http://voda.fo/ne/i28c8Power to the chooser… én the user, met het My Vodafone portal en app voor zakelijk Verbonden medewerkers hebben zelf hun communicatie in de hand. Dat kan via de nieuwe functies op de My Vodafone app en het portal, die nu beschikbaar zijn. Hiermee hebben eindgebruikers inzicht in hun communicatie. Met hun eigen portal weten ze bijvoorbeeld altijd wat hun verbruik is in zowel binnen- als buitenland, kunnen ze hun bundels bekijken die de beheerder heeft ingesteld en is het mogelijk hun voicemailinstellingen te beheren. Alles in eigen hand De wereld verandert snel en is steeds minder voorspelbaar. Flexibiliteit is daarom cruciaal voor de Ready Business. Tegelijkertijd moeten de financiën beheersbaar zijn en is continu verbonden zijn een absolute voorwaarde. My Vodafone biedt daarom nu niet alleen de beheerder de mogelijkheid om 24/7 alle telecomzaken te beheren, maar geeft hen nu ook de mogelijkheid om hun medewerkers toegang te geven tot een persoonlijke webportal en de My Vodafone-app.
Via deze persoonlijke My Vodafone webportal kunnen medewerkers bijvoorbeeld zelf in de gaten houden of hun verbruik van data, belminuten en sms nog binnen de vastgestelde bundels valt. De beheerder bepaalt per medewerker of per afdeling het selfserviceprofiel: krijgen ze alleen inzage in hun gegevens, of mogen ze ook aanpassingen doen? Medewerkers hebben zo volledig inzage in de producten en diensten en ze krijgen diverse selfservicemogelijkheden. Zo hoeven ze niet voor iedere vraag contact op te nemen met de klantenservice.
Daarnaast kunnen medewerkers via de My Vodafone app toegang krijgen tot hun eigen gegevens. Deze biedt grotendeels dezelfde functionaliteiten als het persoonlijke webportal, ook weer op basis van het selfserviceprofiel dat de beheerder samenstelt. Een handige toevoeging is de dekkingskaart, waarop medewerkers precies zien waar ze onderweg of op hun zakelijke reizen bijvoorbeeld een 3G- of 4G-verbinding kunnen verwachten.
My Vodafone bestaat uit drie onderdelen: het beheerdersportal, het webportal voor medewerkers en de My Vodafone app. Het beheerdersportal is de control room voor alle telecommunicatie. Hier houdt de beheerder overzicht over producten, diensten en gebruikers. De beheerder voert de regie en regelt zo in een handomdraai online alle telecomzaken, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Of er nu een aansluiting en toestel nodig zijn voor een nieuwe collega, inzicht in rekeningen gevraagd wordt of bundels gewijzigd moeten worden. En alles wat de medewerkers zelf doen bespaart de beheerder weer tijd.