Roeland1980

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onstabiel / Niet aanwezige netwerkverbinding

Beste,
 
Sinds kort heb ik een nieuw 2-jarig Smart abonnement (contractverlenging, hiervoor nog het bel+sms+web abbo) van Vodafone.
Echter heb ik sinds deze abonnementswisseling een bijzonder slechte netwerkverbinding.
 
En met bijzonder slecht bedoel ik bijna niet bestaand. Postcode is 1031HH (Amsterdam). Locatie is een gebouw op de eerste verdieping 6 meter van het raam. Ik zie ook op me telefoon de verbinding vaak veranderen. Dan wel 3G en dan niet. Heb het dus niet eens over de snellere verbindingstypes. Terwijl ik dit post doe ik een speedtest.net test. Heb 1,60 mb down en 0.13 up. Dat is tenminste nog iets. Ik draai dezelfde test nu net nog een keer en hij kan de eerder gevonden server nu niet meer vinden. Maar ik blijf 2 strepen houden en een 3G teken. 3G teken verdwijnt in eerder tests ook vaak genoeg.
 
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb het smart abbonement juist gekozen vanwege de snelheid. Maar dit is eigenlijk niet werkbaar.
 
Ik hoop wat te horen. Alvast bedankt.
 
 
PS: Hieronder nog wat speedtest.net results.
 
12:38: 0.90mb download en 0.14mb upload en ping van 68ms.
12:39: 0.91mb download en 0,15mb upload en ping van 199ms.
12:40: Server niet vinden (soort van time out)
12:41: 0.80mb download en 0,09mb upload en ping van 78ms.
12:43: 0.03mb download en 0 mb upload en ping van 199ms.
12:45: 0.03mb download en 0mb upload en ping van 328ms.
12:47: 0.04mb download en 0mb upload en ping van 1082ms.
12:48: Server niet vinden.
 
 
 
 
 
7 Reacties 7
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Heb je met je contractverlenging ook een andere telefoon genomen? Waarschijnlijk wel, want waarom zou je anders verlengen? Probeer je sim eens in de oude telefoon.
Roeland1980
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja heb inderdaad een andere telefoon. Ben van een Iphone 3G naar een Iphone 4S gegaan. Ik weet niet of het helpt maar zal dat eens proberen. Ik heb ook tussen Amsterdam en Almere misschien wel 20 testjes gedaan, met zeer verschillende waarde. En 90 % was niet om over naar huis te schrijven. Ik weet niet of dat interessant is om hier ook te plaatsen. Dat hoor ik graag. 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Mmm het komt sterk overeen met dit probleem: iPhone 4s 3G valt constant weg en 'geen service' melding. Ik zou daar eerst even kijken onder iPhone topics, dan een nieuwe te gaan starten. Plus wou ik even vermelden dat een speedtest niet echt betrouwbaar is, ja op een pc/laptop misschien wel. Maar zo ver ik weet verbruik die al data voordat die uberhaub gaat scannen.
 
Hoop dat de topic je misschien meer duidelijkheid schept.
 
Groetjes
 
WhiteWolf
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Op een ander forum lees ik over simkaart problemen. Met een nieuwe sim zijn de problemen grotendeels over. Hoe het bij Vodafone is weet ik niet, maar wellicht weet de klantenservice er meer van.
 
Roeland1980 schreef:
Ja heb inderdaad een andere telefoon. Ben van een Iphone 3G naar een Iphone 4S gegaan. Ik weet niet of het helpt maar zal dat eens proberen. Ik heb ook tussen Amsterdam en Almere misschien wel 20 testjes gedaan, met zeer verschillende waarde. En 90 % was niet om over naar huis te schrijven. Ik weet niet of dat interessant is om hier ook te plaatsen. Dat hoor ik graag. 


RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Bij de iPhone kan het ook helpen om de netwerkverbinding te resetten (dat staat bij Instellingen ergens). Let wel op, want alle wifi-wachtwoorden worden dan ook verwijderd. Echter bij veel mensen geeft het wel flink wat verbetering.
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De reset waar RuudNL het over heeft kan inderdaad nuttig zijn. Deze is te vinden Instellingen > Algemeen > Stel Opnieuw In (helemaal onderaan), 3e optie. De iPhone start dan meteen opnieuw op.

Heb je verder ook al iOS 5.0.1 geinstalleerd? Er is zeer recent een update uitgekomen die dit probleem zou moeten verhelpen.

Groeten,

Milan

Moderator
Vodafone Forum
Roeland1980
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Reset heb ik meteen gedaan. Heeft niet geholpen. Nieuwste iOS uiteraard meteen binnengehaald. Dat heeft ook niet geholpen. Heb verder de simpin eraf gehaald en ook dat mag niet baten. Heb 1201 gebeld en advies was naar de Vodafone winkel langskomen, omdat het waarschijnlijk aan het simkaartje ligt. Dit ga ik dan ook doen.
 
Als hier wat uitkomt laat ik het weer weten. Voor zover bedankt voor de reacties.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic