Jan-Dirk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook mijn beltegoed verdween als sneeuw voor de zon

Op 22 december 2011 bij Dixons een Samsung Galaxy Gio prepais Vodofone aangeschaft.
De verkoper heeft de simkaart geplaatst en de telefoon geactiveerd.
Op 24 december heb ik me met mijn mobiele nummer gerigistreerd bij My Vodafone om extra € 5,00 beltegoed te ontvangen binnen 24 uur zoals beloofd.
Voor alle zekerheid een SMS'je verstuurd en een keer gebeld en prepaid tegoed opgewaardeerd met € 10,00.
Op 27 december 2011 nog geen €5,00 beltegoed bijgeschreven gekregen en dus maar even gebeld met Vodafone.
De betreffende juffrouw keek e.e.a. na en stelde vast dat mijn NAW-gegevens niet in het systeem stonden en er daardoor geen beltegoed bijgeschreven werd(Met inloggen in MyVodafone zijn er niog geen NAW-gegevens zichtbaar???!!!). Zij maakte dit alsnog in orde en prompt kreeg ik 2x€5,00 bijgeschreven, waarvoor mijn dank!
Ook ik kreeg een SMS datik 250mb/1 week internet gratis had. Mijn prepaidsaldo was op dat moment ongeveer €24,--.
Daar ik meestal via WiFi internet en de instellingen (voor zover ik weet) van mobiel internet uit heb gezet (alleen de push-mail van google staat aan verbaasde het mij dat ik op 1 januari 2012 een melding kreeg dat ik mijn prepaidtegoed aan moest vullen want ik had nog ongeveer €5,00 beltegoed???!!! Waar is die 24 euro dan gebleven???:S
Ik de mobiele internetinstellingen nog eens nagelopen en alles stond uit behalve de push-mail van Gmail.
De volgende dag (2 januari) kreeg ik weer een SMS van Vodafone i.v.m. laag beltegoed en wat schetst mijn verbazing: toen had ik nog maar 0,81 euro aan beltegoed.Toen werd ik zo kwaad dat ik alle Vodafone instellingen vn het toestel verwijderd heb zodat er niet meer mobiele geinternet kan worden, maar dat moet toch niet de bedoeling zijn.!!!???
Heb ik als beginner nou iets fout gedaan of is er ietrs anders aan de hand?? 
Ik hoop dat iemand van Vodafone op dit forum mij een bevredigend antwoord kan geven of tot een oplossing komt.
8 Reacties 8
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Jan-dirk,
 
Nou veel fout kun je niet doen.
Probleem is dat als het WIFI signaal zwakker is dan de 3g verbinding deze meestal ongemerkt overspringt. Hierdoor ontstaan ook kosten..
 
Ik raad je aan om even een mail te sturen naar vodafone, om je internet verbinding voor de zekerheid te blokkeren. Dan weet je ook zeker dat als je WIFI gebruikt je geen kosten maakt!
 
Groetjes,
Lange
WalkerOfTheDay

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goh, nog iemand met hetzelfde probleem.
 
Vrijdag een Gio aangeschaft en via de instellingen Pakketgegevens gebruiken uitgezet.
(dit betekent toch dat hij geen verbinding maakt via het mobiele netwerk ??
 
In het weekend uitsluitend via WiFi verbinding gemaakt.
 
Kreeg een SMS over die 25 MB gratis, en dacht vanmorgen in de pauze, laat ik het eens proberen.
 
Om 13:38 had ik € 2,56 tegoed, om 13:45 nog maar € 1,75 !
 
Whats up with that ??
 
Snap er niks van. Ik heb een mail gestuurd naar de klantenservice, ik ben benieuwd wat hieruit komt.
WalkerOfTheDay

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lange,
 
Maar als je toch expliciet aangeeft dat je geen verbinding wil maken via pakketgegevens, dan zou de telefoon toch nooit verbinding mogen gaan maken via 3g ?
 
Ik wil mijn internetverbinding absoluut niet laten blokkeren, want zo nu en dan zal ik er misschien toch gebruik van willen maken.
 
Gr.
Rob
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Als je de pakket gegevens uit zet kan er geen verbinding gemaakt worden met 3g, per definitie. 
 
Dat zou betekenen dat je beltegoed ergens anders aan is op gegaan. Wat? dat zou de klantenservice je moeten kunnen vertellen. 
WalkerOfTheDay

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies, dat wou ik toch ook zeggen.

Ik heb in totaal 2 sms'jes verstuurd, en 7 minuten 3G aangehad om te kijken of er iets van mijn tegoed afging.

ZONDER ook maar iets te doen met de telefoon verder.

Erg vreemd..
WalkerOfTheDay

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou totaal geen reactie van de beste mensen van Vodafone ?
Is dit normaal ?
 
Als dit zo is, dan maak ik gauw mijn telefoon simlockvrij en verkas ik naar een andere aanbieder.
 
Ik weet dat het maar om een paar euro gaat, maar het gaat me om het principe.
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Geef het even de tijd, de mods zullen hier vast op inspringen maar het is een forum voor en door gebruikers he. 
 
Misschien dat je een sneller antwoord krijgt als je even belt?
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Walkeroftheday,

Zoals warforged aangeeft springen wij niet snel ergens op in. Tenzij het natuurlijk uit de handloopt of de betreffende gebruiker krijgt geen antwoord van iemand.

Inhakend op je bericht over het versturen van smsjes en 7 min internet. Als je niks met het toestel doet kan er toch verbinding gemaakt worden en zonder internet bundel kan dit bedrag aardig snel oplopen.

Ik zou je toch willen adviseren om contact op te nemen, omdat ik en mijn mede mods geen gegevens kunnen inzien en dus ook niet durven aangeven waar het tegoed aan opgaat.

Voor hetzelfde geldt worden deze kosten helemaal niet gemaakt door de internet verbinding.

Dit zou je natuurlijk ook via My Vodafone per e-mail kunnen vragen.

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic