wesleydeheer

Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Online betalingen + google play store ondersteuning

ik probeer met mijn fysieke smartpass een online cc betaling te doen, maar hierbij wordt de kaart geweigerd.
Ook als ik deze probeer toe te voegen aan de google play store om als betaalmethode voor apps te gebruiken wordt deze geweigerd.
Ik krijg van google de volgende melding:

Er is een probleem opgetreden bij de verificatie van uw creditcard. Neem contact op met uw bank als dit probleem blijft bestaan.

Hebben er meer mensen deze ervaring met smartpass?

EDIT: ik heb geprobeerd of de boel werkt met de virtuele pas, maar ook deze wordt niet geaccepteerd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Per

ik heb nogmaals geprobeerd alle mogelijke passen toe te voegen aan google play (wallet).
De virtuele pas (dus niet nfc kaart of fysieke kaart) werd nu wel gepakt.
Nu even kijken of ik ook betaling via google play kan doen en of ik dit wel toegevoegd krijg aan paypal.

Denk zelf dat t verschil m zit in vpay en online visa. (alleen gek dat vorige week de virtule kaart niet werkte)
Ik t kaarten overzicht op vodafone.nl/smartpass is te zien dat zowel de fysieke card als de nfc card, zogenoemde vpay kaarten zijn. Deze zijn niet geschikt voor online gebruik. Alleen voor contactloos betalen via telefoon (nfc sim) of geld opnemen of pinnen bij terminal (fysieke kaart).

Bekijk in context

6 Reacties 6
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @wesleydeheer ,
Ik ben voor je vragen even naar de productmanager gelopen. Zij geeft aan dat het technisch gezien mogelijk moet zijn. Je moet het zien als een creditcard(account) waarmee ook online betalingen gedaan moeten kunnen worden. Registratie voor betaling in Google Play Store is technisch gezien ook mogelijk. Je hebt me wel getriggerd om het zelf ook te proberen. Ik heb geprobeerd om mijn Smartpass toe te voegen als betaalmiddel in de Google Play store. Na wat strubbelingen met het wachtwoord, is het uiteindelijk wel gelukt. Heb jij het inmiddels ook voor elkaar?
Gr Per
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Per
dank voor je antwoord.

Ik weet niet wat jij doet om de kaart toegevoegd te krijgen.
Ik heb nu meerdere malen geprobeerd zowel de fysieke als de virtuele kaart toe te voegen aan de play store middels google wallet.
Waar ook gewoon mijn standaard creditcard aan toegevoegd is.
Maar ik blijf de melding krijgn dat de kaart niet wordt geaccepteerd.

Ik begin lichtelijk het idee te krijgen dat er misschien is mis is met mijn complete smartpass account.
Heb de kaart tot nu toe nergens kunnen gebruiken want bij online betaling wordt vpay op buitenlandse sites ook niet geaccepteerd.

Ik zal eens kijken of ik de kaart kan toevoegen aan mijn paypal account.
Ik laat t je weten zodra ik resultaat heb.
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Wederom ook bij paypal de volgende melding:

De bank die de creditcard heeft uitgegeven, heeft deze transactie niet goedgekeurd. Neem voor vragen contact op met de klantenservice van de kaartuitgevende instantie. U kunt ook een andere creditcard toevoegen om nu verder te gaan.
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Als ik op vodafone.nl/smartpass inlog zie ik bij mijn profiel onder het tabblad 'gereigstreerde kaarten' geen kaarten staan.
Deze zijn wel te vinden onder de knop 'mijn kaarten' hier is de boel ook gewoon geactiveerd.
De 5 euro die ik een poos geleden op de kaart heb gezet is ook gewoon te zien.
wesleydeheer
topicstarter
Liefhebber
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Per

ik heb nogmaals geprobeerd alle mogelijke passen toe te voegen aan google play (wallet).
De virtuele pas (dus niet nfc kaart of fysieke kaart) werd nu wel gepakt.
Nu even kijken of ik ook betaling via google play kan doen en of ik dit wel toegevoegd krijg aan paypal.

Denk zelf dat t verschil m zit in vpay en online visa. (alleen gek dat vorige week de virtule kaart niet werkte)
Ik t kaarten overzicht op vodafone.nl/smartpass is te zien dat zowel de fysieke card als de nfc card, zogenoemde vpay kaarten zijn. Deze zijn niet geschikt voor online gebruik. Alleen voor contactloos betalen via telefoon (nfc sim) of geld opnemen of pinnen bij terminal (fysieke kaart).
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten en gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic