Hoi @Lafemmenl
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Uiteraard super vervelend en iets wat best moeilijk is om te achterhalen. Je zit nu in Spanje en je maakt gebruik van het Spaanse Netwerk en die sturen je informatie mee. In deze denk ik dus dat het Spaanse Netwerk niet de juiste gegevens mee stuurt en daarom je vriend in Nederland een ander nummer krijgt te zien. Ik zou het volgende proberen: Toestel uitzetten, even uit laten en dan weer aanzetten en nog eens proberen te bellen. Lukt dit niet, zet dan handmatig een ander netwerk om te kunnen bellen. Als je dan een ander netwerk, handmatig, hebt gekozen, probeer nog eens te bellen en dan kijken wat je te zien krijgt.
Gaat het helemaal fout, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone in Nederland via het nummer +31654500100, dit is een gratis nummer vanuit het buitenland voor Vodafone 06-nummers. Die kunnen dan een reset voor je uitvoeren om te zien of dan het nummer wel goed mee komt.