslam (zie pag. 48) ons allemaal heeft gewaarschuwd en werd (hoe anders) uitgelachen. Toch had hij/zij gewoon gelijk. Veiligheid van de personeel? Hoe gaan jullie dan veiligheid garanderen van boze en geïrriteerde mensen die straks voor de kassa's staan? Een uiterst zwakke argument, geen enkele logica. Marketier dit dit gedoe heeft bedacht zou toch iets moeten uitleggen aan het management. Veel goodwill in een paar dagen gecreëerd en in een paar uur geruïneerd. Sinds Voda toppic op tweakers gesloten is, volg ik het nieuws hier in de hoop gebruik te maken van deze actie en zoals vele van ons, wacht keurig af en wat krijg je? Je wordt dupe van eigen beleefdheid. Wachten op coulantie van de Vodafone? Ik weet het niet...
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Lierooi schreef:
Bas,

Dat 'wij' hier niet blij mee zijn is inderdaad jammer als je een actie aanpast. Maar nog mee te leven. Wat het oneerlijk maakt is dat jij en andere moderators zoals jij hebben toegezegd dat we gerust konden wachten op een filiaal in de buurt.

Nogmaals: als het vóór Maarssen en Utrecht al aangepast was; jammer maar helaas. Maar nu wacht ik op Winterswijk, neem ik er vrij voor met mijn vrienden, lenen we klapstoeltjes om buiten te bivakkeren en dán hoor je "we verlagen de actie"

Daar gaan jullie mijns inziens de fout in, en dat is wat de mensen gier tegen de borst stuit. Snap je dat?
Dat snap ik. We hebben gedurende de hele actie iedereen zo goed mogelijk geïnformeerd met behulp van de informatie die we op dat moment hadden. Wat we wisten hebben we zo snel mogelijk met jullie gedeeld.

Dat doen we ook nu weer. Dat de boodschap in dit geval niet een boodschap is die ik graag breng, daar valt helaas weinig aan te doen.
geezer

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het personeel kan nu wel weer lekker met de armen over elkaar gaan zitten, nu komt er geen hond meer. Want of je het nu nog steeds een leuke korting vind of niet, mensen gaan voor de goedkoopste provider. En dat is Vodafone in ieder geval niet
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
BasT schreef:
Lierooi schreef:
Bas,

Dat 'wij' hier niet blij mee zijn is inderdaad jammer als je een actie aanpast. Maar nog mee te leven. Wat het oneerlijk maakt is dat jij en andere moderators zoals jij hebben toegezegd dat we gerust konden wachten op een filiaal in de buurt.

Nogmaals: als het vóór Maarssen en Utrecht al aangepast was; jammer maar helaas. Maar nu wacht ik op Winterswijk, neem ik er vrij voor met mijn vrienden, lenen we klapstoeltjes om buiten te bivakkeren en dán hoor je "we verlagen de actie"

Daar gaan jullie mijns inziens de fout in, en dat is wat de mensen gier tegen de borst stuit. Snap je dat?
Dat snap ik. We hebben gedurende de hele actie iedereen zo goed mogelijk geïnformeerd met behulp van de informatie die we op dat moment hadden. Wat we wisten hebben we zo snel mogelijk met jullie gedeeld.

Dat doen we ook nu weer. Dat de boodschap in dit geval niet een boodschap is die ik graag breng, daar valt helaas weinig aan te doen.
He Bas,


Aardig dat je op mijn bericht reageert, en ik snap echt waar je vandaan komt. Wel heb ik ook een andere vraag gesteld die de meeste zich hier wel afvragen: Worden we gestraft voor het netjes wachten en meedenken voor oplossingen (zoals de nummertjes uitdelen) of niet? Kan er een blijk van waardering of begrip vanuit Vodafone komen?

Ik kan me namelijk goed indenken dat mensen zich genaaid voelen door hun goede gedrag. Ironisch genoeg zijn de mensen die niets hebben bijgedragen (behalve aan het feit dat jullie hiermee stoppen) degenen die wel genieten van deze korting....ik heb dat zojuist uitgelegd aan een aantal bekenden van mij en iedereen is 'flabbergasted' dat de actie zo abrupt stopt. Doch kan men er begrip voor opbrengen, echter lijkt het wel zo netjes om mensen te compenseren die hier energie, tijd en hulp in hebben gestoken. Omdat ze nu voor een dichte deur staan.
6772Chevy

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
'Eerlijke' antwoorden verwacht ik al helemaal niet meer van deze 'medewerkers'.
In moderne termen meer 'tegenwerkers'.

Het is niet voor niets dat de woorden 'Beleid' en 'Debiel' uit de zelfde letters bestaan.
Froy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik wil mijn ongenoegen laten tellen hier. Express gewacht op een ander filliaal mede zodat de actie beter zou verlopen voor jullie. Spreiding lijkt me beter dan dat heel Nederland naar een paar fillialen komt. Om de actie vervolgens compleet te wijzigen is gewoon een zwakte bod. Welk slap excuus jullie ook gebruiken, wees gewoon eerlijk. De actie kost jullie teveel. Jullie hadden genoeg andere mogelijkheden om iedereen tevreden te stellen. Nu deze actie annuleren terwijl mensen er juist op wachten is echt ronduit laf. De schuld ligt echt alleen bij jullie en hoe jullie deze actie organiseerden. Hou het excuus dus lekker binnenhuis en kom niet met een zwakke uitleg waar toch iedereen doorheen kijkt.
Als de bedoelingen echt zo goed waren zouden jullie wel met een andere oplossing gekomen zijn om iedereen tevreden te kunnen stellen.
behtjes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Eerst kloten ze met de 'onder ons' service te laten stoppen na 3 maanden het niet te laten werken en de klant maar laten betalen en dan nu dit. Echt te gek voor woorden. Ze hadden beter een online lootjestreksysteem kunnen maken per shop van max 250 per dag bijv. Zie je meteen of je mag komen en hoe laat. Gemakkelijk en simpel. Actie halveren levert alleen maar negatieve publiciteit!
Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Die cliche's zijn nergens voor nodig, het is niet zo dat deze medewerkers die beslissing genomen hebben. Ze hebben immers gisterenavond nog gemeld dat de actie gewoon nog door ging.

Mocht je enig begrip willen vanuit Vodafone zal dat ook echt vanuit deze mensen moeten komen, die zullen heus niet blij zijn met dit besluit 😉
MacZibit

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@BasT

Als je een actie als deze in "markt "zet, weet élk zichzelf respecterend marketing team dat je een waanzinnig effect genereert, dat is dan ook xact wat de intensie is, publiciteit en daarmee "zieltjes" winnen.
Je weet dan vervolgens ook, als je je vak goed verstaat, dat je er een soort van risico analyse op los laat teneinde de "effecten" in goede banen te leiden. Leg de verantwoordelijkheid m.b.t. de ongeregeldheden niet bij de mensen. VF is de initiator dus werk het plan goed uit!!
Het lijkt me dat een multinational als VF over alle "tools" beschikt om een actie als deze te laten slagen en het spel tot het geplande einde volledig te laten uitspelen, correct en met suc6.
De argumenten die jullie aanvoeren kan ik niet anders kwalificeren als drogreden om wellicht een marketing-technisch debacle te masqueren.

Hoezo feestje, natuurlijk, goed bedoeld deze actie maar hoe naïef denken jullie,VF, zijn de mensen??
VODAFONE neem je verantwoordelijkheid in deze...
Ben zelf overigens al sinds geruime tijd een tevreden klant, maar dit terzijde, dus...
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@lierooi: ok een begrijpelijke vraag. Laat ik voorop stellen: de actie stopt niet. De korting wordt minder lang maar verder blijft de actie.

Los daarvan kun je dit zien als gestraft worden voor je goede gedrag. Ik snap absoluut waar dat gevoel vandaan komt en als ik in jullie situatie zat kan ik me voorstellen dat ik het ook zo zou voelen.
Aan de andere kant, maken we het dan niet wat zwaarder dan het is?

Ik wil jullie boosheid en teleurstelling absoluut niet bagatelliseren. Het is zonde dat het zo gelopen is en dat je minder korting zou kunnen krijgen dan hiervoor mogelijk was. Aan de andere kant: we hebben nou ook weer geen geld van je bankrekening gehaald voor iets dat je niet gekregen hebt.
Een garantie dat je gebruik kunt maken van een speciale actie die alleen op een bepaalde locatie en op een bepaald tijdstip geldt is er nooit geweest. Is het dan helemaal eerlijk dat iedereen die zo positief over ons was nu falikant tegen is?

Ik kan niet anders zeggen dan dat het ons spijt dat deze actie deels niet goed is verlopen en dat naar aanleiding daarvan dit besluit genomen moest worden.
We zullen er zeker van leren voor de toekomst.
6772Chevy

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Cliche's of niet, feit blijft dat er vanuit VF een wanbeleid is gevoerd m.b.t. deze actie!
BassieBaas

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik wil de loyaliteit bellen, erg grappig dit. Sta een kwartier in de wacht en op jullie site pronken met:

Telefonische wachtrij
1
min

Gemiddelde wachttijd tijdens laatste half uur

Wat een onzin! Keer op keer weer als ik die loyaliteit nodig hebt. Het is definitief. Deze klant gaat braaf zijn maandjes uitzitten en is weg bij jullie.
@Bas, als je 'hoopt' dat je nog veel klanten 'blij' kan maken met 12 maanden 50% korting dan heb jij zojuist bewezen dat jullie daar echt naief zijn. Andere providers zijn goedkoper dan dat, je maakt klanten blij met het goedkoopste. Dat waren jullie met deze actie.. Echt ongelofelijk gefrustreerd dat op jullie aangeven 'braaf wachten' zo hard gestraft wordt. Kan er echt met mijn pet niet bij en heb er geen goed woord voor over.

Daarnaast is de actie wél gestopt, want je geeft geen 24 maanden korting.

Lierooi

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
BasT schreef:
@lierooi: ok een begrijpelijke vraag. Laat ik voorop stellen: de actie stopt niet. De korting wordt minder lang maar verder blijft de actie.

Los daarvan kun je dit zien als gestraft worden voor je goede gedrag. Ik snap absoluut waar dat gevoel vandaan komt en als ik in jullie situatie zat kan ik me voorstellen dat ik het ook zo zou voelen.
Aan de andere kant, maken we het dan niet wat zwaarder dan het is?

Ik wil jullie boosheid en teleurstelling absoluut niet bagatelliseren. Het is zonde dat het zo gelopen is en dat je minder korting zou kunnen krijgen dan hiervoor mogelijk was. Aan de andere kant: we hebben nou ook weer geen geld van je bankrekening gehaald voor iets dat je niet gekregen hebt.
Een garantie dat je gebruik kunt maken van een speciale actie die alleen op een bepaalde locatie en op een bepaald tijdstip geldt is er nooit geweest. Is het dan helemaal eerlijk dat iedereen die zo positief over ons was nu falikant tegen is?

Ik kan niet anders zeggen dan dat het ons spijt dat deze actie deels niet goed is verlopen en dat naar aanleiding daarvan dit besluit genomen moest worden.
We zullen er zeker van leren voor de toekomst.
Wow ik keur ook zeker niet de negatieve respons af, maar ik denk wel dat daar iemand mee gedaan kan (of moet?) worden. Hoe bedoel je "Aan de andere kant, maken we het dan niet wat zwaarder dan het is?" men denkt mee en probeert de actie te helpen terwijl daar niet om gevraagd wordt. Vervolgens grijpen juist die mensen mis. Dan heb ik het bijvoorbeeld over mensen op dit forum, we hebben het niet over honderden mensen.

Of het misschien niet eerlijk is dat men nu falikant tegen is...tja lastig. Ik begrijp heel goed jouw denkwijze, maar de tegenstand was gewoon niet zo fel geweest als je dit op voorhand bedacht had. Nu heb je het gevoel "Zij wel, en wij niet" wat altijd vervelend is, dat gevoel wordt echter versterkt omdat er mensen hier expres hebben gewacht ten goede van de actie.

Het valt me wel op dat je niet direct afstand neemt van de beslissing, daarmee bedoel ik dat het lijkt alsof 'jullie' als Smartphone Crew de beslissing hebben genomen en niet het management. Dan lijkt het me haast ondenkbaar dat jullie niets kunnen betekenen voor de mensen op dit forum, aangezien jullie DE personen die weten hoe het werkelijk zit.
behtjes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Na de komende openingsactie passen ze het toch weer aan, er komt geen hond meer op af. Daarnaast was vroeger 12 maanden 50% korting normaal....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic