MMDV

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Onrechtmatige kosten voor 0906 en 0909 nummers

Goedenavond, zojuist de nieuwe factuur bekeken na afschrift raar hoog bedrag.

 

Nu blijken er vreemde 0906 en een 0909 nummers gebeld te zijn, volgens het overzicht,

Wij hebben deze nummers nooit gebeld en deze staan bekend als frauduleus nummers.

 

Wat kunnen wij hieraan doen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zoals besproken via een privebericht, heb ik eenmalig een uitzondering gemaakt en de blokkade gratis geplaatst voor 0900/0906/0900/0800 nummers @MMDV.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MMDV 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is natuurlijk heel vervelend. Zeker te weten dat je deze niet hebt gebeld? Heb je dit soort nummers ook geblokkeerd in je My Vodafone? Dan kan dit ook niet gebeuren. Zou daar in ieder geval ook even naar kijken. 

Op dit moment kan ik je niet helpen, ik ben geen Vodafone medewerker. Daarom verwijs ik je naar één van de Vodafone medewerkers en die kunnen je wel helpen. Let op: in het weekend is er geen Vodafone medewerker aanwezig, alleen van maandag t/m vrijdag. 

Je mag hiervoor @Louis een privé bericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum
- 06 nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer.

Wel Privé sturen, want deze community is voor iedereen te lezen en als je Privé een bericht stuurt dan kan alleen Vodafone dit lezen. 

MMDV
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie. Deze nummers hebben wij zeker niet gebeld. Blokkeren kost ook bijna 18,-. Voor nu staan ze op de onze zwarte lijst. 

Ik ga zeker een bericht sturen.

 

Groet, marja

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @MMDV,

Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat kosten buiten de bundel niet fijn zijn en dat je hiervan schrikt.
Maar ik ga ook heel eerlijk tegen je zijn. Als de simkaart een verbinding registreert (bellen, sms of internet), dan zie je dit ook terug bij het tegoed in My Vodafone.Sommige nummers zijn doorverbind nummers. Hierdoor betaal je voor het doorverbinden naar een ander nummer. Het verbruik is dan ook eigen verantwoordelijkheid. 

Als het één nummer zou zijn, dan kan ik nog wel met je meekijken en misschien een uitzondering in de kosten maken. Als het om meerdere nummers gaat, dan raad ik je eigenlijk aan om het gesprek aan te gaan met de persoon van wie dit nummer is. Het is mogelijk om gesprekken te verwijderen in de oproepenlijst. Op de tarievenlijst op onze website zie je welke tarieven in rekening worden gebracht bij het bellen naar 0906 en 0909 nummers en wat het (de)blokkeren van bijvoorbeeld 0900 nummers kost.

Kun je mij een bericht sturen met daarin de gegevens die @Energieboy benoemt? 
Ik wil voor je kijken of ik een eenmalige uitzondering kan maken in de kosten voor het blokkeren van 0906/0909 en 0800 nummers. 

MMDV
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Steven,

 

Dank voor je reactie.
Ik stuur je direct een pb.

Groetjes Marja

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zoals besproken via een privebericht, heb ik eenmalig een uitzondering gemaakt en de blokkade gratis geplaatst voor 0900/0906/0900/0800 nummers @MMDV.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh wow, dat is nog eens een mooi gebaar.
Geweldig dat jullie dit doen en hoop dat het dan is opgelost. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic