Pdb1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onvoldoende gigabytes

Ik heb mij telefonisch laten overhalen van start l naar start m over te stappen. Uitgebreid gepraat met vodafone medewerker, die beloofde dat ik mij extra gigabytes zou blijven houden. Ik had er speciaal om gevraagd omdat het me eerder is gebeurd dat vodafone het was vergeten. Ook beloofde ze me dat alles wat ze me had verteld in de overeenkomst zou komen.  Maar nu krijg ik het contract en daarna nog een bevestigingsmail waarin helemaal geen melding van die extra gigabytes wordt gedaan, ik heb er nu 5, er wordt gesproken van 2 gigabytes. Ik zou naar 4 gaan, maar er staat 1. Dat vind ik toch echt misleiding. Waarom staat dit niet in onze nieuwe overeenkomst genoemd? Mondeling gemaakte overeenkomsten zijn rechtsgeldig, maar staan nergens. Hebben meer mensen deze ervaring?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Pdb1 en @Energieboy,
Ik denk dat hier miscommunicatie ontstaat omdat bij het tussentijds aanpassen van je abonnement in verschillende situaties kan. Kan natuurlijk de beste gebeuren! Ik leg graag meer uit over dit proces. Je hebt de mogelijkheid om je abonnement tussnetijds aan te passen. Dit kan zijn omdat je al een ouder abonnement hebt of eventueel gewoon meer / minder data wilt etc. Bij het aanpassen van het abonnement kan het zijn (omdat je een oudere variant hebt,) omgezet wordt naar een ander abonnement wat bij het afsluiten van het abonnement geldig was. Hierbij worden de tegoeden en tarieven van de oudere varianten aangeboden.
Je hebt ook de optie om je abonnement om te zetten naar een nieuwere variant. Dit zijn de abonnementen waar @Energieboy het over heeft. Wij kunnen natuurlijk niet inzien wat er is afgesproken. Vandaar dat mijn collega's van migratie dit ook afhandelen. Wat wel klopt is dat de data verdubbeld wordt door Ziggo zolang je aan de voorwaarden voldoet. Ik hoop dat dit een klein beetje de verwarring/ miscommunicatie weghaalt. De bevestiging is altijd zonder de dubbele data van Ziggo. Deze wordt na de hand toegevoegd.

Ik vermoed dat de verkeerde variant is geselecteerd. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met mijn collega's van de afdeling migratie via 0800-22 66 789.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Pdb1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is natuurlijk heel vervelend wanneer het gekozen abonnement niet naar wens is. Start L heeft 4GB in het abonnement en wanneer je Ziggo hebt is dit 8GB. Zodra je overstapt naar een Start M abonnement dan krijg je deze aantallen van GB niet meer maar krijg je 1,5GB en heb je Ziggo dan krijg je 3GB. Ik ga er van uit dat je dit met extra GB wil omschrijven want je krijgt, als je Ziggo hebt altijd dubbel aantal GB. Uiteraard niet meer de aantallen van het Start L abonnement maar van Start M behorende aantal GB. 

Dat de aantallen nu anders zijn dan wat je had heeft te maken dat Vodafone z’n abonnementen heeft aangepast en daarom krijg je nu andere aantal GB dan je oude contract. Je gaat tenslotte naar een nieuw abonnement. 

Dat je nu geen extra GB (dus de verdubbeling) ziet op je contract, dat klopt. Vodafone en Ziggo gaan opnieuw je gegevens controleren en wanneer dat gebeurd is, dan krijg je weer dubbele data extra. Dit is meestal in 1 a 2 weken geregeld en dan komt dat wel goed. Waarschijnlijk kruisen nu net je abonnement met de controle en dan kan het zijn dat het nu nog niet op je factuur staat, dat kan. Maar de dubbele data, die krijg je wel, als je daar weer recht op hebt en dat denk ik wel want dit had je waarschijnlijk ook al bij je oude contract. 

In ieder geval, Smart M is 1,5 GB zonder Ziggo en 3 GB met Ziggo. Heb je hier nog vragen over, of je bent het er niet mee eens, neem dan binnen 14 dagen contact op met de klantenservice van Vodafone. Wijzigen van je abonnement kan je contact opnemen met Vodafone via nummer 0800-0560 - https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling.shtml#annuleren 

Pdb1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Energieboy,

 

Dank voor je reactie. Helaas klopt wat je schrijft niet met wat er in de mail van vodafone stat. Daar staat echt start L 2 gigabyte en niet 4 of 8. En bij wat ik zou krijgen, start M staat geen 1,5 of 3 maar 1 gigabyte. Dat de informatie niet klopt met wat ik de huidige stand van mijn abonnement is, en wat er bij het nieuwe abonnement staat niet klopt met wat telefonisch met mij is afgesproken geeft weinig vertrouwen. Dat vertrouwen wordt nog kleiner nu jij het ook over andere omvang van dat hebt. Ik denk dat het beter is dat ik het abonnement maar annuleer en mijn oude aanhoud.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik zou ze even bellen en dan kom je er vast samen wel uit. En is het niet, dan kan je binnen 14 dagen altijd nog zeggen dat je het niet wil. Je hebt bedenktijd, maak daar dan gebruik van 😉

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Pdb1 en @Energieboy,
Ik denk dat hier miscommunicatie ontstaat omdat bij het tussentijds aanpassen van je abonnement in verschillende situaties kan. Kan natuurlijk de beste gebeuren! Ik leg graag meer uit over dit proces. Je hebt de mogelijkheid om je abonnement tussnetijds aan te passen. Dit kan zijn omdat je al een ouder abonnement hebt of eventueel gewoon meer / minder data wilt etc. Bij het aanpassen van het abonnement kan het zijn (omdat je een oudere variant hebt,) omgezet wordt naar een ander abonnement wat bij het afsluiten van het abonnement geldig was. Hierbij worden de tegoeden en tarieven van de oudere varianten aangeboden.
Je hebt ook de optie om je abonnement om te zetten naar een nieuwere variant. Dit zijn de abonnementen waar @Energieboy het over heeft. Wij kunnen natuurlijk niet inzien wat er is afgesproken. Vandaar dat mijn collega's van migratie dit ook afhandelen. Wat wel klopt is dat de data verdubbeld wordt door Ziggo zolang je aan de voorwaarden voldoet. Ik hoop dat dit een klein beetje de verwarring/ miscommunicatie weghaalt. De bevestiging is altijd zonder de dubbele data van Ziggo. Deze wordt na de hand toegevoegd.

Ik vermoed dat de verkeerde variant is geselecteerd. Het beste kun je hiervoor contact opnemen met mijn collega's van de afdeling migratie via 0800-22 66 789.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic