Cornmeister

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontvanger blijft SMS binnenkrijgen

Allen,

ik stuur dit bericht namens mijn moeder aangezien ze zelf de grootste digibeet is die er bestaat 😛

Mijn moeder stuurt met regelmaat SMSjes naar haar zus in Schotland.
De laatste tijd komt het voor dat wanneer mijn moeder 1 SMS verstuurt, deze soms wel 40x aankomt bij mn tante.

Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Na een paar 100 smsjes begint het ietwat irritant te worden nl 🙂

1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Fijn te weten dat er aan je gedacht wordt, maar dit is wat overdreven 😉

In dit geval denk ik dat het probleem aan de ontvangende kant zit. Het systeem werkt namelijk als volgt. De sms wordt vanaf een toestel verzonden naar ons netwerk. Dan geven wij het door richting de schotse provider die het aflevert op het toestel. Dat toestel moet echter een seintje teruggeven naar het netwerk van die provider dat de sms is aangekomen.

Komt dat seintje er niet dan blijft het schotse netwerk proberen de sms af te leveren. Zover de systemen daar weten is de sms namelijk niet afgeleverd. En dan krijg je hem dus tig keer.

Meestal is het toestel uit&aan zetten de oplossing. Daarmee dwing je een nieuwe netwerkverbinding af en komt het signaal meestal wel door. Blijft het toch voortduren, dan is contact met de schotse provider misschien nodig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic