rowan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontevreden over vervangend toestel service partner Dynalogic van Vodafone.

Beste Vodafone,

Hoe is het mogelijk dat een machtig, groot, goed georganiseerd bedrijf als Vodafone samenwerkt met het tot nu toe meest belabberde bedrijf waarmee ik ooit te maken heb gehad? Dynalogic/Dynafix/Dynacare of hoe ze zichzelf ook noemen: wat een aanfluiting. Vorige maand liet ik mijn Iphone 5 vallen en het scherm lag in duizend stukjes. De telefoon werkte echter nog perfect alleen het keek een beetje onprettig. Ik besloot op 24 maart 2014 naar de Vodafone Store te gaan om te vragen wat ik het beste kon doen. Mijn telefoon was niet verzekerd maar omdat ik een Vodafone Red abonnement heb kon ik toch gebruik maken van de Vervangend Toestel Service. Prettig, dacht ik. De dag erna maakte ik een afspraak met Dynalogic. Het ophalen van mijn telefoon ging prima, koerier was op tijd, weinig uitleg maar ik had daarvoor telefonisch (tijdens het maken van de afspraak) goede uitleg gekregen dus ik wist zelf wat ik moest doen. De prijsbijlage werd redelijk snel toegestuurd maar deze vond ik volkomen onduidelijk. De tekst was onbegrijpelijk, er stond in dat de telefoon niet meer gemaakt kon worden (hoezo? mijn telefoon werkte nog perfect enkel het scherm was stuk) en dus terug gestuurd werd naar mij maar ook dat er toestel swap plaats zou vinden. Ik belde naar Dynalogic voor meer informatie over die zogenaamde toestel swap want er staat geen informatie bij over wat voor telefoon je dan krijgt. (45 cent per minuut, belachelijk) Ook stond er op de prijsbijlage geen adres op waarnaar ik de envelop moest sturen om mijn gekozen optie door te sturen (dit was ik door alle onduidelijkheden vergeten te vragen aan de onaardige telefoniste). Ik heb daarom een e-mail gestuurd waar ik wel redelijk snel en goed antwoord op kreeg. Ik wilde liever bellen maar dat kost weer 45 cent per minuut en dat vind ik echt belachelijk. Vervolgens had ik op 8 april een e-mail met zo maar een afspraak voor de dag erna (9 april). Maar ik was helemaal niet in staat thuis het afhaalbewijs en dergelijk papierwerk op te halen dus toen heb ik een e-mail gestuurd om te afspraak te verplaatsen naar donderdag 10 april, maar daar kreeg ik heel laat antwoord op dus had ik toch maar weer gebeld (voor 45 cent per minuut).

Goed, afspraak verplaatst, donderdag 10 april zou mijn telefoon geleverd worden tussen 13.00 en 16.00 maar ik heb geen koerier gezien, ik heb tot half zes gewacht op de koerier maar ben toen naar huis gegaan. Ik vond het behoorlijk verdacht dat de koerier tussen 15.00 en 16.00 een uur stil heeft gestaan op de Ceintuurbaan, wat heel dichtbij het afleveradres is. Bleek de volgende dag dat meneer om 18.45 is geweest, logisch dat ik dan niet meer op mijn werk ben. Ik heb toen een wanhopige mail gestuurd met de vraag hoe dit nu verder moest, kreeg ik enkel een automatisch gegenereerd bericht dat de telefoon 11 april geleverd zou worden. Op 11 april op de juiste tijd is de koerier geweest, prima jongen, vertelde mij alleen dat hij 12 uur op een dag moest werken en alleen maar negatieve reacties kreeg (ik ben dus niet de enige). Dat was vreemd. Hij gaf mij de nieuwe Iphone waarvan hij zei dat het een nieuwe was maar er zat geen origineel verpakkingsmateriaal omheen, alleen een beschermzakje. Bij een nieuwe Iphone lijkt het me logisch dat je een Apple verpakking met oplader, Earpod en alle accesoires compleet krijgt. Prima, dat heb ik allemaal nog thuis van mijn oude toestel maar hoe weet ik dan dat deze telefoon bijvoorbeeld niet gestolen is? Of wat als ik zelf het toestel wil doorverkopen over 2 jaar, als er een nieuwe Iphone uit is? Niks geen bewijs. Ik vind dit vreemd. En tot overmaat van ramp wist de koerier niks van het feit dat ik een leentoestel had, dus mocht hij die ook niet mee terug nemen. Hij had nog gebeld met Dynalogic maar het leentoestel mocht hier blijven. Hij grapte nog 'je mag hem houden'. Ik kan dit niet geloven. Wat een ongeorganiseerd gebeuren. Administratie niet op orde, duur (!) in contactkosten maar ook de 'reparatie' zelf (279 euro), komen veel te laat op afspraken en buiten werknemers uit. Ik heb nog nooit een slechtere ervaring met een bedrijf gehad. Maar buiten al het bovenstaande is mijn probleem, dat ik nu nog steeds een Vodafone koffertje met leentoestel Iphone 4 S heb liggen en geen flauw idee heb wat ik ermee moet. Ik ben het ook niet eens met het bedrag 279 euro voor deze vreselijke service. Ik heb in de beoordelingsenquete al een soort gelijke klacht gestuurd en ook richting Apple. Van Dynalogic zelf hoor ik niks dus vandaar dat ik naar mijn provider stap. Het is tenslotte jullie partner. Het lijkt mij een goed idee als het leentoestel wat ik nog steeds heb opgehaald wordt (althans, ik neem aan dat ik die niet mag houden) en het gigantische bedrag van 279 euro wordt verminderd want hier ben ik het niet mee eens.

Ik hoop snel reactie en hulp te ontvangen.

Vriendelijke groeten,
Rowan
5 Reacties 5
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @rowan ,

Als u scherm kapot is, moet deze in zijn geheel vervangen worden. Ik heb hier zelf voor mijn s3, bij een andere zaak ook €200 euro voor neer mogen tellen. Is inderdaad veel geld, maar dat komt door het speciale scherm, waarbij het glas aan het scherm vacuum gesealed is.

Daarnaast is uw toestel niet nieuw, maar waarschijnlijk een gerepareerd toestel, uit meerdere defecte toestellen. Dit is iets wat Dynafix vaker doet. en €279 voor een nieuwe telefoon, vind ik niet enorm schokkent. Wel moet dynafix bij een reparatie boven de €99 euro altijd toestemming vragen over de factuur. Indien dit niet gebeurd is, is hier dus echt een fout bij dit bedrijf gemaakt.


rowan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste@NetwerkFreak,

Dank voor je antwoord. Dit wist ik al.
Niets persoonlijks, maar graag zou ik reactie ontvangen van Vodafone zelf.

Vriendelijke groeten,
Rowan
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @rowan ,

Moet je nog even geduld hebben voordat je ook echt aan dit antwoordt komt van de moderators, je zult dus echter nog wel wat geduld moeten hebben.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Rowan, ik denk dat er twee dingen door elkaar lopen:

Allereerst is er de service die je gekregen hebt bij het ophalen en afleveren van je toestel. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat de chauffeur te laat was. Daarvoor onze excuses, mochten die niet zijn aangeboden.

Het bedrag voor het toestel, dat is een andere zaak. Het scherm van het toestel was kapot, in welke geval het beleid van Apple is dat het omgeruild wordt voor een ander toestel (onherstelbaar is in dit geval "economisch onherstelbaar"). Een vervangende iPhone voor minder dan driehonderd euro lijkt me een goede deal toch?

Mocht je hier toch klachten over hebben, dan zou ik deze twee klachten onder de aandacht brengen bij onze klantenservice. Telefonisch kan eea misschien nog iets uitgebreider uitgelegd worden.
rowan
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste BasT,

Bedankt voor uw antwoord.
Ik denk dat er meer dan 2 dingen door elkaar lopen.

1. De chauffeur
Bedankt voor de exuses, die waren nog niet eerder aangeboden.

2. Het bedrag
Achteraf gekeken naar de extreem slechte service, en het feit dat u geen inzicht heeft in mijn financiële situatie, bepaal ik graag zelf of ik dit een goede deal vind of niet. Ik ben blij met mijn nieuwe toestel, en 279 euro is niet veel geld voor een vervangende iphone, maar 279 euro is heel veel geld voor extreem slechte service. Aangezien ik moet betalen voor een service en niet voor het product (wat een gevolg is van de service), vind ik het bedrag te hoog.

3. Leentoestel
Ik zit op dit moment, nog steeds met een Vodafone koffertje met een leentoestel Iphone 4s erin. Wat moet ik hiermee? Ik wil er van af.

4. Bedrag
Wanneer wordt het bedrag eigenlijk afgeschreven? Mijn nieuwe telefoonrekening is al binnen en hier staat het niet op. Ik vermoed dat dit iets te maken heeft met het leentoestel dat nog opgehaald moet worden.

5. Alle onduidelijkheden
Gaan jullie dan echt niks doen wat betreft alle onduidelijkheden die ik in mijn bericht beschrijf? Dat formulier, de voorwaarden omtrent de toestel swap. De manier waarop een nieuw toestel wordt geleverd?

6. Telefonisch klacht uitbrengen
Als u mijn verhaal goed gelezen zou hebben, kunt u zien dat ik problemen heb met bellen naar betaalde lijnen.
Ik weiger een organisatie geld te laten verdienen aan mijn klacht. Bovendien ben ik voorstander van de openbaarheid van een forum waardoor klanten met hetzelfde probleem, misschien gewaarschuwd zijn en niet naar Dynalogic stappen.

Als u denkt dat het handig is als ik Dynalogic nogmaals benader hoor ik dat graag. Ikzelf heb weinig vertrouwen in deze organisatie en handel dit liever met Vodafone zelf af. Ik wacht op uw advies.

Vriendelijke groeten,
Rowan


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic