bierings

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onverklaarbare hoge rekening

Geachte heren/dames, afgelopen maand, rekening november, was heel hoog in MB verbruik.
Hebben altijd internet op reis aan staan.Zijn paar keer per jaar in Winterberg.
Verbruiken nooit veel,afgelopen maand is het verbruik ook 's nachts ,terwijl wij sliepen,doorgelopen!
Hierover op 2-12 j.l. gechat met Elvera. Zij zag het ook maar kon verder niets doen!
Er moet iets zijn fout gegaan bij uw registratie van het verbruik!
Gaarne per omgaande bericht,inmiddels €126,= afgeschreven van mijn rekening.
Ik denk dat het voor U ook heel belangrijk is,hoe dit kon gebeuren!
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo bierings

Indien de 3G-data in de nachtelijke uren is verbruikt in Winterberg (Duitsland), dan had voor jou de Europese data-limiet van €60,50 moeten ingaan. Dat betekent dat Vodafone jou een sms-bericht had moeten versturen, met de mededeling dat je voor €60,50 aan data hebt verbruikt in het buitenland. En de vraag of je door wilt gaan met het verbruiken van mobiele data. Dat is geregeld door de Europese Commissie. En die data-limiet geldt wereldwijd. Dus ook in Duitsland.

Indien je 3G-data in de nachtelijke uren in Nederland is verbruikt. Dan geldt die beschermings-maatregel niet.
Je digitale factuur (in PDF-formaat) is te raadplegen via My Vodafone. Via de website, inloggen bij My Vodafone. En vervolgens klikken op: Rekeningen

In die uitgebreide factuur-specificatie kun je zien welke data-sessies hebben geleid tot hoge kosten. In Nederland of in Duitsland.

Ook wil ik je verwijzen naar een heel succesvol topic, waarin enkele Moderators van Vodafone en ik-zelf veel expert-adviezen hebben gegeven om je onbewuste data-verbruik aan banden te leggen. Dus om dit onbewuste en ongewenste en ongevraagde data-verbruik in de toekomst te voorkomen. Dankzij al deze tips en tricks kun je je smartphone hermetisch afsluiten voor onbewust data-verbruik. Bij het opvolgen van alle instellings-adviezen schakelt jouw smartphone automatisch de 3G-data-verbinding uit bij een zelf ingestelde limiet per etmaal. Volg alle instellings-adviezen zorgvuldig op !

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund...

Bel naar de telefonische klantenservice van Vodafone op om te vragen naar vermindering van je factuur-bedrag. Via een coulance-regeling.
Dit doen ze meestal wel. Maar niet het kwijtschelden van het volledige bedrag, als gevolg van hoog data-verbruik.
Kudo's zijn altijd welkom 😉

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic