Henk10

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onterecht mb's in rekening gebracht in het buitenland

Ik ben 6 dagen in Egypte geweest. Omdat ik bang was dat de kosten hoog op zouden lopen heb ik de telefoon angstvallig buiten het internet gehouden...alleen op de wifi gewerkt. Wat schetst mijn verbazing: max van 60,50 euro bereikt!

Huh?   7 mb verbruikt!   Klopt van geen kant...

Contact met Vodafone: ja, dat is raar, maar betaalt u dan maar 7 x 2.50 per mb....

Maar op mijn vraag hoe ze aan die 7 mb komen ? Dat weten ze niet.....

Vodafone proberen te bellen? Oeps er ging iets mis!

Ja, er gaat heel veel mis!!!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 75Posts
  • 10Oplossingen
  • 13Likes

Goedemorgen @Henk10, welkom op de Vodafone Community! 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van deze rekening. Het klopt ook dat het bedrag veel te hoog is. We rekenen per MB € 2,50 in de wereld zone. Mijn collega heeft daarom een vergoeding aangemaakt, en we hebben alleen de 7MB in rekening gebracht.

We kunnen helaas niet alle kosten vergoeden, omdat er wel data is verbruikt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 75Posts
  • 10Oplossingen
  • 13Likes

Goedemorgen @Henk10, welkom op de Vodafone Community! 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van deze rekening. Het klopt ook dat het bedrag veel te hoog is. We rekenen per MB € 2,50 in de wereld zone. Mijn collega heeft daarom een vergoeding aangemaakt, en we hebben alleen de 7MB in rekening gebracht.

We kunnen helaas niet alle kosten vergoeden, omdat er wel data is verbruikt.

Henk10
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat is op zich wel goed, maar zelfs die 7b klopt volgens mij niet....mijn telefoon verbruikt geen mb als hij niet aan internet gekoppeld is.....ik snap niet waar die 7 mb vandaan komt....als jullie het ene niet goed hebben dan kan het andere toch net zo goed fout zijn? 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 75Posts
  • 10Oplossingen
  • 13Likes

Begrijpelijk dat je vertrouwen weg is, als de prijsberekening niet klopt @Henk10.

Ook als je in het buitenland bent, loopt alle data nog steeds via Vodafone in Nederland. Het systeem heeft deze data dus wel geregistreerd. Vanwege privacy kunnen wij niet zien welke app data heeft verbruikt. Wat we wel weten is dat er een dataverbinding is opgezet.

Henk10
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga op zoek naar een andere provider.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 75Posts
  • 10Oplossingen
  • 13Likes

Wat jammer dat dit je heeft doen besluiten om over te stappen.

Houd er in ieder geval rekening mee dat je in een paar seconden al 7MB kan verbruiken. Als er eenmaal een dataverbinding is, dan worden direct alle apps bijgewerkt. Mocht je besluiten om naar een andere provider te gaan, zet dan in ieder geval je roaming uit als je op vakantie gaat. Je krijgt anders precies hetzelfde probleem.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Best vervelend Henk10 en begrijpelijk dat je hier een reactie plaatst. Maar het is wat Marco schrijft, een toestel maakt altijd contact met het netwerk en zonder dat je het door hebt, ook contact met je databundel. Wil je dit niet dan moet je roaming uitzetten, of je telefoon thuis laten. Daarnaast heeft het zoeken naar een andere provider geen zin, want ze doen het allemaal zo. Dit is meer iets wat je zelf kunt aanleren en zorgen dat het niet meer gebeurd. Daar bereik je meer mee dan over te stappen, geloof me. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic