Precies hetzelfde probleem:
- heb 500mb per maand met maandelijks verbruik van gemiddeld 230 MB; meeste tijd zit ik op Wifi (werk & thuis)
- opeens op 2 october, krijg ik mail van vodafone dat ik nog 30mb over heb; vodafone beweert via telefoon dat ik op een diensdag 07:50 blijkbaar binnen 16 minuten 470 MB heb ogemaakt. ze kunnen me niet vertellen hoe en vertellem me dat dit met mn phone (iphone 4s) te maken heeft. dit is niet mogelijk want ik zit rond deze tijd altijd thuis op wifi en zelfs als wifi uitviel, wat ik betwijfel, sta ik rond deze tjd in de badkamer/ onder de douche zonder telefoon, dus raak het telefoon niet eens aan; zelf als het telefoonvan robeert apps te updaten, dan zal je dit met je wachtwoord moeten bevestigen. Verder zal ik niet eens weten hoe ik 470MB binnen een quartier kan verbruiken. Dat enige hoe dit kan is volgens mij skypen op mobiel internet. Vodafone app helpt neit, want laat alleen maar verbruik achteraf zien als het te laat is, heb geen enkele iphone app kunnen vinden die verbruik per app laat zien. En nee ik heb niks aan de instellingen van mn phone veranderd en nog niet geupdate naar ios7. Apple zegt dat het niet aan de telefoon ligt en zo veel verbruik binnen zo korte tijd bijna niet mogelijk is. Ook al 2x met vodafone gebeld en in een winkel geweest, niemand kan me vertellen hoe dit kon gebeuren en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen. Mail aan smartcrew werd niet beantwoord, bellen voor de 3de keer lukt niet omdat de telefoon lijn overbelast is, ondanks dat op site hier staat gemiddelde wachttijd is 1min.
Privacy is dus geen goed argument om dit probleem weg te schuiven, enige conclusie die ik kan trekken is dat het probleem bij vodafone ligt. Graag hoor ik hoe Vodafone dit probleem (ben blijkbaar niet de enige) gaat oplossen (compensatie) en hoe je zoeits in de toekomst kan voorkomen, want de verbruikApp helpt in dit geval niet, als je blijkbaar binnen 15min 500mb op kan maken zonder het te weten als je ff 15 min niet naar je telefoon kijkt terwijl je op wifi zit, dan heb ik ook niks aan een App die me dat achteraf verteld.
privacywet opheffen zal ik minder eng vinden, dan dat vodafone beweert dat dit niet hun probleem is en ze niks aan kunnen doen dat hun klanten onterecht betalen zonder te weten waarom.
graag een duidelijke reactie met oplossing ipv achter pricacy wet verschuiven. Thx!