richard63

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Onverwachte kosten nav niet ontvangen tarief-sms

Beste Bas,
Ik ben deze zomer in Frankrijk op vakantie geweest en kreeg daar keurig een sms met de kosten van bellen etc. Ook mijn zoon kreeg in frankrijk die sms. Een paar dagen later ging mijn zoon naar spanje en kreeg opnieuw keurig een sms met tarieven. Ik ging naar turkije op vakantie en kreeg geen SMS. Ik werd dus na een paar dagen verrast met een zich ontwikkelende hoge rekening. Hoe rijmt u dit met de mededeling van vodafone : "Je ontvangt automatisch een sms met daarin de tarieven die gelden in een bepaald land, zodra je toestel met een buitenlands netwerk verbindt" Wij hebben in Turkije geen sms gehad en ik wist dus van niets!!
Daarbij komt dat ik het abonnement pas heb verlengd en bij het verlengen uitdrukkelijk had gevraagd hoe het zat met bellen vanuit turkije. De verkoopafdeling vertelde 0,29 per minuut. De verkoopafdeling attendeerde mij nog op de 2,00 per dag actie, maar omdat ik heel weinig bel was dat niet interessant. Ongerust als ik was over de kostenontwikkeling heb ik vanuit turkije gebeld met een prepaid toestel. Kosten 0,45 per gesprek!! Alleen al het bellen vanuit turkije met de klantenservice heeft mij meer dan 20,00 gekost. Probleem is nu dat ik ruim 80,00 moet betalen omdat ik een abonnement heb afgesloten op basis van onjuiste informatie. Als ik had geweten dat vanuit Turkije het tarief 1,96 is en dat een scherp abonnement geen andere mogelijkheden kent, had ik dit niet afgesloten. Heb al een paar keer met vodafone gebeld, maar daar horen ze mij wel, maar luisteren ze niet. In turkije vertelde de vodafonemedewerker mij dat de 2,00 per dag actie ook niet kon bij dit abonnement.
2 heldere vragen:
1: hoe zit dat met die sms van vodafone?
2. Wat kan ik doen om enige medewerkig te krijgen?
mvg
richard
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
richard63
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
Ik weet niet of mijn berichtje van gisteren de doorslag heeft gegeven, maar ik ben zojuist gebeld door mevr Kleef van de facebook klantenservice. Zij had mijn hele bericht/klacht gelezen en begreep precies wat het probleem was.
Zij begreep heel goed waar de fouten ontstaan zijn en zij zou ook intern terugkoppelen dat er op bepaalde onderdelen van de site (pdf tarieven) duidelijker informatie moet komen. Zij heeft mij netjes tewoord gestaan en een keurig voorstel gedaan over de in rekening gebrachte kosten. Mijn klacht wordt door haar tot mijn volle tevredenheid afgewikkeld. Gelukkig. Hulde en bedankt.
 
mvg
Richard van Dinteren
 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Best richard63, allereerst welkom op het forum.
Omdat je vraag een specifieke vraag/klacht is over jouw nummer heb ik deze even verplaatst naar zijn eigen topic.

Ik vind het vervelend om te horen dat je je slecht geïnformeerd voelt en het idee hebt dat mijn collega's niet naar je luisteren. Ik kan je via het forum niet helpen met een individuele klacht, het forum is vooral bedoeld voor advies en het uitwisselen van algemene informatie onderling.

Ik kan wel snappen dat je liever niet nog eens belt. Neem daarom even contact op met mijn collega's op twitter of facebook. Zij helpen je graag verder en kunnen ook bekijken wat al eerder besproken is met mijn collega's van de telefonische klantenservice.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Bij Scherp kan dat wel, alleen de wereldbundel (5 euro per dag buiten voordeellanden) kan daar niet op.

Op deze pagina vind je de tarieven:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/op-reis/tarieven-in-het-buitenland.shtml

De 2-eurobundel is wel beschikbaar voor Turkije (met erg hoog buitenbundeltarief trouwens, 21 minuten bellen is 2x zo duur als 20 minuten bellen).

Wellicht kan de klantenservice een correctie doorvoeren waarbij de 2 eurobundel met terugwerkende kracht wordt ingeschakeld.
richard63
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo RuudNL,
Ik heb het advies gevolgd en een mail gestuurd naar de klantenservice. Tot op heden heb ik geen bevredigend antwoord gehad. Vandaag inmiddels de 4e reactie van klantenservice gehad. Daarin staat :
"U vraagt of het mogelijk is om op uw abonnement Scherp S abonnement de Alles In 1 Op Reisbundel af te sluiten. Echter is dit niet mogelijk bij uw gekozen abonnement. Dit komt omdat u bij uw gekozen abonnement
geen internet heeft. Kiest u voor het Scherp M abonnement is het wel mogelijk om de Alles In 1 Op Reisbundel aan te sluiten".
U bent senior adviseur (ik neem aan van Vodafone). U zegt dat de 2 eurobundel wel kan!  Van mijn kant dus: VERBAZING! Weer een tegenstrijdig antwoord. De suggestie die u doet is een goed begin, maar wie neemt daarin aktie? Wie hakt nu knopen door? Ik heb Vodafone gevraagd om ongeveer € 75,00 te crediteren. Want om dat bedrag gaat het. Maar nogmaals: wie hakt knopen door. U misschien? Dus wat nu?
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Nee, ik werk niet voor Vodafone, maar ik reageer wel op een vraag als ik het antwoord weet.

Op het tarievenoverzicht van Scherp staat niets over een beperking van de Alles-in-éénbundel. Zie hier:
https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_scherp.pdf

Verder staat nergens in de algemene voorwaarden of Scherp-prijslijst dat deze Blox niet kan worden aangesloten bij de laagste abonnementen. Je zult dus toch nog even de klantenservice moeten bellen of mailen.

Op de website had je wel kunnen zien dat het tarief zonder de bundel hoog was, beetje jammer dat de klantenservice dit niet goed heeft verteld. Als ik jou was zou ik alsnog proberen met deze informatie met terugwerkende kracht de bundel te laten afsluiten, dan kost het je maar 2 euro per dag dat er werd gebeld/gesmst ipv de 80 euro die er nu staat.
richard63
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas,
Ik heb advies opgevolgd, maar ook via de facebook klantenservice krijg ik geen antwoord. Van de gewone klachtenservice heb ik al wel een stuk of 5 mails gehad, die iedere keer opnieuw geen antwoord op de vraag geven die ik gesteld heb. Wel lijkt het erop dat ik stapje bij beetje iets vooruit kom, maar nog niet echt met veel resultaat.De facebookklantenservice heeft helemaal nog niets laten weten.
Ik wacht maar gewoon af. Het zal wel iets van een hele lange adem worden. Probleem is natuurlijk ook dat de klantenservice geen gezicht heeft. Alles gaat per mail en iedere keer een andere vodafonemedewerker. Maar niet iemand die de moeite neemt om de klacht te begrijpen. Misschien moet ik maar eens gewoon naar een Vodafonewinkel moet gaan om te kijken of ze daar iets voor mij kunnen betekenen. Of zou het helpen als ik Kassa of Radar een brief stuur?
 
gr
Richard
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Richard,

Ik kan op basis van je naam de klacht op Facebook niet terugvinden.
We reageren normaal gesproken op iedere Facebook post dus ik vind het vervelend dat dit nu niet gebeurd is.
Heb je misschien de link naar het berichtje op Facebook?
richard63
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
Ik weet niet of mijn berichtje van gisteren de doorslag heeft gegeven, maar ik ben zojuist gebeld door mevr Kleef van de facebook klantenservice. Zij had mijn hele bericht/klacht gelezen en begreep precies wat het probleem was.
Zij begreep heel goed waar de fouten ontstaan zijn en zij zou ook intern terugkoppelen dat er op bepaalde onderdelen van de site (pdf tarieven) duidelijker informatie moet komen. Zij heeft mij netjes tewoord gestaan en een keurig voorstel gedaan over de in rekening gebrachte kosten. Mijn klacht wordt door haar tot mijn volle tevredenheid afgewikkeld. Gelukkig. Hulde en bedankt.
 
mvg
Richard van Dinteren
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Super om te horen Richard! Fijn dat het is opgelost 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Gesloten, verouderd topic
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic