HennyBo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongewild verzekering afsluiten bij verlenging abonnement

Misschien kan iemand me helpen dit te begrijpen: oktober a.s. loopt mijn abonnement af en ik wilde deze dan ook alvast verlengen. Mij werd verteld dat ondanks dat ik het nieuwe abonnement nu al koop (augustus) het abonnement en de bijbehorende diensten in oktober zou starten. Dat begrijp ik helemaal.

Ik heb aangegeven bij dat nieuwe abonnement geen gebruik meer te willen maken van de GARANT verzekering. Echter moet ik bij het tekenen van mijn nieuwe contract wel voor een verzekering tekenen. Motivatie van de verkoper is 1. dat er een maand opzegtermijn is en 2. dit vanuit de winkel niet geregeld kan worden.


  • er zijn zelfs nog 2 maanden opzegtermijn mogelijk (pas per 12 oktober)
  • abonnement afsluiten en verzekering mdw telefonisch spreken bij een schade in de winkel is wel mogelijk. Waarom beëindigen niet?

Mijn vraag: ik hoef toch niet te tekenen voor een product die ik niet wil?

Alvast hartelijk dank voor meedenken en uitleg!
7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi

Welkom op de community!
Ik schrik nogal van je bericht om eerlijk te zijn! Je kiest er namelijk zelf voor of je een verzekering wilt of niet. De verkoper mag je er alleen op atenderen. Het afsluiten is aan jouw zelf.
Mocht dit in een winkel gebeurd zijn, raad ik je aan om naar de storemanager te vragen en daarbij dit neer te leggen. Dit is namelijk niet de gang van zaken!

Is dit via de telefoon gebeurd raad ik je aan of om bij de desbetreffende afdeling naar een leidinggevende te vragen of via www.vodafone.nl/e-mail dit aan te kaarten. (liefst met datum en tijdstip etc). zodat wij dit intern kunnen doorspelen! Namens Vodafone mijn excuses hiervoor!

Betreft je vragen. de verzekering gaat pas in, zodra het contract in gaat. Vanaf dan heb je dan ook een opzegtermijn van 1 maand. Ook de winkel kan een beëindiging aanvragen via het systeem. Maar bij de klantenservice kan dit natuurlijk ook.
HennyBo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi

Hartelijk dank voor de snelle reactie en begrip voor mijn verwarring!

Ik ga er dan maar van uit dat ik met een overijverige medewerker te maken heb gehad (ik ben bang dat dit de storemanager zelf was). Ik zal zelf weer naar de winkel gaan en dit bespreken. Mocht dit niet lukken dan stuur ik een mail.

Ik zal de uitkomsten voor de volledigheid hier nog even delen.

Dank!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is goed, ik zal het topic open laten staan!
HennyBo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben terug gegaan naar de winkel en de betreffende medewerker gesproken. Zoals ik al vermoedde is hij inderdaad de store manager.

Volgens de storemanager steekt er niets kwaads in het vermelden van een verzekering op een nieuw contract omdat deze toch opgezegd zou zijn en dit gewoon vervalt. Ik heb hem verteld dat ik nog steeds niet snap waarom deze bij het opnieuw afsluiten van het contract dan er weer op moet komen te staan, zeker omdat ik hier (en elders) ook andere berichten lees. Toen ik hem vertelde dat ik het niet fijn vind dat ik binnen Vodafone steeds tegen verschillende adviezen aanloop heeft hij aangegeven dat dat nu eenmaal gebeurt, maar dat hij naar zijn mening niets fouts doet en juist wil helpen door de verzekering op het nieuwe contract te vermelden. Ook vertelt hij dat opzeggen niet in de winkel kan omdat dat vaak niet
goed loopt binnen Vodafone. Ik moet mijn verzekering zelf thuis opzeggen.

Ik snap er dus nog steeds niets van, jammer dat ik weer tegen verschillende meningen binnen Vodafone aanloop! Ik teken in ieder geval geen contract met een verzekering die ik niet wil.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik wil je sowieso verzoeken om dit aan te kaarten via bovenstaande link zodat er geschakeld kan worden met de winkel betreft dit.
Is het abonnement al in gegaan?
HennyBo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zal dit doorgeven!

Ik heb het abonnement nog niet in laten gaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top dankjewel 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic