mstege

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onverklaarbare hoge rekening

Hallo,
 
Ik heb al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijg ik dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte. 
 
Dit tot ik gisteren een rekening kreeg van bijna 870 euro, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij mij oproept, zeker omdat ik thuis gewoon een wifi verbinding heb, en omdat ik de 3g data eigenlijk alleen gebruik om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. Ik heb geen ander 3G verbruik gedaan dan eerder. 
Tevens vind ik het vreemd dat de specificatie zegt dat ik iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat mij toch onmogelijk lijkt ten eerste omdat ik mijn mobiel dan niet gebruik en ten tweede hij op wifi staat.
Op de 12e van de maand heb ik volgens Vodafone 294 MB gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en ik heb op de 13e van de maand een smsje gekregen van Vodafone dat mijn databundel (200MB) voor 90% is gebruikt. 
Nu heb ik gekeken (30e) op mijn vodafone voor mijn huidig gebruik en staat dat ik er voor deze maand al met 920 euro eroverheen zit. Terwijl ik een sms kreeg op de 25e dat ik nog 75% had en heb 3G zelfs op de 29e uitgezet omdat ik die schikbarend hoge rekening zag.
 
Ik heb uiteraard gebeld met de klantenservice maar daar kreeg ik geen antwoord op mijn vragen en werd er gezegd dat ik 2 maart op kan zeggen. (Ze hebben al wel gezorg dat er geen internet meer word verstuurd naar mijn telefoon.
Zijn er wellicht financiele regelingen die getroffen kunnen worden in zo'n situatie aangezien het, naar mijn weten, mijn fout niet is.

 
Met vriendelijke groet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Beste mimounb,

Ik weet niet precies hoe je verhaal in elkaar steekt, maar misschien is het handig om een data app te installeren? Iets in de trend van My Data Manager. Hier kan je je data bunder precies inzetten en zie je precies wat je via 3G of 4G doet en wat je via WiFi binnen haalt.

Ik vind dat echt super fijn werken 😉

Bekijk in context

55 Reacties 55
Melissavg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
 
ik heb ongeveer een vergelijkbaar probleem. Gisteren ochten had ik nog 170 MB over en ik kijk gisterenavond nogmaals op de vodafone app. Toen had ik ineens een rekening van 60 euro wat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Ik naar de vodafone winkel gegaan, daar hebben ze de klantenservice gebeld en mij een tegemoetkoming gegeven van 500 MB maar ik zit mooi nog wel met mijn rekening van 60 euro. Ik ben 16 jaar en zal het toch mijn ouders moeten gaan vertellen. Maar voor de rekening van 60 euro moest ik zelf de klantenservice gebeld. Gingen ze onderzoeken en heb net nog een keer teruggebeld maar ze zeggen dat de kosten kloppen. Ik zou gisterenavond een hele grote hoeveelheid data hebben verbruikt. Dat terwijl ik geen sms heb gehad van 90 % verbruik. Ook heb ik bijna de hele avond op wifi gezeten. Ik heb niets anders gedaan dan normaal dus ik begrijp er niks van. Morgen ga ik nog maar een keer naar de vodafone winkel want naar mijn weten zijn deze kosten niet terecht.
 
Groeten
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Goeiendag allen,

Wat ik zou doen is even via facebook/twitter etc. een prive bericht te sturen naar Vodafone nederlands(https://www.facebook.com/VodafoneNL?fref=ts) zodat ze het daar kunnen oplossen, je moet wel verwachten dat het niet zo snel gaat en dat het wat langer kan gaan duren dus geduld is wel nodig, maar daar krijg je wel een oplossing voor terug, zeg dan dat je het op het forum al hebt gezegd betreft dit probleem

Stel eerst een bericht op de wall van hun
Of stuur gelijk een prive bericht met het probleem en je gegevens,
Dus klantgegevens en adres eveneens ook je telefoonnummer waarover het gaat
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
"Hallo,

Ik heb al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijg ik dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.

Dit tot ik gisteren een rekening kreeg van bijna 870 euro, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij mij oproept, zeker omdat ik thuis gewoon een wifi verbinding heb, en omdat ik de 3g data eigenlijk alleen gebruik om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. Ik heb geen ander 3G verbruik gedaan dan eerder.
Tevens vind ik het vreemd dat de specificatie zegt dat ik iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat mij toch onmogelijk lijkt ten eerste omdat ik mijn mobiel dan niet gebruik en ten tweede hij op wifi staat.
Op de 12e van de maand heb ik volgens Vodafone 294 MB gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en ik heb op de 13e van de maand een smsje gekregen van Vodafone dat mijn databundel (200MB) voor 90% is gebruikt.
Nu heb ik gekeken (30e) op mijn vodafone voor mijn huidig gebruik en staat dat ik er voor deze maand al met 920 euro eroverheen zit. Terwijl ik een sms kreeg op de 25e dat ik nog 75% had en heb 3G zelfs op de 29e uitgezet omdat ik die schikbarend hoge rekening zag.

Ik heb uiteraard gebeld met de klantenservice maar daar kreeg ik geen antwoord op mijn vragen en werd er gezegd dat ik 2 maart op kan zeggen. (Ze hebben al wel gezorg dat er geen internet meer word verstuurd naar mijn telefoon.
Zijn er wellicht financiele regelingen die getroffen kunnen worden in zo'n situatie aangezien het, naar mijn weten, mijn fout niet is.


Met vriendelijke groet""

Hoi mstege,

Natuurlijk altijd vervelend als je voor dit soort verrassingen komt te staan.
Als je ziet op je factuur ziet dat dit ieder uur of iedere 10 min op "dezelfde" tijd data wordt verbruikt is dit waarschijnlijk een app die automatisch update/ refresht. Je zou dit in de instellingen kunnen aanpassen naar handmatig waardoor dit niet meer zou mogen gebeuren.

Voor het gedeelde dat je met WiFi verbonden was kan ik uit eigen ervaring aangeven dat als de telefoon langere tijd standby staat deze de WiFi uitschakeld en 3g inschakeld. Als je het toestel dan uit standby haalt springt deze gelijk weer op WiFi.
Je zou deze problemen kunnen voorkomen door de data verbinding uit te zetten wanneer je het toestel het snachts aan laat staan.

Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hou toch eens op met uitvluchten zoeken vodafone, apps de schuld geven, oplossingen zoeken via facebook, twitter.
Ik doe niet mee aan deze hype en mulitmedia en het is ronduit belachelijk om mensen die rekeningen betalen van honderden euros elke maand af te schepen naar twitter en facebook!
What the hell is klantenservice voor???
Ik wil geholpen worden op een normale manier via EEN telefoontje naar de klantenservice....geen omslachtige constructies.

Ook mijn rekeningen lopen vaker naar de 200 euro terwijl ik hooguit een twee uur per maand bel. Ik heb een bel plus web plus sms 450 abonnement. Inet is altijd via wifi thuis en op mijn werk. Tegoeden en verbruiken staan op ELK MOMENT VAN DE MAAND RUIM BINNEN DE TEGOEDEN? Mijn logboek welke ik bijhoud van gebelde nummers en corresponderende tijden bevinden zich ruimschoots binnen mijn bundel. En vodafone zegt "tja meneer ik begrijp dat het vervelend is maar toch klopt het wat vodafone zegt"
Ik geef mijn automatsche incasso niet zo maar aan iedereen....maar vodafone is wel de laatste die ik dit nog toevertrouw.

Vanmorgen heb ik me een mooi aanbod laten doen bij de KPN winkel.
Ik ben gewoon klaar met die telefonisten die je van de kast naar de muur sturen en dat voor een abonnement dat gewoon duur zat is.
Call centers heb je inmiddels overal tot ergernis van IEDEREEN?
Maar sommigen spannen de kroon.
De belasting kom ik niet onderuit, maar Vodafone wel....ik ben gekke henkie niet.

Als vodafone uit arrogantie niet horen wil, dan moet ze maar voelen...per januari ga ik hoogstwaarschijnlijk naar een andere provider en dat sinds ik al klant ben vanaf het moment dat Vodafone nog Libertel was.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
zoals verwacht ook hier GEEEEEEEEN reactie!!!!
Wel zie je Vodafone mensen in topics waar het gaat over telefoons, de topics waar geld te verdienen valt, waar VERKOOP gestimuleerd kan worden maar hier blijft het angstvallig stil!!!!!!!!!
 
(klop klop vodafone......onverklaarbaar hoge rekeningen......komt er nog wat of word dit ook hier dood gezwegen)?
Krijgen we nog wat anders te horen dan "ga naar  twitter of facebook"  of de reactie "ja meneer toch is het zo....PUNT".
DIT KOST JULLIE KLANTEN.
Google het eens..." onverklaarbaar hoge rekeningen"...zelfs tot aan TROS RADAR aan toe.
 
Ik heb inmiddels mijn overstap zo goed als rond mits er een compleet onverwachte wending moet komen vanuit Vodafone...
Het is best moeilijk als klant van Vodafone, zoals ik al eerder aangaf ben ik klant van vodafone sinds Libertel begon...
Maar wat er nu allemaal aan het gebeuren is vind ik absurd.
 
Misschien begrijpt Vodafone de essentie niet zo...
Jullie moeten eens verder gaan denken dan jullie job...jullie bijten in de hand die jullie voedt!!!
Aan wie geef je vertrouwen over je geld?
Dat zijn er niet veel...en dan bedoel ik VRIJWILLIG vertrouwen over je geld.
Belasting kom je niet onderuit, energierekeningen etc.
De meeste dingen MOETEN nu eenmaal.
Vodafone JULLIE ZIJN EEN LUXE PRODUCT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! besef dit eindelijk eens.
Jullie leveren een luxe dienst maar naast julle nog talloze andere aanbieders....
 
Ik geef jullie VRIJWILLIG de macht via een atomatische incasso om zo maar af te boeken.
OP BASIS VAN VERTROUWEN!!!!!!!!!!!!
Dit kan mijn abonnement zijn van rond de 50 euro maar ook 200 euro of zoals ik hier boven las meer dan 800 euro..
 
DIT IS EEN PRIVILEGE VODAFONE...een privilege dat IK VODAFONE KAN GEVEN MAAR OOK ONTNEMEN...
Een privilege dat ik Vodafone in januari ook GA ontnemen.
Want jullie INNEN enkel...en de helpdesk doet geen RUK.
 
Een probleem is als een schot op het doel van de tegenstander die met 10 man staan te verdedigen!!!
De klacht/bal komt hard aan, maar loopt dood tegen deze opstelling/instelling.
Uiteindelijk word het doel nooit bereikt en de tegenstander raakt vermoeit en haakt in de meeste gevallen af.
 
Nu Vodafone...in deze moeilijke periode van crisis hebben jullie 2 opties en dat is:
Dit soort helpdesk te handhaven, keuze menu's waar je gek van word enz.
Of klanten te gaan helpen waardoor ze blijven en zelfs anderen adviseren over te stappen naar vodafone.
 
Dit is een tijd waarin nieuws snel gaat...het kost jaren om een goede naam te krijgen maar slechts EEN enkel bericht kan je ten gronde richten.
STOP met mensen op deze manier af te schepen.
Stop met zinnen waarin het woord "MAAR" voorkomt (voorbeeld...."ik begrijp uw frustratie meneer MAAR we kunnen niet er aan doen"....
STOP HIER MEE.
Voor vodafone 10 anderen...
Mij zijn jullie per 2013 kwijt...zorg niet dat dit ook voor anderen gaat gelden.
 
 
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hi Johnbob, we willen je graag helpen door het nogmaals na te kijken, vandaar dat we je naar Twitter of Facebook hebben verwezen. Ik of mijn collega's kijken dan nog eens voor je na wat de oorzaak kan zijn van deze kosten. Verwijs direct even naar de link van dit topic zodat we weten dat het om deze klacht gaat. Zoals ik ook al in het andere topic aangaf, blijkt er sprake te zijn van onterechte kosten dan zetten we dit uiteraard recht.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Jochen....waarom lezen jullie niet?
Het is alsof ik met de klantenservice praat...die blijven ook dingen zeggen tewijl ik aangeef dat het helemaal anders is.
Jullie hebben de macht, jullie zitten aan de andere kant van het probleem.
Achter de telefoon, jullie kunnen uren aan een stuk door verkopen "u kunt uw klacht via twitter of facebook kenbaar maken"...
En de klant zit met de rug tegen de muur.
 
ER STAAT dat ik geen face book of twitter gebruik.
Ik wil geholpen worden via de klantenservice.
DAT IS WAAR HET WOORD VOOR STAAT, "klantenservice".....
 
Ik heb geen zin om allerlei onduidelijke acties te gaan uitvoeren om mijn klacht kenbaar te maken.
Mijn klacht (net als vele vodafone klanten met mij) IS BEKEND bij Vodafone.
Verslijt me niet voor dom om een zoveelste maal mijn verhaal te laten doen...!?
Ik verwacht van mijn eigen kinderen ook niet dat ze na 2x vragen nog niet luisteren....dus ook niet van jullie.
Ik betaal jullie, ik betaal jullie vorstelijk en met mij vele anderen....
 
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen...
Ik geef mijn vertrouwen aan jullie middels een automatisch incasso.
Hier mee zeg ik in feite, "vodafone ik vertrouw jullie met mijn geld"!!!
Hoe hoog de rekening ook is, jullie boeken doodleuk af....geen melding wanneer je over je bundel gaat.
Althans wanneer je VER over je bundel gaat...jullie zeggen en doen NIETS en laten het gebeuren....en dan aan het eind van de maand...huppetee afboeken die handel.
 
 
Geachte Vodafone, u hoeft mij niet meer te helpen, ik zou nog 2 maanden contract moeten uitzitten en dan is het voorbij.
vlgs mij is het overigens goedkoper deze 2 maanden af te kopen i.p.v. weer 2x achterover te slaan van de rekening.
 
Begrijp mij goed...de eerste 4 rekeningen was ik nog steeds een aardige klant, maar zoals blijkt is mijn begrip nu inmiddels OP.
Nogmaals, ik ga GEEN twitter acties uitvoeren, IK HEB GEEN TWITTER....en ik heb geen FACEBOOK.
Er staat ook niet in mijn contract dat ik dit moet hebben!
Jullie verzinnen gaande weg constructies die voor veel mensen niet te volgen zijn.
Niet omdat ze het niet kunnen, maar omdat ze niet aan elke hype mee willen doen...
 
Als ik een contract afsluit zeggen jullie daar ook niets van.
ook het klachten formulier werkt niet op de site...alles word afgedekt zodat je NERGENS door komt.
Oke Vodafone, jullie hebben het laatste half jaar flink aan mij verdient maar ik zeg mijn klantzijn op.
De vraag is "wat hadden jullie aan mij kunnen verdienen als ik nog 20 jaar klant was gebleven"?
 
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Johnbob,

Wellicht is het dan toch goed om nogmaals hierover met onze collega's van de telefonische klantenservice te bellen via 1201. Ik ga ervan uit dat onze collega's je klacht zorgvuldig zullen behandelen en je zo goed mogelijk zullen helpen.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Beste Jochen....
 
Dit is niet persoonlijk naar jou, als moderator krijg je waarschijnlijk alle bagger over je heen terwijl je main focus de voortgang van dit forum  is.
 
Maar ik geloof wel dat jouw visie betreffende het bellen van het 1201 nummer een ietwat rooskleurige voorstelling heeft.
Heb je ooit contact gehad met die lui als je een "echt" probleem hebt?
Waarschijnlijk niet.
Als het zo simpel was dat het bellen van 1201 de oplossing zou bieden, denk je dan niet dat dit draadje er unberhaubt niet was!????
 
Please hou eens op met te denken, misschien moet ik het wat harder zeggen....
PLEASE HOU EENS OP MET TE DENKEN DAT ER VIA DE NORMALEN INGANGEN BIJ VODAFONE DE KENNIS OF WIL IS OM IEMAND TE HELPEN...
Men helpt je graag aan een hoger abonnement, weird genoeg gaat dit altijd goed en is binnen een minuut een feit.
Voorlichting over toestellen die al meer dan een jaar uit zijn doet het ook goed, korte simpele vragen worden doorgaans redelijk goed beantwoord.
Maar ZODRA het wat verder gaat vervalt men al snel in het bekende verhaal "tja meneer we begrijpen dat het vervelend is maar we kunnen er niets aan doen, het zijn toch echt de door u gemaakte kosten"...
Weet u wat vervelend is...? een ingegroeide teennagen.
Een rekening van 200 euro is meer dan vervelend om nog maar te zwijgen over rekeningen hoger dan 800 euro....
Er is GEEN uitweg mogelijk bij de klantenservice, out of the box thinking is totaal onbekend bij Vodafone.
 
Nogmaals, draag geen oplossingen aan die niet werken....
Bij vodafone moet je of los laten en een andere provider zoeken of een advocaat erop zetten.
Ik kies voor het eerste.
 
 
gr J
 
 
 
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi Johnbob,

'Vervelend' is soms niet de beste manier om inlevingsvermogen te tonen. Daadkracht is dan nodig.

Natuurlijk kan het ook voorkomen dat het juiste antwoord niet het gewenste is. Ik ken jouw case niet inhoudelijk maar helaas zien we bij hoge datakosten vaak dat mensen onbewust zeer veel data hebben verbruikt. De klantenservice kan niet meer dan nakijken of de tarieven goed zijn, de juiste Blox zijn geactiveerd en de bundels zijn benut.
Als deze zaken juist berekend blijken te zijn, dan kan de klantenservice niets meer voor je betekenen. We hebben vanwege de wet op privacy immers niet de mogelijkheid om te zien waar datakosten door zijn ontstaan. We kijken of er verbinding is gemaakt en hoeveel.

De klant kan zijn klacht dan het beste voorleggen aan de afdeling Special Services. Zij kunnen de klacht nogmaals beoordelen en beslissen of een coulance wel of niet op zijn plaats is.

Het forum is zeer geschikt om je goede en slechte ervaringen te delen. Helaas is het moeilijk om individuele klachten te behandelen.


suusnh1990

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb laatst een achterlijk hoge rekening gekregen van zo'n 500 euro door in 1 week (vooral snachts) onverklaarbare datasessies. Klantenservice, ook telefonisch, doet vrijwel niks. Wijzen je alleen door naar de smartphone crew om je apps goed te beheren. Nou, beste Vodafone, vergeleken met alle voorgaande maanden en jaren bij jullie als klant, is mijn internetgebruik niet anders geworden, dus ook niet in die ene dure week. Ik sluit m'n apps nooit, en zit nooit meer dan 100 euro over m'n abonnement heen, maar nu 450 euro eroverheen, het wordt me te dol bij jullie. 
 
En inderdaad, het maakt niet uit wat je als klant zegt, Vodafone legt alle schuld buiten zich en kan geen goede oplossing vinden. Als 'coulance' heb ik nu de 10Gb bij m'n abonnement gekregen en miijn eerdere korting mogen behouden, maar lieve mensen van de Klantenservice, ik wil gewoon m'n geld terug OF dat jullie eens duidelijk gaan doen over die specificaties. 1 week, achterlijk hoge kosten, internetgedrag niet anders dan normaal, sorry maar ik ben er echt klaar mee. Vooral toen ik ging googlen en nog heel veel meer mensen met eenzelfde bericht tegen kwam. Ik snap niet dat jullie op deze manier mensen zo durven op te lichten. 
bertkarto

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb hetzelfde probleem gehad.
Sinds 2005 klant bij vodafone en tevreden op de service tot nu toe.
Mijn internet gebruik is nooit boven de 120 mb gekomen.
Maar vorige maand (25 januari 2013) kreeg ik plots een melding dat ik ruim
over mijn limiet zat, namelijk 1732 mb meer. En een dikke rekening van 732 euro en nog wat.
 
Gelijk gebeld met klantenservice, waar ik gewoon als een debiel behandeld werd.
Na aandringen om een klacht in te dienen, werd ik wel doorverbonden met de klachtenafdeling.
Hier kreeg een meneer te spreken (naam is bekend), waar ik het hele verhaal kon vertellen.
Na een lang gesprek is met mij afgesproken dat ik van de 732 euro nog maar 150 euro kon betalen.
Ben wel met de regeling akkoord gegaan, terwijl het niet eens mijn schuld is.
Op mijn telefoon kon ik zien dat de sessies via WiFi waren gedaan en er toch gelijktijdig een internetverbinding
afgerekend word. Van alles heb ik een screenshot bewaard.
Het gesprek met de klachtenafdeling heb ik ook voormezelf opgenomen, ingeval zij niet aan hun afspraken houden.
Kan alsnog naar trosradar of een rechtsbijstand.
 
Dus zou zeggen, dien ook een klacht in bij Klachten afdeling van vodafone.
 
met de vriendelijke groet
BLK
 
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Belangrijk om aan te stippen vind ik wel dat wij als Vodafone hier in niet de schuldige of de "oplichter" zijn.

Immers, wij zorgen er alleen voor dat je toestel op internet kan. Daarbij gelden de tarieven die bij je abonnement horen en waar je voor getekend hebt. Smartphones zijn toestellen waarop je veel data kunt gebruiken. Dat kan alles zijn van per ongeluk geen WiFi aan tot een foutje en HD video kijken (ik heb bv laatst in de auto 300 MB in 30 minuten gebruikt, het kan écht hard gaan), tot een toestelprobleem.

Maar in al die gevallen is er wel daadwerkelijk data verbruikt. Ok, misschien niet bewust, maar dat neemt niet weg dat er wel verbruik geweest is. En daar hangt dan een rekening aan vast.

Is het redelijk om je provider daar de schuld van te geven?
bertkarto

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is geen schuldige aanwijzen.
Maar er moet uitgezocht worden, waarom als er wifi verbinding gebruikt wordt er tegelijkertijd ook data internet wordt verrekend.

met vriendelijke groet
niet tevreden klant
bertkarto

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoop dat vodafone zich houdt aan de afspraak die gemaakt is.
Maar neemt niet weg dat ik na mijn contract zeker naar een andere provider stap.

grtz. een ontevreden klant
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
bertkarto schreef:
Hoop dat vodafone zich houdt aan de afspraak die gemaakt is.

Gemaakte afspraken, daar houden we ons aan. Zo simpel is dat.

Ik begrijp dat je wilt dat uitgezocht wordt waarom er zowel via WiFi als 3G data is verbruikt. Dat vind ik ook erg vreemd, dat zou in je toestel niet mogelijk moeten zijn.

Het probleem bij dat uitzoeken is dat dat voor ons eigenlijk niet mogelijk is. Allereerst kunnen wij niet zien wat er in je toestel gebeurt. Daarnaast mogen wij zowel op grond van het stafrecht (tappen) als op grond van het privacyrecht (wet bescherming persoonsgegevens) niet bekijken wat je toestel allemaal doet op het internet. En tenslotte loopt WiFi via een andere provider, niet via ons. Dus zelfs al konden we zien wat je toestel op ons mobiele netwerk allemaal gedaan heeft, dan hadden we niet de gegevens van het WiFi verbruik en konden we die niet naast elkaar leggen.

Juist omdat we snappen dat dit soort dingen erg vreemd zijn en die rekeningen soms heel vervelend hoog kunnen uitvallen, zijn we niet de beroerdste en bekijken we bij elk geval of we je iets kunnen aanbieden. Dat doen we terwijl we objectief gezien alle kosten correct en terecht in rekening gebracht hebben.

Ik vind het dan altijd erg jammer om te zien dat we betiteld worden als oplichters, dat mensen overstappen, etc.
Terwijl we volgens mij eigenlijk juist in veel gevallen erg coulant zijn.
bertkarto

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Bas,

Ik heb niemand als oplichter betiteld.
Alleen mag je als klant naar een andere provider stappen.
als je niet tevreden bent met je huidige provider.
Grtz Bert
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Jij persoonlijk idd niet, klopt. En daar heb je helemaal gelijk in, overstappen is je goed recht.
Ik hoop alleen altijd op de kans om te laten zien dat we echt niet de vervelendste zijn.

Vind je dat we je onterecht hebben behandeld?
bertkarto

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Bas,

Misschien een idee om een data limiet te kunnen instellen voor binnenland.
Dat zou nog een heleboel klanten schelen.
Groet Bert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic