serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Onjuiste aanmaning 4 maanden na einde contract, 1e nota nooit ontvangen

Hallo,
Via twitter probeer ik jullie al 2 dagen een bericht te sturen, maar er wordt simpelweg niet gereageerd op mijn tweets.

Ik heb afgelopen week een aanmaning mogen ontvangen van maar liefst 85,70 met een dreiging tot incasso en verhoging van 40 euro, leuk kadotje als ex-klant.

Sowieso betwist ik de rekening van mei die ineens in my vodafone staat (ben al sinds 7 april geen klant meer)
- Rare specificatie van
Resterende abonnementskosten tot einde contract inclusief 25% verminde


Oke prima, ik moet waarschijnlijk nog een eindafrekening betalen van 7 dagen abonnement, omdat ik 7 april overgestapt bent, prima, maar stuur dan een normale factuur van 7 dagen abonnement, gemiddelde prijs abonnnementen 50 euro per maand / 28 * 7 = 12,50, geen probleem om dat te betalen als dat het geval is.

Maar voor die laatste 7 dagen heb ik een creditnota staan in my vodafone.

Kunnen jullie mij hier mee helpen?

Volgens mij zijn er nog 100en andere mensen die een verkeerde nota hebben gekregen als ik facebook en twitter mag geloven.

Alvast bedankt.


8 Reacties 8
megaerathia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo beste mensen,

Reeds ben ik overgestapt van een 1 jarig abonnement naar een andere provider, omdat dit voor mijn gebruik goedkoper was.

In het geheel is dit door de andere provider geregeld. Tot nu toe heb ik ook al 2 maanden gebruik gemaakt van de andere provider. Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een brief binnen over een herinnering van een betaling.

De brief is verstuurd op 8 juli 2015, vandaag is het de 16e. De eis is dat ik €45 binnen 14 dagen overmaak i.v.m. een achterstallige betaling, in de brief staan echter geen verdere details over de maanden of andere dingen waar ik niet voor betaald heb. Als ik online naar mijn rekening ga zie ik dat alles al betaald is.

Het telefoonnummer dat in de brief staat is:
045 351 45 24

IBAN:
NL08DEUT0265121809

Het rekeningnummer lijkt overeen te komen met het originele rekeningnummer. Het telefoonnummer is echter een ander verhaal. Het enige wat ik in mijn situatie voor kan stellen is dat het om oplichterij gaat. In het nieuws lees ik dat het wel vaker voor komt met tele-bedrijven, maar dan in de vorm van een email.

Wat ik hier nog aan toe kan voegen is dat het vrij frappant overkwam, mijn rekening wordt namelijk automatisch via incasso betaald.
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
megaerathia

ik zie dat facebook ook vol staat ermee 😞
mijn vermoeden is fraude post....
bel of chat voor alle zekerheid met de klantenservice!

https://www.vodafone.nl/over-vodafone/wie-zijn-wij/privacy-en-veiligheid/thema/frauduleuze-emails.sh...
Wat kun je zelf doen?
Je kunt een melding maken bij de Fraudehelpdesk. Dit is een centraal punt in Nederland voor informatie, vragen en meldingen over fraude en oplichting. De helpdesk is er voor particulieren en bedrijven.

Ga naar Fraudehelpdesk.nl
Bel naar (088) 786 73 72
Tips
Word je gevraagd snel te reageren? Dit is een tactiek van oplichters om je over de streep te trekken. Laat je niet onder druk zetten.
Ben je ongevraagd en zomaar benaderd met een aanbieding (via post, telefoon, e-mail, fax, aan de deur)? Wees dan voorzichtig, het kan heel goed een oplichter zijn.
Meld je aan bij Bel-me-niet.nl, zodat je geen ongevraagde telefonische aanbiedingen krijgt.
Betaal liever niet vooraf en niet contant, tenzij je zeker weet dat de andere partij betrouwbaar is.
Ben je eerder slachtoffer van fraude geweest? Let extra goed op. De ene oplichter geeft vaak je gegevens door aan de andere.
Zit een aanbieding vol taalfouten? Wees voorzichtig, ook dit komt vaak van een fraudeur.
Rekeninggegevens

Betaling in Nederland
IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09, t.n.v. Vodafone Libertel B.V. te Maastricht
Betaling in het buitenland
IBAN: NL08 DEUT 0265 1218 09
BIC (Swiftcode): DEUTNL2A
Vermeld altijd het BIC-nummer en het bankadres Deutsche Bank AG, Herengracht 450-454 1017 CA, Amsterdam
Anonymous
Niet van toepassing
Hey serial,

Hoe graag we je ook willen helpen is dat helaas niet mogelijk vanuit hier. Op het forum worden alleen tips and tricks gegeven door en voor forumleden. Tevens kunnen de medewerkers die op het forum aanwezig zijn niet in de systemen van Vodafone.
Je dient hier echt voor bij de klantenservice te zijn.
Ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo serial

Die aanmaning kun je gewoon verscheuren en bij het oud-papier deponeren.
Fout van Vodafone. Automatiserings-problemen bij de overgang naar een volledig nieuw klant-systeem.
Zie ook de klachten-stroom over deze onterechte, foutieve aanmaningen op het forum van RADAR. Alsmede op Twitter (@VodafoneNL) En op de FaceBook-pagina van VodafoneNL.

Gewoon verscheuren en bij het oud-papier deponeren. En niet meer aan denken 😉
Foutje Bedankt! Vodafone.

Succes!

Netwerker
cryothic

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een probleem.

Ik kreeg donderdag (16-07) een brief van vodafone.
"Ondanks onze eerdere herinneringen hebben wij nog geen betaling ontvangen en hebben wij de overeenkomst met u beeindigd."

Heel leuk, maar sinds half april zit ik (met nummerbehoud) bij een andere provider.
Ik heb nooit betalingsherinneringen gehad, dus deze komt compleet uit het niets. Daarbij, hoezo beeindigd? Ik ben overgestapt. Ik heb nu nog 1 dag (om incassobureau-kosten te vermijden), om een rekening te betalen waarvan ik geen idee heb waar dat voor is.

Telefonisch hoor ik constant dat het "bijzonder druk" is, en wordt er opgehangen.
Op Twitter wordt niet gereageerd op een DM.
Facebook is ook angstvallig stil.

En op facebook zie ik meer mensen met dit probleem.

Is er een algemene fout gemaakt? Kan iemand mij vertellen wat er fout is gegaan?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
megaerathia het telefoonnummer en het bankrekeningnummer zijn van ons, dus ik vermoed dat het hier niet om fraude gaat. Neem voor de zekerheid even contact op met de klantenservice, dan weet je het zeker.
cryothic

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ow, het kan sneller...
Kan iemand van vodafone dit even bevestigen?
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=25&t=157893

"Inmiddels is duidelijk dat Vodafone een paar MEGA blunders heeft gemaakt. Iedereen die een contractwijziging heeft gehad in april krijgt ineens een herinneringsbrief die nooit gestuurd had mogen worden. Volgens Vodafone omdat ze over zijn gegaan naar een nieuw automatiseringssysteem. Zodoende zijn er honderden wellicht nog meer foutieve brieven verstuurd met gekke leestekens en vet gedrukte letters die niet gecontroleerd waren."

En zo ja... waarom komt hier niet even een algemene melding over naar buiten? Scheelt weer drukte.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Ik sluit dit topic omdat dit niet aan de regels van dit board voldoet. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic