Lizzylizzz

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onterecht dataverkeer

Geachte heer/mevrouw,

Ik zie dat er op 20 mei jl. een bedrag van €(bedrag)van mijn rekening is afgeschreven. Betreft klantnummer *knip* en factuurnummer *knip*.

Omdat dit bedrag nogal aan de hoge kant is gezien mijn belgedrag ben ik de factuur na gaan kijken.

En tot mijn grote verbazing is er op zaterdag 18 april om 7:30 uur 's ochtends een enorme hoeveelheid data verbruikt.

Ik vrees dat er hier op één of andere manier sprake is van fraude.

Ik ben voornamelijk thuis of op mijn werk, waar ik gebruik maak van wifi. Mijn dataverkeer is elke maand hooguit 200 tot 300 mb, terwijl ik 1 gb in mijn abonnement heb.

Bovendien was 18 april een zaterdag en om 7:30 uur lag ik nog te slapen.

Dus ik begrijp niet goed waar dit vandaan komt. Ik heb die data in ieder geval niet verbruikt.

Kunnen jullie voor mij uitzoeken hoe dit kan?

Met vriendelijke groet,
Melissa
5 Reacties 5
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Lizzylizzz,

Ik pas even je berichtje aan omdat je daar persoonlijke informatie in staat. We willen natuurlijk niet dat deze in verkeerde handen valt.

Ik raad je aan om je vraag neer te leggen bij de klantenservice. Klant-specifieke vragen kunnen namelijk niet beantwoord worden via het Forum.


    • Wanneer is een vraag klant-specifiek? Wanneer andere community leden je niet kunnen helpen, wanneer moderators je niet kunnen helpen zonder persoonlijke informatie te vragen. Zoals je telefoonnummer.
    • Waarom kunnen deze vragen niet beantwoord worden? Omdat het Forum gemaakt is voor en door community leden. Wanneer andere community leden je niet kunnen helpen, is de vraag niet geschikt voor het Forum, maar voor de klantenservice.
Dit heb ik even uit de huisregels gekopiëerd.
Lizzylizzz
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En naar welk email adres kan dat, want ik probeer al 2 dagen via de klantenservice pagina een mail te sturen, maar op zowel mijn iphone als mijn ipad loopt het vast en kom ik niet verder.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Lizzylizzz,

De klantenservice heeft geen direct e-mail adres. Je kunt alleen via het formulier een e-mail sturen. Heb je misschien een PC/Laptop ter beschikking die je kunt gebruiken om een e-mail te sturen?

Wij kunnen in elk geval niet zien waaraan de MB's verbruikt zijn; in de telecommunicatiewet is vastgelegd dat we deze gegevens niet mogen bewaren. Onze systemen registreren wel hoeveel er vebruikt wordt en op welk tijdstip dit gebeurt. Smartphone's maken vaak verbinding; ook als jij zelf geen gebruik maakt van het toestel.
ninahuff

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Lizzylizzz, Heb jij hier een oplossing voor gekregen? Ik zit met hetzelfde probleem bij mij is er ook veel data gebruikt, ik zou in 4 dagen tijd aan 150 euro verbruikt hebben? ook op tijden dat waarin ik er zelf echt geen gebruik van heb gemaakt.. schijnbaar voor de klantenservice erg lastig om mij verder te helpen, ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
Upperlippy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idem dito, sind meer dan een jaar heb ik op de eerste twee dagen van elke nieuwe maand 42 euro aan data verkeer. Dit terwijl ik alles over WIFI doe, al jaren. De apps hebben samen met het systeem 361MB aan data verbruikt in 4 maand, toch heb ik dus 168Euro aan data verkeer betaald in diezelfde 4 maand. Smoesjes als het ligt aan Uw toestel, settings etc., ik kan het niet meer aanhoren. Op de rekening staat bv 44 uur (Ik heb er de tijd niet eens voor...de telefoon hangt de halve dag aan de laptop en is altijd (bijna altijd) verbonden met wifi) maar data volume is 0. Vroeger betaalde ik 0,75cent per kwartier, ooit is dat ongevraagd overgegaan naar nu blijkt 1,50 euro per MB.........maar op mijn rekening staan geen MB's vermeld.
Dit is dus alsof je 5 aardappels koopt en zonder weegschaal per kilo betaald, totaal geen controle mogelijkheid!
Het andwoordt van een van de medewerksters was omdat ik een ''goedkoop'' abbonement heb wordt het internet niet op de rekening aangegeven. Ik heb rekeningen van gemiddeld 100 euro/mnd. Is dat goedkoop? Ik heb sim only scherp 450, sms nagenoeg niet, internet nagenoeg niet, geen foto's, geen filmpjes, hooguit eens buienradar of mail.
Ook met de N95 had ik hetzelfde internet gedrag, nooit meer dan een paar euro aan data.
Ik voel me getild, maar multinationals kennende: het ligt vast aan mijzelf, mijn telefoon of een combinatie van beide, maar niet aan Vodafone.
Ik log sinds kort de data en houd nu dus bij welke app wat wanneer verbruikt. Ik houd U op de hoogte, dit wordt nog leuk Erg vrolijke kat
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic