Dewi0902

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontgrendelen sim

Hallo,

Mijn dochter heeft net een nieuwe telefoon gehad en nu moet hij ontgrendeld worden.
Het betreft een samsung fame prepaid van de vodafoon. Wij hebben speciaal voor de prepaid van de vodafoon gekozen omdat wij nu een tweejarig abonement hebben bij de vodafoon en haar telefoon helaas al kapot is. Nu wil ik graag weten waarom hij ontgrendeld moet worden terwijl ik met een abonnement van de vodafoon een toestel wil gebruiken die prepaid is en van de vodafoon is.

Groetjes Debbie
1 Reactie 1
Anonymous
Niet van toepassing
Een Vodafone Prepaid toestel bevat een provider- en simlock. Dit houdt in dat een telefoon alleen bruibaar is met een simkaart van de desbetreffende provider én alleen werkt met een prepaid simkaart.
Dit is ook bij Vodafone het geval. Dus, ondanks het feit dat het een Vodafone abonnement is en een Vodafone toestel, kan jij je abonnement niet in een prepaid toestel van Vodafone gebruiken.

Je kan het toestel wel unlocken. De beperkingen die ik hierboven heb genoemd vervallen dan.
Unlocken kan middels een webformulier: http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvragen/

Unlocken binnen het eerste jaar van aanschaf is niet kosteloos. Wat het kost, weet ik niet, wellicht dat Vodafone het voor je kan opvragen/uitzoeken. Na het jaar is het wel kosteloos.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic