Melisjelisje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onmogelijk hoge rekening data

Hallo lezers
Ik heb een probleem en een klacht verzonden naar Vodafone. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zal de mail hieronder plaatsen (alleen even de namen veranderd erin..) misschien hebben jullie nog tips hoe te handelen.
Bedankt alvast

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag, 13 augustus, tussen 09.00 en 09.30 uur heb ik van Vodafone een sms binnen gekregen i.v.m. het constateren van hoog dataverbruik en of ik contact op wil nemen met Vodafone. Ik heb direct gebeld en gesproken met twee van uw medewerkers. Samen kwamen wij erachter dat er iets niet klopt met deze constatering.

medewerker Vodafone 1 vertelde mij dat ik in totaal 8 GB over mijn de bundel heen ben gegaan en de telefoonrekening momenteel op bijna € 600,- staat. Het lijkt, zowel mij als medewerker 1 zeer onwaarschijnlijk dat dit klopt en medewerker 1 vroeg mij om een mail op te stellen zodat het nagekeken kan worden.

Ik was vergeten zijn naam op te schrijven dus heb ik nogmaals met Vodafone gebeld. Dit maal sprak ik met Medewerker 2 Ook zij gaf aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het verbruik zo hoog is en is het direct voor mij na gaan kijken. Het blijkt dat er, onder andere, 24 uur lang 1 programma continue aan het downloaden moet zijn geweest en dat het vrijdag 9 augustus op zijn snelst is gegaan met een verbruik van 4 GB. Mevrouw 2 heeft ook het vermoeden uitgesproken dat dit wel eens een fout bij Vodafone of telefoon kan zijn.

Nu spelen er een aantal zaken. Ik draai nachtdiensten waardoor ik zaterdag (10 augustus) overdag lag ik te slapen en ‘s nachts werkte. Hierbij is weinig tot geen gebruik gemaakt van mijn telefoon behalve af en toe een berichtje via WhatsApp en het bekijken van Facebook. Wij weten allebei dat het hier dus niet aan kan hebben gelegen. Daarnaast is mijn nieuwe bundel is de 1e van deze maand ingegaan en zijn we dus nog geen twee weken verder.

Ik vertelde Uw collega’s vertelden dat ik een berichtje behoor te krijgen wanneer ik aan het einde van mijn bundel zit. Dit is normaal gesproken het beleid binnen Vadafone, zo bevestigde uw collega’s. In het systeem was terug te vinden dat deze echter niet verzonden is

Wat het hele verhaal nog vreemder heeft gemaakt is dat ik vanavond om 20.56 uur van Vodafone een sms gekregen heb waarin staat dat mijn datategoed 2048 MB (2 GB) bedraagt.

Het handelt hier om het abonnement met telefoonnummer 06-******welke op naam staat van *****
ik ben in generlei wijze bereid om deze extra datakosten te betalen aangezien dit verbruik in geen geval mogelijk is. Ik zie graag uw reactie tegemoet inclusief een gepaste oplossing

Met vriendelijke groet,
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Melisjelisje,

Op het Forum kan niemand je hiermee verder helpen. Jouw vraag is té specifiek. Wij gebruikers weten hier geen antwoord op en de mods zullen geen klantgevoelige informatie via het Forum delen/vragen.

Het is erg vervelend, maar je kan alleen via Twitter, Facebook of telefonisch dit probleem tackelen kenbaar maken.

Groeten!

Bekijk in context

8 Reacties 8
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Melisjelisje,

Op het Forum kan niemand je hiermee verder helpen. Jouw vraag is té specifiek. Wij gebruikers weten hier geen antwoord op en de mods zullen geen klantgevoelige informatie via het Forum delen/vragen.

Het is erg vervelend, maar je kan alleen via Twitter, Facebook of telefonisch dit probleem tackelen kenbaar maken.

Groeten!
MaartenK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben het afgelopen jaar een WiFi accesspoint van Vodafone gebruikt. Inmiddels hebben we toch weer gekozen voor een vaste aansluiting (bij een andere provider). Afgelopen weekend zag ik op de rekening dat ik plotseling een onwaarschijnlijk hoog verbruik en hoge rekening over een periode van 8 dagen heb gehad. In vrijwel alle gevallen is sprake van een hoog verbruik ruim na middernacht. Op dat tijdstip slapen wij al lang en zijn alle computers uitgeschakeld. Er zijn geen automatische download procedures werkzaam. Bovendien gaat het om een laptop met een defecte batterij en een I-pad die geen van beide op netstroom zijn aangesloten, behalve tijdens internetten. (Volgens de rekeningspecificaties gaat het om de periode 17/10 - 25/10 waarin 4.503.540 Mb dataverkeer zou zijn gebruikt.)

In de betreffende periode is door ons geen enkele keer op de genoemde tijdstippen gebruik gemaakt van internet of ander dataverkeer. Wanneer sprake zou zijn van een inbreuk van buitenaf op ons WiFi punt lijkt me dat een tekortkoming van het geleverde apparaat. Overigens zou ik dat dan graag willen weten om eventuele herhaling in de toekomst te voorkomen.Om de genoemde redenen maak ik bezwaar tegen de rekening en heb ik de betaling laten terugstorten. Vanzelfsprekend ben ik wel bereid het abonnementsgeld tot 1 november te voldoen.

Graag hoor ik reactie,
Met vriendelijke groet,
Maarten Kastelein




Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Maarten,

Als je verbinding hebt gehad via een iPad dan zou het toch kunnen dat je iPad automatisch verbinding heeft gemaakt met internet en dus verschillende updates heeft binnengehaald. Voor hele specifieke vragen kun je wel het beste even contact opnemen met onze klantenservice zodat zij het voor je kunnen nakijken. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat er geen dataverbruik op je rekening te zien is als er geen dataverbruik plaatsvindt. Als er wel dataverbruik op je rekening is te zien dan betekent dat toch dat er op de een of andere manier dataverbruik heeft plaatsgevonden.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Heel herkenbaar verhaal. Mijn vrouw en ik zijn al zowat allebei 20 jaar klant van vodafone en hebben het nog nooit meegemaakt dat een rekening zo hoog was als deze maand. Mijn vrouw gebruikt de data alleen om wat te whatsappen en wat facebooken bovendien heb ik de telefoon zo ingesteld dat ze nooit boven haar 500mb limiet kan uitkomen bij 500mb word de data verbinding geblokt. Ook vertrouwen we er niet op dat de telefoon correct schakelt tussen data en wifi daarom doen wij dat al jaren handmatig.

Toch heeft ze volgens vodafone plots 2.86GB verbruikt wij vragen ons af waaraaan ze zo'n enorme hoeveelheid data heeft verbruikt dat is gewoonweg onmogelijk.

Dus dan ga je contact opnemen en omdat ik een email handiger vind om het verhaal in details uit te leggen en ook geen zin heb om het verhaal telkens opnieuw te hoeven vertellen dacht ik stuur een email.

Dus het online mail formulier ingevult (waarom een online email formulier uberhaupt? Zet gewoon je email adres op je website!) en op verzend knop geklikt .... niets er gebeurt helemaal niets dit nog eens 4x geprobeerd, want ik zal vast iets verkeerd gedaan hebben, maar nog steeds geen succes. Langzaam begin de ergernis te groeien. Oke dan maar eens de chat proberen "chat word geladen" staat in beeld na minuten lang wachten staat er nog steeds "chat word geladen" pffffffffffffffffffffffff

Andere browser proberen dan maar ............... zelfde symptoom mail word niet verzonden het blijft roerloos in beeld staan. Andere computer dan maar eens proberen ............. en je raad het al zelfde probleem het is gewoon weg niet mogelijk om contact te krijgen met vodafone je moet en je zal bellen. Vodafone maakt fouten en ik moet dan mijn bel minuten verbruiken om diezelfde vodafone te bellen ??? Want op een andere manier contact krijgen lijkt onmogelijk.

Sorry hoor maar wat een arogantie als je zo met je klanten omgaat bah bah bah

Anonymous
Niet van toepassing
Ik geloof graag dat het schrikken is als er zo veel data en kosten worden afgeschreven. De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft in de lopende rekening: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details

Bij een andere rekening In my Vodafone kunt u terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op de desbetreffende rekening- dan details van de rekening - klik op toon details - klik op specifiacties
Vanuit hier kan u precies zien welke data sessie u heeft gehad en hoeveel data het heeft gekost.
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Mocht er binnen 48 uur geen nieuwe reactie komen, dan zullen we dit topic sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic