mstege

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onverklaarbare hoge rekening

Hallo,
 
Ik heb al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker een half jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijg ik dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte. 
 
Dit tot ik gisteren een rekening kreeg van bijna 870 euro, volgens de specificatie veroorzaakt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij mij oproept, zeker omdat ik thuis gewoon een wifi verbinding heb, en omdat ik de 3g data eigenlijk alleen gebruik om whatsapp te versturen en het weer te bekijken. Ik heb geen ander 3G verbruik gedaan dan eerder. 
Tevens vind ik het vreemd dat de specificatie zegt dat ik iedere nacht precies om het uur 3g gebruikt (hiermee bedoel ik 01:04, 02:04, 03:04 Etc. Etc.) wat mij toch onmogelijk lijkt ten eerste omdat ik mijn mobiel dan niet gebruik en ten tweede hij op wifi staat.
Op de 12e van de maand heb ik volgens Vodafone 294 MB gebruikt (een internet sessie van 5 uur volgens de klantenservice) en ik heb op de 13e van de maand een smsje gekregen van Vodafone dat mijn databundel (200MB) voor 90% is gebruikt. 
Nu heb ik gekeken (30e) op mijn vodafone voor mijn huidig gebruik en staat dat ik er voor deze maand al met 920 euro eroverheen zit. Terwijl ik een sms kreeg op de 25e dat ik nog 75% had en heb 3G zelfs op de 29e uitgezet omdat ik die schikbarend hoge rekening zag.
 
Ik heb uiteraard gebeld met de klantenservice maar daar kreeg ik geen antwoord op mijn vragen en werd er gezegd dat ik 2 maart op kan zeggen. (Ze hebben al wel gezorg dat er geen internet meer word verstuurd naar mijn telefoon.
Zijn er wellicht financiele regelingen die getroffen kunnen worden in zo'n situatie aangezien het, naar mijn weten, mijn fout niet is.

 
Met vriendelijke groet
55 Reacties 55
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Marit,

Als je je abonnement verhoogt gaat dit direct in. Dan krijg je een databundel die evenredig is aan het aantal dagen dat de maand nog heeft. Vanaf 1 juni zul je dus weer de volledige bundel krijgen. Ik ben het met je eens dat dit verwarrend is, je moet dit maar net weten. Neem even contact op met onze klantenservice via Twitter of Facebook. Zij helpen je graag verder.
askim02

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu heb ik een bijna vergelijkbaar probleem! ik ga oppeens over mijn datategoed terwijl mijn BlackBerry en op school en thuis @ WiFi staat. Heel erg merkwaardig!!!!
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi askim02,

Ik heb zojuist gereageerd je vraag in het topic dat je zelf geopend hebt.
JH93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit ook op onverklaarbare wijze over mijn tegoed heen.
Volgens vodafone zou ik op 31-07 om 18:14 uur 813.730 KB internet hebben verbruikt..
Dit terwijl ik nog NOOIT zoveel internet heb verbruikt en heel ''toevallig'' was dit allemaal precies op hetzelfde moment waardoor ze me geen sms hebben gestuurd met het bericht dat ik bijna over mijn tegoed heen zat.
Ik ben er van overtuigd dat dit niet klopt en heb daarom ook bewijs gevraagd maar natuurlijk hebben ze dat niet.
Is dit bij jullie ook allemaal gebeurd toen jullie contract al opgezegd was en/ofnummerbehoud via andere maatschappij is aangevraagd?

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi JH93,

Ik zie dat je ook een eigen topic hebt geopend.
Heel slim 😉
Daar zal ik verder met je praten over dit onderwerp
Teddo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via rekeningoverzicht kwam ik er ineens achter dat Vodafone onverklaarbare hoge rekeningen incasseerde.
Gebeld met klantenservice en die melden dat zij niks mogen melden over waar het gebruik vandaan komt maar dat de data nu eenmaal verbruikt is. Heel raar want de telefoon staat uit op 3g en dataroaming. Ik krijg dus geen verklaring overwaar en wanneer wat verbruikt is omdat dit ineens privacy is.
Nu 2 credits gehad maar nog steeds geen antwoord en specificatie op gebruik.
Binnenkort ben ik 1 van de sprekers bij Kassa die hier een groot item van maken.
Mijn abo is nu vast opgezegd en ik wil nooit meer iets te maken met Vodafone.
Ik heb mezelf nu voorgenomen dat ik elke dag op social media negatief praat over Vodafone om anderen te wijzen op de maffiapraktijken van deze provider.
Het webcareteam gaat mij zat worden totdat dit opgelost is.
Voorlopig ga ik iedreen op divse sites en twitter en facebook melden hoe Vodafone omgaat met klanten.

Wat mij betreft gaan we deze partij als consument bannen van de nederlandse markt.....
Teddo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddel ook opgezegd...... Het zijn maffiapraktijken van meneertje Vodafone. Binnenkort op Kassa te bewonderen...... Laten we als consument dit merk van de nederlandse markt afvegen !!!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Teddo,

Het klopt inderdaad dat wij niet kunnen (en mogen) inzien wat het dataverbruik heeft veroorzaakt. Dit is wettelijk vastgelegd. Wij mogen immers ook niet jouw gesprekken afluisteren of de inhoud van jouw sms'jes bekijken. Dit geldt dus ook voor je dataverbruik. Wij kunnen niet zien welke apps je op je toestel hebt geïnstalleerd of welke websites je bijvoorbeeld hebt bezocht. Het enige dat wij kunnen zien is dat er verbinding heeft plaatsgevonden via het 2G of 3G netwerk. Dit is dan ook de reden dat we je hierover niet meer informatie kunnen geven. 😞
Ineke1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem mijn dochter heeft volgens de rekening schrik niet in 13 dagen aan 2 G opgemaakt geen bericht gekregen bijna een totaal van bijna 5 G En volgens voda fone ligt aan mijn dochter dat ze spelletjes zitten doen. Maar op de rekening gaat elke keer rond 00:00 uur de piek data omhoog buiten de bundel kost dat 25 euro schrik niet voor 4 sec internet . Terwijl het op wifie staat zelfs met alles uit staat internet nog aan. Voda fone schrijft het in onze schoenen maar om mij heen hoor ik steeds meer mensen klagen over ineens data te veel verbruikt moet de telefoon maar op sturen Baäl als een stekker een rekening van 392 € terwijl ze constant zit op 45 euro
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Ineke,

Het klopt inderdaad dat het mogelijk is dat je wel eens dataverbruik om 00:00 op je factuur ziet staan. Als je om 22:00 verbinding maakt met internet dan wordt een datasessie gestart. Deze sessie kan 5 minuten duren, maar zo'n sessie kan bijvoorbeeld ook 10 uur duren. Deze stopt namelijk pas op het moment dat internet daadwerkelijk wordt uitgeschakeld. Aangezien om 00:00 een nieuwe dag begint zou het kunnen dat je zo'n lange sessie in twee delen op je factuur ziet staan: ééntje van 22:00 tot 00:00 en ééntje van 00:00 tot 08:00. Dit dataverbruik kan ook meerdere oorzaken hebben, dus mocht hierover toch nog enige onduidelijkheid zijn dan kun je het beste even met je telefoon langs een Vodafone winkel gaan. Wellicht kunnen zij dan voor je nakijken welke apps dit dataverbruik veroorzaken.
mimounb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onverklaarbare hoge rekening
Hallo,

Ik heb al jaren een mobiele telefoon abonnement bij Vodafone, dit is al zeker 4 jaar het zelfde abonnement, en iedere maand krijg ik dan ook een rekening in de zelfde orde van grootte.

Dit tot ik op 11-12 zie ik op mijn rekening een bedrag van 386 euro buiten budel, op 10-12 had ik 0 euro.
volgens de klant service komt door een teveel aan data verkeer. Jullie begrijpen wellicht dat dit vraagtekens bij mij oproept, zeker omdat ik thuis gewoon een wifi verbinding heb.
Ik heb bij klant service een verklaring hierover gevraagd maar naar mijn verbazing, is het gekozen om mijn abonnement stopt te zetten, zelfs die van mijn vrouw was ook stop gezet tot ze een betaling van krijgen.
Alleen om een duidelijk verklaring te vragen van de hogere kosten krijg je dit van vodafone terug. dat is toch niet goed?
je moet toch als klant krijgen te horen waarvoor je gaat betalen? en wat je verkeerd/onbewust hebt gedaan voor deze hogere kosten? je wilt natuurlijk voor de vogende keer van leren.

Ik zou fijn zijn als vodafone met een duidelijk verklaring komt voor de hogere kosten voor haar klanten, en zeker niet als je van de klantservice krijgt te horen dat we het niet kunnen zien of achter halen.

met vriedelijk groet.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi mimounb,

Ik kan me voorstellen dat dit echt heel vervelend is. Zulke rekeningen zijn nooit leuk. Het gaat hier helaas om een geval dat we niet kunnen behandelen via het Forum. We kunnen je gegevens er namelijk niet bij pakken, terwijl we die wel nodig hebben om na te gaan wat er precies is misgegaan. Ik wil je vragen om contact op te nemen via 043 351 45 25. Hier kunnen ze je alles uitleggen.

Met betrekking tot hoge datakosten hebben we wel een topic dat misschien interessant is om door te nemen.
pyteranne

Liefhebber
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Beste mimounb,

Ik weet niet precies hoe je verhaal in elkaar steekt, maar misschien is het handig om een data app te installeren? Iets in de trend van My Data Manager. Hier kan je je data bunder precies inzetten en zie je precies wat je via 3G of 4G doet en wat je via WiFi binnen haalt.

Ik vind dat echt super fijn werken 😉
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is inderdaad een goede toevoeging @pyteranne !

Als het goed is, is dit ook terug te lezen in het topic dat ik je heb doorgegeven.
lauraraijmann94

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,
jullie hadden allemaal problemen via de 3G. Hier had vodafone genoeg smoesjes voor. Maar hoe praten ze zich hieruit?

11 december heb ik een nieuwe telefoon gekocht en de volgende dag heb ik deze meteen in gebruik genomen. Hetzelfde sim-kaartje, hetzelfde nummer en hetzelfde abonnement. Alleen een ander toestel. Alles leek leuk, maar toen.. Op mijn.vodafone.nl staat dat mijn tegoed uit m'n abonnement op was op 11 december. Dit is al heel onwaarschijnlijk aangezien ik nooit voor 30,50 euro had gebeld. Maar goed, maakt niet uit. Nu is er bijgewerkt aan het kopje buiten je bundel. Hier staat 41,99! Kijk, als ik echt voor dit bedrag heb gebeld vind ik dit terecht. Ik ben vaker wat over mijn bundel heen gegaan en wees eerlijk; dat is mijn eigen schuld dan. Maar 41,99 euro gaat tever. Ik kon alle oproepen terugkijken op mijn nieuwe telefoon en kwam uit op 35 minuten... Dure minuten of niet? 42 euro voor 35 minuten? Mijn data is trouwens nog niet op, dus smoesjes over apps die aanstaan kunnen ze niet mee aankomen. Klantenservice gebeld maar niemand die me kan helpen... Wat is dit nou vodafone?
Gegroet, een trouwe klant.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @lauraraijmann94

Bij sommige abonnementen worden belminuten afgerond naar hele minuten. Als jij dus 10 gesprekken hebt gevoerd van 2 minuten en 30 seconden heb je eigenlijk 10x3 minuten = 30 minuten gebeld terwijl je dan 25 minuten op je telefoon ziet staan. Welk abonnement heb je precies? Dan kan ik dat voor je nakijken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic