bierpiet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onverklaarbare hoge rekening

Beste Vodafone

Ik ben/was klant bij jullie ben inmiddels over naar een andere provider. Waar voor ik reageer is het volgende.
Ik had een red super abbo, ik bleef altijd ruim binnen mijn bundel van 4gig. Echter de laatste maand zat ik opeens 114 euro buiten mijn databundel van 4 gig. Buiten dat het zeer vreemd is omdat al die sessies plaatsvinden als ik thuis ben namelijk mijn iphone logt automatisch in op mijn thuisnetwerk als ik thuis kom.

Ik vind het ook klantonvriendelijk dat je geen sms krijgt op het moment dat je bundel op is.

Kortom ik wil graag dat jullie nader kijken naar de rekening en me kunnen uitleggen hoe het kan dat ik data verbruik terwijl ik op mijn huis/wifi netwerk zit.

Graag hoor ik van jullie

Vriendelijke groet
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Beste bierpiet,

1.) In dit topic hebben de Moderators van Vodafone én Netwerker (ik) heel veel expert-adviezen gegeven om je smartphone te beschermen tegen onbewust en ongevraagd 3G - dataverbinding. En dus ongewild en ongewenst 3G - dataverbruik. In dit topic vindt je ook expert-adviezen voor je iPhone.

Weblink 1: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund...

2.) In dit topic heb ik een pleidooi gehouden dat Vodafone beschermingsmaatregelen neemt, zodat klanten niet meer onbewust buiten hun maandelijkse data-bundel kunnen gaan. Ik ga ervan uit dat je het met mij eens bent. En ik hoop dat je als medestander een posting in dit topic wilt achterlaten.

Weblink 2: http://forum.vodafone.nl/t5/Feedback-Suggesties/Pleidooi-voor-beschermingsmaatregelen-om-nooit-meer-...

Om jouw vraag heel specifiek te beantwoorden: de iPhone bevat 'een bug' waardoor deze onbewust van een zwak Wi-Fi-signaal automatisch overschakelt naar een (betaalde) 3G-connectie.
Ten tweede kan dit ook het geval zijn nadat het Wi-Fi-signaal tijdelijk (kan ook enkele seconden zijn) is uitgevallen.
En ten derde kan dit ook het geval zijn als jouw iPhone in de stand-by toestand is geweest. En daarna is de iPhone onbewust overgeschakeld naar een 3G - verbinding. Dus MegaBytes waar je voor moet betalen.

Telecom-provider Tele2 heeft hier de afgelopen vijf maanden uitvoerig onderzoek naar gedaan. En de resultaten van dit onderzoek afgelopen week op haar eigen Tele2 - Forum gepubliceerd.
Dit naar aanleiding van vele honderden klachten. Vergelijkbaar met jouw klacht.

Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag voldoende beantwoord. Kudo's zijn altijd welkom: ook als je kwaad bent op Vodafone. Ik ben géén medewerker van Vodafone en geef graag deskundig advies.

Succes bij je nieuwe telecom-provider !!!

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.