Beste bierpiet,
1.) In dit topic hebben de Moderators van Vodafone én Netwerker (ik) heel veel expert-adviezen gegeven om je smartphone te beschermen tegen onbewust en ongevraagd 3G - dataverbinding. En dus ongewild en ongewenst 3G - dataverbruik. In dit topic vindt je ook expert-adviezen voor je iPhone.
Weblink 1:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund... 2.) In dit topic heb ik een pleidooi gehouden dat Vodafone beschermingsmaatregelen neemt, zodat klanten niet meer onbewust buiten hun maandelijkse data-bundel kunnen gaan. Ik ga ervan uit dat je het met mij eens bent. En ik hoop dat je als medestander een posting in dit topic wilt achterlaten.
Weblink 2:
http://forum.vodafone.nl/t5/Feedback-Suggesties/Pleidooi-voor-beschermingsmaatregelen-om-nooit-meer-... Om jouw vraag heel specifiek te beantwoorden: de iPhone bevat 'een bug' waardoor deze onbewust van een zwak Wi-Fi-signaal automatisch overschakelt naar een (betaalde) 3G-connectie.
Ten tweede kan dit ook het geval zijn nadat het Wi-Fi-signaal tijdelijk (kan ook enkele seconden zijn) is uitgevallen.
En ten derde kan dit ook het geval zijn als jouw iPhone in de stand-by toestand is geweest. En daarna is de iPhone onbewust overgeschakeld naar een 3G - verbinding. Dus MegaBytes waar je voor moet betalen.
Telecom-provider Tele2 heeft hier de afgelopen vijf maanden uitvoerig onderzoek naar gedaan. En de resultaten van dit onderzoek afgelopen week op haar eigen Tele2 - Forum gepubliceerd.
Dit naar aanleiding van vele honderden klachten. Vergelijkbaar met jouw klacht.
Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag voldoende beantwoord. Kudo's zijn altijd welkom: ook als je kwaad bent op Vodafone. Ik ben géén medewerker van Vodafone en geef graag deskundig advies.
Succes bij je nieuwe telecom-provider !!!
Netwerker