Geachte dames en heren,
Ik wilde op 23.06. vanaf de Verrijn Stuartweg in Amsterdam de metro nemen en heb vanwege een defecte ticketautomaat het servicenummer van de GVB (0900 8011) gebeld, aangezien ik niet zwart wilde rijden.
Er was duidelijk aangegeven dat dit servicenummer 20 Eurocent per gesprek kost, plus de lokale belkosten (dit is normaliter voor mij gratis).
Aangezien ik een duits telefoonnummer heb, maar met mijn Vodafone abonnement in Nederland naar alle telefoonnummers gratis bel, ben ik ervan uit gegaan dat dit gesprek mij maximaal 20 Eurocent zal kosten.
Tot mijn grote verbazing werd voor dit gesprek 18 Euro berekend. Mijn duitse provider geeft aan, dat dit de kosten zijn die de gebelde partij, dus GVB in rekening stelt. Maar het GVB geeft aan dat dit door mijn provider is berekend.
Zo ben ik dus een halve dag bezig geweest, van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk niet verder gekomen.
Ik ga er nu van uit, dat deze kosten bij Vodafone Nederland zijn ontstaan en vraag u mij dit ten onrechte in rekening gebrachte bedrag van 18 € te crediteren.
Met vriendelijke groeten,
Sandra