TessaMac

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ontkoppelen Ziggo

Ik zou mijn Vodafone account graag ontkoppelen van mijn Ziggo account ivm samenwonen. Ik heb mijn Ziggo account opgezegd en wil mijn Vodafone nu graag koppelen aan het Ziggo account van mijn vriend.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @TessaMac
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Je hebt het advies van @Energieboy niet in de wind geslagen en mij direct een privéberichtje gestuurd. Helemaal super, want zo kon ik direct voor je aan de slag gaan. Bij deze heb ik jouw Ziggo account losgekoppeld van My Vodafone. 

Ik begrijp dat je jouw My Vodafone account nu graag wilt koppelen aan het Mijn Ziggo account van jouw vriend. Dat is zeker mogelijk! Dit kun je op één van de twee onderstaande manieren realiseren. Laat je ons weten of het is gelukt? 
 

Vanuit het Mijn Ziggo van jouw vriend:

Log in op Mijn Ziggo

Klik op Gegevens

Scroll naar beneden tot je 'Inloggegevens Mijn Ziggo' ziet

Klik op 'Ga naar Mijn account'

Klik onder 'Wel al een My Vodafone account' op 'Accounts samenvoegen'.

Klik op 'Start samenvoegen' en log in met je My Vodafone Account of gebruik de QR scanner in de My Vodafone App

Let op: De gegevens van My Vodafone worden nu ook de login gegevens van Mijn Ziggo

 

Vanuit jouw My Vodafone account:

Log in op My Vodafone

Ga naar 'Profiel'

Klik onder 'My Vodafone Account' op 'Account instellen'.

Klik onder 'Wel al een Mijn Ziggo account' op 'Accounts samenvoegen'.

Klik op 'Start samenvoegen' en log in met de gegevens van jouw vriend zijn Mijn Ziggo account.

Klik op 'Nu inloggen'en je account zijn daarna gekoppeld.

Let op: De gegevens van My Vodafone worden nu ook de login gegevens van Mijn Ziggo

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @TessaMac 

Welkom op de klanten helpen klanten community van Vodafone.

Het is zeker mogelijk om deze weer te laten ontkoppelen. Ik kan dit niet voor je doen, ik werk namelijk niet voor Vodafone. Maar gelukkig is Cecilia er wel, ze is werkzaam bij Vodafone en @Cecilia kan je een privé bericht sturen via
hier! Je kunt op die pagina, links bovenaan klikken, op een nieuw bericht (dat is het rode vlakje met het potloot erin). Vervolgens voeg je haar toe als ontvanger en kan je je bericht, incl. berichtonderwerp, schrijven. Ze is dus werkzaam bij Vodafone en kan je verder helpen als ze onderstaande gegevens heeft ontvangen!

In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:

- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
- E-mailadres waarmee een account is aangemaakt

Deze gegevens zijn privé en worden dan ook privé aan Cecilia toegezonden, verder ziet niemand deze gegevens. Maar dan wel privé aan haar toezenden via deze link! Zodra ze dit heeft aangepast zal Cecilia je berichten.

Meer informatie is ook te lezen op deze pagina.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @TessaMac
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Je hebt het advies van @Energieboy niet in de wind geslagen en mij direct een privéberichtje gestuurd. Helemaal super, want zo kon ik direct voor je aan de slag gaan. Bij deze heb ik jouw Ziggo account losgekoppeld van My Vodafone. 

Ik begrijp dat je jouw My Vodafone account nu graag wilt koppelen aan het Mijn Ziggo account van jouw vriend. Dat is zeker mogelijk! Dit kun je op één van de twee onderstaande manieren realiseren. Laat je ons weten of het is gelukt? 
 

Vanuit het Mijn Ziggo van jouw vriend:

Log in op Mijn Ziggo

Klik op Gegevens

Scroll naar beneden tot je 'Inloggegevens Mijn Ziggo' ziet

Klik op 'Ga naar Mijn account'

Klik onder 'Wel al een My Vodafone account' op 'Accounts samenvoegen'.

Klik op 'Start samenvoegen' en log in met je My Vodafone Account of gebruik de QR scanner in de My Vodafone App

Let op: De gegevens van My Vodafone worden nu ook de login gegevens van Mijn Ziggo

 

Vanuit jouw My Vodafone account:

Log in op My Vodafone

Ga naar 'Profiel'

Klik onder 'My Vodafone Account' op 'Account instellen'.

Klik onder 'Wel al een Mijn Ziggo account' op 'Accounts samenvoegen'.

Klik op 'Start samenvoegen' en log in met de gegevens van jouw vriend zijn Mijn Ziggo account.

Klik op 'Nu inloggen'en je account zijn daarna gekoppeld.

Let op: De gegevens van My Vodafone worden nu ook de login gegevens van Mijn Ziggo

TessaMac
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lukt nog niet.

Met Mijn Ziggo van mijn vriend kom ik tot stap 5. "Wel al een Vodafone account' zie ik nergens staan.
Ik zie wel: "Je account uitbreiden". Als ik daar een Vodafone contract wil toevoegen lukt dat niet: "Dit product hoort al bij een ander online account. Log in met dat account en je kunt verder."

Via mijn My Vodafone kom ik tot stap 3, waar ik geen "My Vodafone account" kan vinden. Wel zie ik "MyVodafone en Mijn Ziggo samenvoegen".
Als ik dat probeer moet ik inloggen met het Ziggo account van mijn vriend. Dat is een ander emailadres. Daar krijg ik vervolgens geen feedback op. Na een paar uur wachten en verschillende keren opnieuw proberen krijg ik geen volgende stap. Ook is niks samengevoegd.
Als ik op de knop "Ziggo toevoegen" klik en dan het contractnummer van mijn vriend zijn Ziggo account invoer met de juiste postcode en huisnummer, dan zegt hij: "Dat ging niet goed. Wil je het later nog eens proberen?" Intussen is het later en heb ik nog eens geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Hij staat nog altijd niet als gekoppeld.

Wat doe ik fout?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @TessaMac

Hmm, apart dat het niet lukt en je vastloopt bij het koppelen. Aangezien jij al een My Vodafone account hebt en jouw vriend een Mijn Ziggo account dan moet er gekozen worden voor de optie om de accounts samen te voegen. De optie uitbreiden gebruik je alleen als er voor één van beide nog geen account geregistreerd is. Zou je het nogmaals willen proberen? En eventueel het eens testen in een andere browser? Check voor de zekerheid ook of je wel via beide omgevingen afzonderlijk kunt inloggen en de juiste inloggegevens gebruikt. 

Mocht het niet lukken dan kan ik altijd één van beide accounts nog verwijderen zodat we het via de optie uitbreiden kunnen proberen. 

TessaMac
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Cecilia,
Het lukt helaas nog niet. Ik kan op beide accounts afzonderlijk inloggen. Ik heb dit geprobeerd in Chrome, Firefox en Edge.
Ik kan wel vanuit mijn My Vodafone op Start Samenvoegen klikken (al kom ik bij die knop via een andere weg dan beschreven in de instructie). Daar kan ik de inlog gegevens van het Mijn Ziggo account van mijn vriend invoeren. Dan kan ik klikken op Nu Inloggen. En dan gebeurt er niets meer. De accounts staan ook niet als gekoppeld als ik nog eens opnieuw inlog en check.

U zegt: "Let op: De gegevens van My Vodafone worden nu ook de login gegevens van Mijn Ziggo".
Kan dat het probleem zijn misschien? Ik log namelijk in mijn mijn emailadres op My Vodafone en mijn vriend met zijn eigen emailadres (voor zowel My Vodafone als Mijn Ziggo). Krijgt dat samengevoegde account dan 2 inlog-combinaties? Een met mijn email en een met mijn vriend zijn email?
Of gaat het mis omdat ik een ander emailadres gebruik? 
Misschien dat het beter is om mijn My Vodafone account te verwijderen, zodat het opnieuw toegevoegd kan. Raak ik dan informatie kwijt?

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Vreemd dat het niet wil lukken @TessaMac 😞 Er kunnen wel meerdere Vodafone accounts gekoppeld worden aan een Mijn Ziggo account. Enige is wel dat je dan voor alle omgevingen één inlog krijgt. Mocht je het fijner vinden om voor jouw eigen My Vodafone gegevens en voor die van jouw vriend een afzonderlijke inlogcombinatie te hebben, dan kun je ze dus beter niet koppelen. Voor de Gratis Extra's heeft het niet koppelen van de gegevens geen gevolgen. De Gratis Extra's worden namelijk automatisch geactiveerd als de adresgegevens overeenkomen. 

Wanneer ik je My Vodafone account verwijder raak je geen informatie kwijt. Alles is weer inzichtelijk zodra het account gekoppeld is of opnieuw geregistreerd is. 

TessaMac
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia ik wilde inderdaad met name koppelen omdat ik dan gratis extra's kreeg. Als ik die sowieso krijg hoef ik niet per se te koppelen. Dan laat ik het maar zoals het nu is. Mijn eigen My Vodafone en dan My Vodafone van mijn vriend en zijn Mijn Ziggo account. Bedankt voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic